روستای شیراکاواگو، رویایی ترین مقصد برفی و زمستانی در ژاپن!

به گزارش مجله وتورلد، روستای شیراکاواگو ژاپن | Shirakawa-go

روستای شیراکاواگو روستایی تاریخی در ژاپن است که در لیست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. این روستا در منطقه قدیمی رودخانه سفید و در استان گیفو قرار گرفته و به علت ساختمان های چوبی و تاریخی اش معروفیت زیادی پیدا نموده است. این روستا یکی از مجذوب کننده ترین دیدنی های ژاپن هستند، اما به ویژه در فصل زمستان و هنگامی که این روستا کاملا سپیدپوش می گردد جلوه ای دیگر پیدا می نماید و به مقصد زمستانی رویایی و جادویی تبدیل می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به ژاپن و روستای تاریخی و بی نظیر شیراکاواگو بزنیم.

روستای شیراکاواگو، رویایی ترین مقصد برفی و زمستانی در ژاپن!

روستاهای تاریخی شیراکاواگو و گوکایاما

منطقه تاریخی شیراکاواگو و گوکایاما در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند و یکی از جاذبه های گردشگری و فرهنگی ژاپن به شمار می فرایند. این منطقه در واقع از سه روستای کوهستانی تاریخی تشکیل شده که در مساحتی بالغ بر 68 هکتار و در منطقه دورافتاده و بکر دره رودخانه شوگاوا قرار گرفته اند. این دره به برفگیر بودن معروفیت دارد و خانه های چوبی با سقف شیروانی اش در فصل زمستان تا نیمه در برف فرو می فرایند و فضایی زمستانی و زیبا به وجود می آورند. سقف شیروانی خانه های روستایی شیب زیادی دارند و برای بارش سنگین برف در این منطقه کاملا مناسب هستند. چرا که شیب زیاد این سقف ها باعث راهنمایی برف به سطح زمین می شوند و مانع از شکسته شدن سقف در برابر سنگینی و فشار برف می شوند. دمای هوا در طول زمستان در بیشتر روزها نزدیک به صفر و حتی زیر صفر است و به طور میانگین در اوج زمستان نزدیک به یکی دو متر برف می براد. به همین علت اگر در پی مقصدی برفی و کاملا زمستانی هستید روستای شیراکاواگو انتخابی ایده آل و منحصربه فرد است. بازدید از روستای شیراکاواگو در فصل زمستان تجربه ای جادویی و منحصربه فرد را در اختیار مسافران قرار می دهد و یکی از برترین مقاصد زمستانی در ژاپن و حتی در جهان محسوب می گردد.

جاذبه های گردشگری روستای شیراکاواگو

از آن جا که بسیاری از اهالی ژاپن و همین طور مسافران خارجی برای سپری کردن تعطیلاتی برفی و زمستانی به این منطقه می آیند برنامه و تفریحات متعددی برای سرگرم کردن بازدیدنمایندگان فراهم شده است. روستای شیراکاواگو رویدادها و برنامه ویژه نورپردازی را در طول ماه های ژانویه و فوریه در روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار می نماید که در پس زمینه برفی روستا فضایی بسیار رویایی و چشم نواز ایجاد می نماید. در طول این رویداد تمام خانه های روستایی چراغ هایشان و همین طور چراغ های بیرون منزل را از ساعت 17:30 تا 19:30 روشن می نمایند و تصویری بی نظیر برای عکاسی به وجود می آورند.

البته از آن جا که تعداد بازدیدنمایندگان روستای شیراکاواگو به ویژه در ایام برگزاری این رویداد رو به افزایش است، تصمیم گرفته شده تا محدودیتی برای ورود گردشگر ها به روستا اعمال گردد تا از ایجاد همهمه و ازدحام بیش از حد جلوگیری گردد. به این ترتیب، از سال جاری، یعنی از زمستان 2019 مسافران و بازدیدنمایندگان می بایست از قبل ورود خود را اطلاع بدهند و هماهنگی های لازم را انجام بدهند.

راه های دسترسی به روستا

  • تورهای مسافرتی: روستای شیراکاواگو یکی از محبوب ترین مقاصد برفی و زمستانی در سرتاسر ژاپن است و به همین علت هم تورهای متعددی اختصاصا مسافران را به این روستا می آورند. تورهای مسافرتی متعددی اتوبوس های ویژه ای به مقصد روستای شیراکاواگو برگزار می گردد. از شهرهای مختلف ژاپن مثل تاکایاما، کانازاوا، تویاما و تاکائوکا تورهای رفت و برگشتی به مقصد روستای شیراکاواگو برگزار می گردد و مسافران را برای حضور در رویداد نورِ زمستانی به این منطقه می آورند.
  • بازدید با اتومبیل شخصی: اگر دوست دارید با اتومبیل شخصی به روستای شیراکاواگو سفر کنید ضروری است از قبل مکانی در پارکینگ روستا رزرو کنید. رزرو محل پارک در روستا از آگوست 2018 امکان پذیر است و با توجه به روزهای اقامت هزینه پارک را از شما دریافت می نمایند.

اقامت در روستای شیراکاواگو

اگر می خواهید در طول زمستان و زمان برگزاری جشن نور به روستای شیراکاواگو سفر کنید پیشنهاد می کنیم حتما شب را هم در روستا اقامت کنید. به این ترتیب می توانید تجربه ای بی نظیر و رویایی از روستایی سپید پوش و غرق نور در پس زمینه ای کوهستانی و پوشیده از برف را داشته باشید. بسیاری از خانه های روستایی برای اقامت گردشگر ها در نظر گرفته شده اند و می توانید شانس اقامت در یکی از این کلبه های چوبی و زیبا را داشته باشید. با این حال، باز هم به علت استقبال گسترده مردم از این رویداد و تعداد محدود کلبه ها، ضروری است از قبل محل اقامت خودتان را رزرو کنید و هماهنگی های لازم را انجام بدهید.

قوانین روستا

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم تعداد زیادی از خانه های روستای برای اقامت بازدیدنمایندگان و گردشگر ها در نظر گرفته شده اند. اما برای مراقبت و حفاظت از این روستای تاریخی و زیبا ضروری است بازدیدنمایندگان قوانین و مقرراتی را رعایت نمایند. روستای شیراکاواگو در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و به همین علت ضروری است از این منطقه تاریخی و باارزش فرهنگی نهایت مراقبت نگهداری به عمل آید. در منطقه ها مختلف روستای شیراکاواگو و همین طور در مرکز اطلاعات روستا سطل های زباله بزرگی قرار داده شده اند، بنابراین از هرگونه ریختن زباله در محیط روستا خودداری کنید. تمامی خانه ها مالکیت خصوصی دارند و قبل از وارد شدن باید از صاحبان خانه اجازه گرفت. بعلاوه سیگار کشیدن تنها در بعضی مکان های معین مجاز است و در سایر منطقه ها روستا امکان سیگار کشیدن وجود ندارد.

در روستای شیراکاواگو، در کنار فروشگاه های سوغاتی فروشی و صنایع دستی، رستوران های محلی و مغازه های متعدد و خانه های روستایی، چندین منطقه گردشگری وجود دارند که منظرهی فوق العاده بی نظیر به روستا دارند و بسیاری از گردشگر ها برای عکاسی به آن جا می فرایند. اگر دوست ندارید تا آن مکان ها پیاده روی کنید می توانید با استفاده از اتوبوس های ویژه خود را به مکان های مرتفع در اطراف روستا برسانید و از منظره بی نظیر روستا در برف لذت ببرید. اگر هم اهل ورزش و پیاده روی هستید باید بدانید که ضروری است حدودا 30 دقیقه در برف سنگین و هوای سرد پیاده روی کنید تا به مکان مورد نظر برسید.

منبع: japan-guide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2014

به "روستای شیراکاواگو، رویایی ترین مقصد برفی و زمستانی در ژاپن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای شیراکاواگو، رویایی ترین مقصد برفی و زمستانی در ژاپن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید