دیدنی های هندوستان برای گردشگران

به گزارش مجله وتورلد، برای گردشگرانی که به مکان های خلوت عادت ندارند و ملل کشورهای مختلف خود به مثابه یک جاذبه توریستی برایشان جذاب است هندوستان سرزمین جالب توجهی می تواند باشد.

در کنار اینکه این سرزمین هم به دلیل قدمت و تمدن کهنی که دارد و هم به دلیل مناظر طبیعی چشم نواز ، هر آنچه را که یک توریست بخواهد در اختیارش قرار می دهد. تاج محل، معابد و اماکن مذهبی این شهر تا اندازه ای برای توریست ها شناخته شده است اما ما در این مطلب می خواهیم به تعدادی از جاذبه های توریستی کمتر شناخته شده این شهر نگاه تازه ای بیندازیم.

دیدنی های هندوستان برای گردشگران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

مرداب های کرالا

به موازات ساحل دریای عرب در ایالت کرالا، تالاب ها و دریاچه هایی به طور زنجیروار در کنار هم قرار گرفته اند که نام مرداب های کرالا را به خود اختصاص داده اند. گونه های منحصر به فردی از حیوانات آبی از جمله خرچنگ، قورباغه و گِل خورک ، پرندگان آبی و حیواناتی چون سمور و لاک پشت در مرداب های کرالا زندگی می نمایند. گردشگری با خانه های قایقی و چند کتووالام (قایق برنج سنتی، که الآن به هتل شناور تبدیل شده اند) از محبوب ترین فعالیت های توریستی در این مرداب ها است.

قصر دریاچه (جاگ نیواس)

این قصر در میان دریاچه پیکولا (Pichola) در شهر اودی پور واقع شده است و درواقع در قرن هجدهم میلادی، یک قصر تابستانی سلطنتی بوده و در حال حاضر به عنوان یک هتل لوکس 5 ستاره فعالیت دارد و رفت و آمد مهمانان به این هتل به وسیله از قایق انجام می گردد. پس از نمایش این کاخ در سال 1983 در یکی از فیلم های جیمز باند، محبوبیت این کاخ بیش از پیش شد.

خلیج طبیعی پالولم (Palolem)

جنوبی ترین ساحل توسعه یافته گوا و یکی از زیباترین آنها، خلیج طبیعی پالولم (Palolem) است که یک ساحل آرام و شاعرانه با بستری شیب دار را به گردشگران هدیه می دهد. دو طرف این ساحل با پرتگاه های بلند احاطه شده است .

پارک ملی کانها (Kanha)

یکی از بهترین مکان های گردشگری و برترین جاذبه های هند و همچنین یکی از زیباترین ذخیره گاه های حیات وحش در آسیا، پارک ملی کانها (Kanha) در کشور هندوستان است که با برخورداری از جنگل های سرسبز بامبو و شالا، مراتع پوشیده از چمن و آبکند کانها، الهام بخش رودیارد کیپلینگ برای نوشتن رمان معروفش یعنی کتاب جنگل شد .

دربار صاحب یا معبد طلایی

این بنا زیارتگاه اصلی پیروان آئین سیک است که ساخت آن در قرن 16م توسط گورو رام داس جی شروع شد و در قرن نوزدهم، مهاراجه رانجیت سینگ طبقات فوقانی معبد را با طلا پوشش داد. دربار صاحب یا معبد طلایی مهم ترین جاذبه گردشگری شهر امریتسار هند بوده و تعداد زیادی از زائران از سراسر هند برای بازدید به این معبد می آیند .

شهر طلایی جیسلمیر

این شهر که به دلیل کویری بودن و دیوار زرد ماسه سنگی به این نام خوانده می گردد، در غربی ترین بخش راجستان و نزدیک به مرز پاکستان واقع شده است. این شهر یک شهر کویری ناب بوده و دژ نظامی جیسلمیر، چون نگینی در این شهر خودنمایی می کند و هنوز هم با وجود تجارت گرایی کنترل نشده، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هند محسوب می گردد.

غارهای تاریخی آجانتا

شهر اورنگ آباد درواقع دروازه ورود به این غارهای تاریخی است. سنگ های حجاری شده و بعضی نقاشی های به جا مانده از میدان های جنگ، کشتی های قایقرانی، خیابان های شهر، جنگل پر جنب و جوش، حیوانات مختلف، کوه های پوشیده از برف از ویژگی های منحصربه فرد این غارها محسوب می گردد. غارهای باشکوه آجانتا در سال 650 پس از میلاد به دست فراموشی سپرده می شوند تا اینکه در 1819 یک گروه شکار بریتانیایی تصادفاً با آن ها روبرو می شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 522

به "دیدنی های هندوستان برای گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های هندوستان برای گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید