ملاقات سفیر ژاپن در ایران با معاون مالی استاندار خوزستان

به گزارش مجله وتورلد، خبرگزاری خبرنگاران-کازو توشی آیکاوا (AIKAWA Kazutoshi) سفیر ژاپن در ایران روز دوشنبه با دکتر آقارضا فتوحی، معاون مالی استاندار خوزستان در محل استانداری ملاقات و تبادل نظر کرد.

ملاقات سفیر ژاپن در ایران با معاون مالی استاندار خوزستان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از اهواز ،سرپرست معاونت مالی استانداری خوزستان در این ملاقات ضمن خوشامدگویی به سفیر ژاپن در ایران شرح داد: با توجه به برخورداری استان خوزستان از ظرفیت های مختلف در عرصه های نفت، گاز، آب و…. امیدواریم شاهد حضور بیشتر سرمایه گذاران ژاپنی در این استان باشیم.

وی با اشاره برنامه ریزی های اجرا شده برای بازدید سفیر ژاپن در ایران از بعضی نقاط استان اعلام کرد: این بازدیدها موجبات آشنایی بیشتر طرف ژاپنی با پتانسیل های استان را در پی دارد و زمینه برای تعامل بیشتر با توجه به استعدادهای بالقوه استان را فراهم می آورد.

فتوحی نسبت به وجود بستر لازم برای همکاری در حوزه های مختلف شامل آب، برق، گاز، کشاورزی، شیلات، صنعت و تکنولوژی ابراز امیدواری کرد و گفت: امید است در اثر تعامل دو جانبه و بهره مندی متخصصان دو کشور زمینه ارتقای شرایط استان بیش از پیش فراهم گردد.

وی بعلاوه کشور ژاپن را یکی از کشورهای با سابقه در زمینه دانش مقابله با بلایای طبیعی نام برد و اذعان کرد: امیدواریم با بهره گیری از تجارب و دانش به دست آمده در آن کشور بتوانیم زمینه بهره مندی از این تجربیات را در استان پیاده سازی کنیم در این راستا طرف ژاپنی جهت برگزاری دوره های آموزشی در استان اعلام آمادگی کرده است.

خوزستان از استان های مهم برای ژاپن در زمینه سرمایه گذاری است

سفیر ژاپن در ایران نیز با تاکید بر این که استان خوزستان از منابع انرژی زیادی برخوردار است شرح داد: استان خوزستان برای ژاپن استانی بسیار مهم در امر تعاملات و سرمایه گذاری به شمار می رود.

کازو توشی آیکاوا شرح داد: هدف من از سفر به استان خوزستان بازدید از منطقه ها مختلف این استان است تا ظرفیت های مختلف این استان را از نزدیک ببینم.

سفیر ژاپن در ایران ادامه داد: خیلی شادمان هستم که روابط ما با ایران بیشتر گردد و از آن استقبال می کنیم.

انتها پیغام./

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2050

به "ملاقات سفیر ژاپن در ایران با معاون مالی استاندار خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سفیر ژاپن در ایران با معاون مالی استاندار خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید