درختان غول پیکر سنگاپور

به گزارش مجله وتورلد، جاذبه های گردشگری سنگاپور

سنگاپور کشور مدرنی است که از تعدادی جزیره تشکیل شده است. سنگاپور همچنین یکی از مراکز بزرگ تجاری در جهان است و جاذبه های گردشگری آن بسیار متنوع هستند. اما چیزی که ما می خواهیم در خصوص آن صحبت کنیم، درختان غول پیکر و البته دست سازی هستند که به عنوان یکی از مشهورترین جاذبه های سنگاپور شناخته می شوند. این درختان مصنوعی 50 متری در محوطه بزرگی خودنمایی می نمایند. این درختان که به عنوان سلول های ذخیره انرژی خورشیدی به کار می روند در جنوب باغ خلیج (Gardens by the Bay) واقع هستند. با خبرنگاران همراه باشید.

درختان غول پیکر سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

درختان غول پیکر سنگاپور (Supertrees)

درختان غول پیکر بخشی از یک پروژه محوطه سازی 250 هکتاری باغ خلیج می باشند. این باغ شبیه به باغ های گیاه شناسی است که گونه های گیاهی و جانوری سراسر دنیا را به نمایش می گذارد. محوطه درختان غول پیکر شامل 18 درخت است که به عنوان باغی عمل می نمایند که انرژی خورشیدی فراوری می نماید، وظیفه تهویه هوا را دارد و همچنین به جمع آوری آب باران می پردازد. برای فراوری برق، 11 درخت با سیستم سلول های خورشیدی، نور آفتاب را به انرژی تبدیل می نمایند و به تکنولوژی آبی توسط اتاقک های زیرین یاری می نمایند.

هر درختی بین 25 تا 50 متر ارتفاع دارد و دارای گل های گرجهتی و سرخس های مختلفی است که از قاب فولادی آن بالا رفته اند. سایبان های بزرگ آن همچنین به عنوان مدیریت، جذب و دفع گرما عمل می نماید، و همچنین برای بازدیدنمایندگانی که به این پارک می آیند، سایه هایی برای فرار از گرمای سنگاپور به ارمغان می آورد.

این درختان منحصر به فرد را می توان در سراسر باغ مشاهده کرد. دوازده تای آن ها در منطقه درختان غول پیکر هستند، در حالی که شش تای باقی مانده در میان باغ های طلایی و نقره قرار گرفته اند. برای تجربه نمای دیگری از باغ می توانید از جهت او سی بی سی اسکای وی آغاز کنید و در پیاده رویی ادامه دهید که به دو درخت غول پیکر در منطقه اصلی می رسد. درختان که به محیط زیست منطقه نیز یاری می نمایند، امروزه به عنوان طرحی در نظر گرفته می شوند که شاید بتوان از آن برای بهبود آب و هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت که به آلودگی هوا دچار هستند، استفاده کرد.

سازه

هر درخت شامل چهار بخش اصلی است:

هسته تقویت بتنی: ساختار عمودی داخلی که استقامت درخت را حفظ می نماید.

تنه: یک قاب فولادی که در اطراق هسته تقویت بتنی واقع شده است.

پنل های گیاهی: این پنل روی تنه واقع شده است تا به رشد گیاهان یاری کند.

سایبان: به شکل یک چتر معکوس است و با استفاده از یک سیستم جک هیدرولیکی به هم متصل است (به جز درختان 50 متری که سایبانشان در بالای آن جای گرفته اند).

این پروژه بخشی از طرح توسعه مجدد برای ایجاد یک منطقه جدید مرکز شهر در ناحیه خلیج مارینا، در سمت جنوب سنگاپور است. مجریان پروژه در ابتدا امیدوار بودند که این باغ ها تبدیل به یک محل توریستی محیط زیستی شوند که توسعه پایدار را در سراسر دنیا نشان دهند. به هر حال باغ خلیج به یکی از جاذبه های گردشگری سنگاپور تبدیل شد. مدیران این پروژه گفته اند که با ساختن این مکان قصد داشته اند تا به دنیا نشان دهند که تمام گیاهان دنیا را می گردد به سنگاپور آورد.

پل های اسکای واک، برای متصل کردن درخت های 50 متری درست شده اند (ارتفاع آن ها مثل طاق پیروزی پاریس می باشد) و برای بازدیدنمایندگان این امکان را فراهم نموده اند که در بالای درختان پیاده روی نمایند و چشم اندازی از بالا به باغ داشته باشند. معمولا بازدید نمایندگان از دیگر مناطق مختلف این باغ نیز از جمله گلخانه بهشت، باغ فرهنگی، دریاچه های سنجاقک و … دیدن می نمایند.

گلخانه بهشتی

گلخانه بهشتی دارای دو گلخانه زیبا است که در نزدیکی درختان غول پیکر واقع شده است. به آن گلخانه های گنبد گل و جنگل ابر می گویند که ساختار معماری آن ها با الهام از یک نوع گل ارکیده درست شده است. این گلخانه ها به نظر می رسد که بعد از درختان پربازدیدترین جاذبه های گردشگری سنگاپور در باغ خلیج باشند.

یکی از ویژگی های پایدار گنبد گل این است که زباله های باغبانی، جریان یک توربین بخار را فعال می نماید و از آن به عنوان خنک نماینده فضا انتخاب می نماید. با این حال، درختان غول پیکر و باقی زیست بوم ها تنها 5٪ از چند میلیون دلاری که برای ساخت این محوطه طول کشد را تا مدت ها بعد به دست آوردند. یه هرحال شما می توانید یک سفر یکروزه به باغ خلیج سنگاپور بروید و در آن روز هم از درختان غول پیکر و هم از دیگر جاذبه های سنگاپور در این منطقه دیدن کنید. این محوطه همه روزه برای گردشگران باز می باشد.

دریاچه های سنجاقک و ماهی خورک

این دریاچه ها فراتر از یک منظره زیبای معمولی هستند. غرق در دنیا جذابی بشوید که در این دریاچه ها وجود دارند، آن ها به جز آنکه یک چشم انداز زیبا هستند، منبعی غنی از زندگی آبزیان، چه ماهی ها و چه گیاهان در زیر این دریاچه ها وجود دارند. این گیاهان با جذب بیش از حد نیتروژن و فسفر، نقش مهمی در حفظ مقدار مناسب مواد مغذی در دریاچه ایفا می نمایند. آنها توسط یک فیلتر طبیعی محیط زیستی یاری می نمایند تا کیفیت آب بهتر گردد و از نظر استراتژیک، نیترات آبزی نیز به عنوان فیلتر عمل می نمایند.

باغ فرهنگی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سنگاپور در این باغ، هریتج گاردن است. این باغ مجموعه ای از باغ های موضوعی است که شما را به سه گروه اصلی قومی و گذشته تاریخ و فرهنگ سنگاپور، به وسیله داستان جالب گیاهان می برد. باغ های چینی، مالایی، هندی و … را می توانید در این محوطه کشف کنید. در میان درختان و محیط های جالب قدم بزنید و در خصوص این موضوع که گیاهان با فرهنگ های مختلف چه ارتباطی دارند، بیشتر اطلاعات کسب کنید.

منبع: gardensbythebay.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 383

به "درختان غول پیکر سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درختان غول پیکر سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید