دانیال اسماعیل فر: عکسهایم با سپاهان را هرگز پاک نمی کنم!

به گزارش مجله وتورلد، پرسپولیس طی فصول اخیر ماجرا های پرچالشی را در سمت راست دفاعی خود پشت سر گذاشته است. آن ها در این فصل و بعد از جدایی رامین رضاییان بار دیگر با دانیال اسماعیلی فر به مذاکره پرداختند و توانستند او را در نهایت به تهران بکشانند. دانیال طی نیم فصل باثبت 4 پاس گل و 2 گل در سمت راست دفاعی این تیم، تاثیر خود را روی روند هجومی تیم به خوبی به نمایش گذاشت.

دانیال اسماعیل فر: عکسهایم با سپاهان را هرگز پاک نمی کنم!

او در مصاحبه با ورزش سه، به اتفاقات جالبی اشاره می نماید که در ادامه می خوانید.

نیم فصل ابتدایی حضورت در پرسپولیس با اتفاقات خوبی در این تیم برایت همراه بود و صدرنشین شدید.

فصل سختی بود. اتفاقات زیادی را شاهد بودیم. رقابت هم شدید بود و علیرغم صدرنشینی و کسب امتیازات مناسب باید بگویم واقعا هیچ حریف آسانی نداشتیم. رقبای سرسختی هم داریم که کار را برای دستیابی به قهرمانی سخت می نمایند. حریفانی قابل احترام که سعی خواهیم کرد در ادامه فصل بتوانیم با کوشش بیشتر به نتیجه دلخواه برسیم و باعث رضایت طرفداران خوب مان شویم.

اولین فصل حضورت در پرسپولیس چطور بود؟

واقعا خوب بود. چه از حیث مدیریت و کادرفنی، بازیکنان و خصوصا طرفداران یک تیم فوق العاده و کامل هستیم. مدیریت کوشش زیادی برای آرامش تیم داشته و کادرفنی نیز سرآمد لیگ است و طرفداران نیز علیرغم غیبت در سکوها، حمایت آن ها را واقعا احساس می کنیم.

قطعا با حضور در پرسپولیس هدف بزرگی را برای اینکه در جام جهانی قطر حاضر باشی دنبال می کردی، اما از آن دور ماندی. این چه حسی برایت داشت؟

باید گذشت و زندگی در جریان است. اگر بخواهی در یک اتفاق بمانی اتفاقات خوب بعدی را از دست خواهی داد. حضور در جام جهانی را تجربه نکردم، اما باعث توقف من نمی گردد. چیزی که هست این است که باید همواره خوب کار کنی و عملکرد خوبی داشته باشی. سعی کردم فراموش کنم و به اتفاقاتی که قرار است در آینده در پرسپولیس بسازم متمرکز شوم.

تو در پرسپولیس هم حضور در پست مدافع راست را تجربه کردی و هم حضور در پست های تهاجمی. کلا دفاع کردن سخت تر است یا حمله؟

در پرسپولیس هر دو سخت است. چون در وهله اول باید تمام کوشش را داشته باشی که از حریف جلو بیفتی و وقتی که گل می زنی باید با تمام توان دفاع کنی. اما پست جلو، چون حس خوب گل زدن را به تو می دهد، واقعا عالی است. در این پرسپولیس، اما دفاع راست را زیاد دوست دارم، چون در پست جلو و وینگر بازیکنان خوبی داریم که واقعا از من بهتر هستند و بهتر بازی می نمایند.

اما در سیستم تازه پرسپولیس و بدون مهاجم، شاهد نوع مجذوب کنندهی از نمایش تیم شما هستیم. درباره آن صحبت می کنی؟

وقتی قرار است با هافبک بازی کنی، یک بازی مالکانه را شاهد خواهیم بود. ما یک بازی را در شرایطی دنبال کردیم که هشت هافبک داشتیم و دو تا دفاع وسط. تحرک و حفظ توپ هافبک ها نسبت به مهاجمان قطعا بیشتر است و وقتی شما حفظ توپ و پاس بیشتر داری، قطعا فرصت گلزنی بیشتر هم شکل می گیرد. در این یکی دو بازی اخیر جور نداشتن مهاجم را به هر طریقی کشیدیم و خلاصه در گلزنی هم عملکرد خوبی داشتیم.

خودت هم در این سیستم نمایش خوبی به جا گذاشتی.

خیلی خوب هماهنگ شده ایم و این تعطیلی و وقفه لیگ هم به شخصه به من یاری زیادی کرد. تیم هماهنگی شده ایم و همانطور که گفتم کوشش خواهیم کرد تا به برترین شکل فصل را دنبال کنیم و یک اتفاق خوب را برای طرفداران شکل دهیم. در این سیستم هم وقتی با این همه هافبک بازی می کنیم موقعیت برای بازیکنان مختلف زیاد شکل می گیرد و خدا را شکر در بازی با نساجی موقعیت داشتم و توانستم دو گل هم بزنم.

پرسپولیس همواره مدافعان راست خوبی داشته. طرفداران پرسپولیس برای حضورت در این تیم از فصل گذشته هم انتظار می کشیدند. خودت از شرایطی که دنبال کردی رضایت داری؟

یکی از دلایل اصلی حضورم در پرسپولیس بازی کردن جلو طرفداران بود. اما متاسفانه از روزی که وارد این تیم شدم، طرفدار ندیدم. امیدوارم که بیایند. بیشتر طرفدارانی که به این تیم می آیند به خاطر طرفداران خاص آن است.

هر بازیکنی دوست دارد که برترین عملکرد را داشته باشد. نمی گویم عملکرد کامل و کافی بوده، اما سعی کردم تمام کوششم را برای تیمم داشته باشم تا مورد قبول همه باشد. قطعا می توانم خیلی بهتر از این باشم و امیدوارم در نیم فصل دوم خیلی بهتر کار کنم. قطعا حضور طرفداران روی کیفیت بازیکن و هر تیمی تاثیر دارد. یکی از دلایل برد بازی مقابل نفت آبادان حضور طرفداران بود. پرسپولیس یکی از پرطرفدار ترین تیم های ایران و آسیاست و قطعا حضور آن ها می توانست روی کار ما تاثیر بزرگی داشته باشد.

چطور با عدم حضور طرفداران در ورزشگاه ها کنار آمده اید؟

وقتی طرفدار روی سکو نیست، تمام فکر ما این است که آن ها پای تلویزیون بازی را می بینند و از ما انتظار دارند. انرژی آن ها را حتی از راه دور احساس می کنیم و این در فکر ما نقش بسته که آن ها ما را دنبال می نمایند حتی از راه دور و برای این موضوع کوشش می کنیم.

برسیم به این موضوع که چطور بالاخره از سپاهان دل کندی و به پرسپولیس آمدی؟

من دو سال در سپاهان بودم و سال جاری قراردادم تمام شد و به پرسپولیس آمدم. باشگاه سپاهان هم به من بدی نکرد و دو سال خوب را آنجا داشتم و هم از نظر عملکرد و نتیجه برایم خوب بود و هر چه بودی خوبی بود. اما پرسپولیس دیگر وقت آمدنم بود. شانس به نظرم استفاده و قرار گرفتن از برترین زمان در برترین مکان است. من در برترین و زمان ممکن به پرسپولیس آمدم.

حضورت در پرسپولیس، اما با جدایی رامین رضاییان همراه شد. به هرحال رامین از نظر فنی یکی از بازیکنان محبوب بین طرفداران بود و جانشینی او برایت می توانست سخت باشد. اگر طرفداران هم بودند قطعا این فشار بیشتر می شد. نظر خودت چیست؟

من جایگزین کسی نشدم و من آمدم در پست دفاع راست برای پرسپولیس بازی کنم. پرسپولیس در این چند سال دفاع راست های خوبی داشته و همه آمدند و رفتند. من هم شاید یک سال، دو سال و 10 سال در این تیم باشم و یک روزی باید بروم تا کس دیگری جای من بیاید. من آمدم تا یک نسخه خوب از خودم باشم و نمی خواهم مثل کسی باشم و بازی کنم. می خواهم برترین خودم باشم و انگیزه ام این است. اینکه انتظار طرفداران این باشد که پاس گل بدهم و گل بزنم، خب این تیم هجومی است و همه جای جهان دوست دارند گل ببینند، اما من بیشتر دوست دارم برای تیمم موثر باشم و اگر پاس و گل بزنم هم مجذوب کننده تر و بهتر خواهد بود. فوتبال یک ورزش تیمی است و برای خودم فرقی نمی نماید چه کسی گل بزند و پاس گل بدهد. برایم موفقیت و برد پرسپولیس در اولویت قرار گرفته است.

وقتی به پرسپولیس آمدی طرفداران این تیم درخواست جالبی از تو در اینستاگرام داشتند که توجهت را جلب کند؟

اوایل که آمده بودم می گفتند که عکس از پرسپولیس بگذار یا اینکه عکس های دوره سپاهان را پاک کن. برای تمام احترامی که برای تک تک طرفداران قائل هستم به نظرم این اتفاق خوبی نیست. باید حرمت و احترام همه را نگه داشت. نباید گذشته را فراموش کرد و کسی که گذشته اش را فراموش کند نمی تواند آینده بهتری بسازد. سپاهان هم جزیی از گذشته من است و اینستاگرام هم دفتر خاطرات من است و کسی دفتر خاطرات خود را با تمام اتفاقات خوب و بدش پاره نمی نماید و دور نمی اندازد.

یک اندازه در آن دوره تحت فشار قرار گرفتم که عکس های دوره سپاهان را پاک کن، اما به هر حال به نظرم با توجه به اتفاقاتی که برای شهریار مغانلو افتاده بود، یک اندازه طرفداران پرسپولیس ناراحت بودند، ولی خب با تمام احترام این کار را نکردم و سپاهان جزیی از زندگی ورزشی من است و الان مهم این است که من با تمام وجود و احساس اینجا هستم و برای پرسپولیس بازی خواهم کرد.

چیز های مجازی زیاد مهم نیست. الان در مجازی بگویم عاشق پرسپولیس هستم، اما بد بازی کنم، هیچ طرفداری مرا نخواهد پذیرفت. من سعی می کنم کمتر حرف بزنم و کمتر مجازی باشم و در جهانی واقعی تمام کوشش و انگیزه خودم را برای موفقیت تیم به کار بگیرم.

از سوی طرفداران رامین رضاییان تحت فشار قرار نگرفتی و چطور با آن کنار آمدی؟

والله زیاد به من فشاری نیاوردند که چرا آمدی و فلان. بالاخره رامین هم برای پرسپولیس زحمت کشیده و کوشش داشته و طرفداران هم او را دوست دارند. بعضی طرفداران شاید دوست داشتند بازی رامین را در این فصل هم در ترکیب پرسپولیس ببینند، اما باور کنید این مساله به من ارتباطی ندارد و تصمیم پرسپولیس است. من راه خودم را می رفتم و قرار بود راه خودم را بروم. همینطور که مساله من به کسی ارتباط نداشت، مساله دیگران هم به من مربوط نبود. من اطلاعی از این موضوع نداشتم و من عامل رفتن رامین رضاییان نبودم.

بازی کدام دفاع راست در لیگ ایران را می پسندی؟

همه دفاع راست های لیگ خوب هستند. نمی گردد نام برد، اما هر دو مدافع راست استقلال یامگا و حردانی خوب هستند. رامین رضاییان، دفاع راست گل گهر و ملوان خوب هستند. نمی گردد نام کس خاصی را گفت و واقعا همه آن ها خوب هستند. با همه هم خوب هستم و البته زیاد اهل رابطه نزدیک نیستم.

یک تصویر از تو در زمان حضور در تیم ملی و دوره مربیگری اسکوچیچ از تو ثبت شده بود که تو را در حال و هوای خودت نشان می داد. دقیقا یادت هست به چه چیزی فکر می کردی؟

به عکس نمی توانید استناد کنید و برای یک لحظه است. فیلم مهم است چرا که یک لحظه به یک جا نگاه می کنی و 10 فریم از تو عکس می گیرند. وقتی وارد زمین می شوم به چیزی جز فوتبال و حرف های مربی فکر نمی کنم، چون چیزی مهمتر از فوتبال در آن لحظه نیست.

در اردو های قبل از حضور کارلوس کی روش در تیم ملی بودی، اما ناگهان سرنوشتت عوض شد و جام جهانی هم غایب بودی. به نظرت اگر اسکوچیچ بود می توانستی در قطر حاضر شوی؟

نمی گردد گفت شانسم با حضور اسکوچیچ برای حضور در تیم ملی زیاد یا کم می شد. حتی با بودن اسکوچیچ هم هر اتفاقی ممکن بود بیفتد. شانس به چیز هایی می گویند که شرایط 50-50 یاری کند، اما شانسی نبود، چرا که اگر آقای اسکوچیچ یا هر کس دیگری بود باید کوششت را می کردی و حالا هم که نشد و نباید پافشاری کرد و ناراحت بود و قسمت و خواست خدا بوده است.

حالا شرایط پرسپولیس را در آینده چطور پیش بینی می کنی و قهرمان می شوید؟

نیم فصل دوم سنگینی پیش رو داریم و انتظار زیادی وجود دارد و امیدوارم با کوشش بازیکنان و کادرفنی و حمایت طرفداران و مدیران بتوانیم نتیجه دلخواه را کسب کنیم.

جدایی لوکادیا هم با توجه به اینکه پاسور تیم بودی و می توانستی روی گلزنی او حساب کنی، برایت بد شد.

خب نمی دانیم که در فکرت چه می گذرد و باید به تصمیمش احترام گذاشت و پرسپولیس به بازیکنی متکی نیست و هر بازیکنی می آید و می رود. بعد از رفتن لوکادیا ما راه مان را می رویم و توقف ناپذیر خواهیم بود.

پرسپولیس طی فصول اخیر ماجرا های پرچالشی را در سمت راست دفاعی خود پشت سر گذاشته است. آن ها در این فصل و بعد از جدایی رامین رضاییان بار دیگر با دانیال ناماعیلی فر به مذاکره پرداختند و توانستند او را در نهایت به تهران بکشانند. دانیال طی نیم فصل باثبت 4 پاس گل و 2 گل در سمت راست دفاعی این تیم، تاثیر خود را روی روند هجومی تیم به خوبی به نمایش گذاشت.

او در مصاحبه با ورزش سه، به اتفاقات جالبی اشاره می نماید که در ادامه می خوانید.

نیم فصل ابتدایی حضورت در پرسپولیس با اتفاقات خوبی در این تیم برایت همراه بود و صدرنشین شدید.

فصل سختی بود. اتفاقات زیادی را شاهد بودیم. رقابت هم شدید بود و علیرغم صدرنشینی و کسب امتیازات مناسب باید بگویم واقعا هیچ حریف آسانی نداشتیم. رقبای سرسختی هم داریم که کار را برای دستیابی به قهرمانی سخت می نمایند. حریفانی قابل احترام که سعی خواهیم کرد در ادامه فصل بتوانیم با کوشش بیشتر به نتیجه دلخواه برسیم و باعث رضایت طرفداران خوب مان شویم.

اولین فصل حضورت در پرسپولیس چطور بود؟

واقعا خوب بود. چه از حیث مدیریت و کادرفنی، بازیکنان و خصوصا طرفداران یک تیم فوق العاده و کامل هستیم. مدیریت کوشش زیادی برای آرامش تیم داشته و کادرفنی نیز سرآمد لیگ است و طرفداران نیز علیرغم غیبت در سکوها، حمایت آن ها را واقعا احساس می کنیم.

قطعا با حضور در پرسپولیس هدف بزرگی را برای اینکه در جام جهانی قطر حاضر باشی دنبال می کردی، اما از آن دور ماندی. این چه حسی برایت داشت؟

باید گذشت و زندگی در جریان است. اگر بخواهی در یک اتفاق بمانی اتفاقات خوب بعدی را از دست خواهی داد. حضور در جام جهانی را تجربه نکردم، اما باعث توقف من نمی گردد. چیزی که هست این است که باید همواره خوب کار کنی و عملکرد خوبی داشته باشی. سعی کردم فراموش کنم و به اتفاقاتی که قرار است در آینده در پرسپولیس بسازم متمرکز شوم.

تو در پرسپولیس هم حضور در پست مدافع راست را تجربه کردی و هم حضور در پست های تهاجمی. کلا دفاع کردن سخت تر است یا حمله؟

در پرسپولیس هر دو سخت است. چون در وهله اول باید تمام کوشش را داشته باشی که از حریف جلو بیفتی و وقتی که گل می زنی باید با تمام توان دفاع کنی. اما پست جلو، چون حس خوب گل زدن را به تو می دهد، واقعا عالی است. در این پرسپولیس، اما دفاع راست را زیاد دوست دارم، چون در پست جلو و وینگر بازیکنان خوبی داریم که واقعا از من بهتر هستند و بهتر بازی می نمایند.

اما در سیستم تازه پرسپولیس و بدون مهاجم، شاهد نوع مجذوب کنندهی از نمایش تیم شما هستیم. درباره آن صحبت می کنی؟

وقتی قرار است با هافبک بازی کنی، یک بازی مالکانه را شاهد خواهیم بود. ما یک بازی را در شرایطی دنبال کردیم که هشت هافبک داشتیم و دو تا دفاع وسط. تحرک و حفظ توپ هافبک ها نسبت به مهاجمان قطعا بیشتر است و وقتی شما حفظ توپ و پاس بیشتر داری، قطعا فرصت گلزنی بیشتر هم شکل می گیرد. در این یکی دو بازی اخیر جور نداشتن مهاجم را به هر طریقی کشیدیم و خلاصه در گلزنی هم عملکرد خوبی داشتیم.

خودت هم در این سیستم نمایش خوبی به جا گذاشتی.

خیلی خوب هماهنگ شده ایم و این تعطیلی و وقفه لیگ هم به شخصه به من یاری زیادی کرد. تیم هماهنگی شده ایم و همانطور که گفتم کوشش خواهیم کرد تا به برترین شکل فصل را دنبال کنیم و یک اتفاق خوب را برای طرفداران شکل دهیم. در این سیستم هم وقتی با این همه هافبک بازی می کنیم موقعیت برای بازیکنان مختلف زیاد شکل می گیرد و خدا را شکر در بازی با نساجی موقعیت داشتم و توانستم دو گل هم بزنم.

پرسپولیس همواره مدافعان راست خوبی داشته. طرفداران پرسپولیس برای حضورت در این تیم از فصل گذشته هم انتظار می کشیدند. خودت از شرایطی که دنبال کردی رضایت داری؟

یکی از دلایل اصلی حضورم در پرسپولیس بازی کردن جلو طرفداران بود. اما متاسفانه از روزی که وارد این تیم شدم، طرفدار ندیدم. امیدوارم که بیایند. بیشتر طرفدارانی که به این تیم می آیند به خاطر طرفداران خاص آن است.

هر بازیکنی دوست دارد که برترین عملکرد را داشته باشد. نمی گویم عملکرد کامل و کافی بوده، اما سعی کردم تمام کوششم را برای تیمم داشته باشم تا مورد قبول همه باشد. قطعا می توانم خیلی بهتر از این باشم و امیدوارم در نیم فصل دوم خیلی بهتر کار کنم. قطعا حضور طرفداران روی کیفیت بازیکن و هر تیمی تاثیر دارد. یکی از دلایل برد بازی مقابل نفت آبادان حضور طرفداران بود. پرسپولیس یکی از پرطرفدار ترین تیم های ایران و آسیاست و قطعا حضور آن ها می توانست روی کار ما تاثیر بزرگی داشته باشد.

چطور با عدم حضور طرفداران در ورزشگاه ها کنار آمده اید؟

وقتی طرفدار روی سکو نیست، تمام فکر ما این است که آن ها پای تلویزیون بازی را می بینند و از ما انتظار دارند. انرژی آن ها را حتی از راه دور احساس می کنیم و این در فکر ما نقش بسته که آن ها ما را دنبال می نمایند حتی از راه دور و برای این موضوع کوشش می کنیم.

برسیم به این موضوع که چطور بالاخره از سپاهان دل کندی و به پرسپولیس آمدی؟

من دو سال در سپاهان بودم و سال جاری قراردادم تمام شد و به پرسپولیس آمدم. باشگاه سپاهان هم به من بدی نکرد و دو سال خوب را آنجا داشتم و هم از نظر عملکرد و نتیجه برایم خوب بود و هر چه بودی خوبی بود. اما پرسپولیس دیگر وقت آمدنم بود. شانس به نظرم استفاده و قرار گرفتن از برترین زمان در برترین مکان است. من در برترین و زمان ممکن به پرسپولیس آمدم.

حضورت در پرسپولیس، اما با جدایی رامین رضاییان همراه شد. به هرحال رامین از نظر فنی یکی از بازیکنان محبوب بین طرفداران بود و جانشینی او برایت می توانست سخت باشد. اگر طرفداران هم بودند قطعا این فشار بیشتر می شد. نظر خودت چیست؟

من جایگزین کسی نشدم و من آمدم در پست دفاع راست برای پرسپولیس بازی کنم. پرسپولیس در این چند سال دفاع راست های خوبی داشته و همه آمدند و رفتند. من هم شاید یک سال، دو سال و 10 سال در این تیم باشم و یک روزی باید بروم تا کس دیگری جای من بیاید. من آمدم تا یک نسخه خوب از خودم باشم و نمی خواهم مثل کسی باشم و بازی کنم. می خواهم برترین خودم باشم و انگیزه ام این است. اینکه انتظار طرفداران این باشد که پاس گل بدهم و گل بزنم، خب این تیم هجومی است و همه جای جهان دوست دارند گل ببینند، اما من بیشتر دوست دارم برای تیمم موثر باشم و اگر پاس و گل بزنم هم مجذوب کننده تر و بهتر خواهد بود. فوتبال یک ورزش تیمی است و برای خودم فرقی نمی نماید چه کسی گل بزند و پاس گل بدهد. برایم موفقیت و برد پرسپولیس در اولویت قرار گرفته است.

وقتی به پرسپولیس آمدی طرفداران این تیم درخواست جالبی از تو در اینستاگرام داشتند که توجهت را جلب کند؟

اوایل که آمده بودم می گفتند که عکس از پرسپولیس بگذار یا اینکه عکس های دوره سپاهان را پاک کن. برای تمام احترامی که برای تک تک طرفداران قائل هستم به نظرم این اتفاق خوبی نیست. باید حرمت و احترام همه را نگه داشت. نباید گذشته را فراموش کرد و کسی که گذشته اش را فراموش کند نمی تواند آینده بهتری بسازد. سپاهان هم جزیی از گذشته من است و اینستاگرام هم دفتر خاطرات من است و کسی دفتر خاطرات خود را با تمام اتفاقات خوب و بدش پاره نمی نماید و دور نمی اندازد.

یک اندازه در آن دوره تحت فشار قرار گرفتم که عکس های دوره سپاهان را پاک کن، اما به هر حال به نظرم با توجه به اتفاقاتی که برای شهریار مغانلو افتاده بود، یک اندازه طرفداران پرسپولیس ناراحت بودند، ولی خب با تمام احترام این کار را نکردم و سپاهان جزیی از زندگی ورزشی من است و الان مهم این است که من با تمام وجود و احساس اینجا هستم و برای پرسپولیس بازی خواهم کرد.

چیز های مجازی زیاد مهم نیست. الان در مجازی بگویم عاشق پرسپولیس هستم، اما بد بازی کنم، هیچ طرفداری مرا نخواهد پذیرفت. من سعی می کنم کمتر حرف بزنم و کمتر مجازی باشم و در جهانی واقعی تمام کوشش و انگیزه خودم را برای موفقیت تیم به کار بگیرم.

از سوی طرفداران رامین رضاییان تحت فشار قرار نگرفتی و چطور با آن کنار آمدی؟

والله زیاد به من فشاری نیاوردند که چرا آمدی و فلان. بالاخره رامین هم برای پرسپولیس زحمت کشیده و کوشش داشته و طرفداران هم او را دوست دارند. بعضی طرفداران شاید دوست داشتند بازی رامین را در این فصل هم در ترکیب پرسپولیس ببینند، اما باور کنید این مساله به من ارتباطی ندارد و تصمیم پرسپولیس است. من راه خودم را می رفتم و قرار بود راه خودم را بروم. همینطور که مساله من به کسی ارتباط نداشت، مساله دیگران هم به من مربوط نبود. من اطلاعی از این موضوع نداشتم و من عامل رفتن رامین رضاییان نبودم.

بازی کدام دفاع راست در لیگ ایران را می پسندی؟

همه دفاع راست های لیگ خوب هستند. نمی گردد نام برد، اما هر دو مدافع راست استقلال یامگا و حردانی خوب هستند. رامین رضاییان، دفاع راست گل گهر و ملوان خوب هستند. نمی گردد نام کس خاصی را گفت و واقعا همه آن ها خوب هستند. با همه هم خوب هستم و البته زیاد اهل رابطه نزدیک نیستم.

یک تصویر از تو در زمان حضور در تیم ملی و دوره مربیگری اسکوچیچ از تو ثبت شده بود که تو را در حال و هوای خودت نشان می داد. دقیقا یادت هست به چه چیزی فکر می کردی؟

به عکس نمی توانید استناد کنید و برای یک لحظه است. فیلم مهم است چرا که یک لحظه به یک جا نگاه می کنی و 10 فریم از تو عکس می گیرند. وقتی وارد زمین می شوم به چیزی جز فوتبال و حرف های مربی فکر نمی کنم، چون چیزی مهمتر از فوتبال در آن لحظه نیست.

در اردو های قبل از حضور کارلوس کی روش در تیم ملی بودی، اما ناگهان سرنوشتت عوض شد و جام جهانی هم غایب بودی. به نظرت اگر اسکوچیچ بود می توانستی در قطر حاضر شوی؟

نمی گردد گفت شانسم با حضور اسکوچیچ برای حضور در تیم ملی زیاد یا کم می شد. حتی با بودن اسکوچیچ هم هر اتفاقی ممکن بود بیفتد. شانس به چیز هایی می گویند که شرایط 50-50 یاری کند، اما شانسی نبود، چرا که اگر آقای اسکوچیچ یا هر کس دیگری بود باید کوششت را می کردی و حالا هم که نشد و نباید پافشاری کرد و ناراحت بود و قسمت و خواست خدا بوده است.

حالا شرایط پرسپولیس را در آینده چطور پیش بینی می کنی و قهرمان می شوید؟

نیم فصل دوم سنگینی پیش رو داریم و انتظار زیادی وجود دارد و امیدوارم با کوشش بازیکنان و کادرفنی و حمایت طرفداران و مدیران بتوانیم نتیجه دلخواه را کسب کنیم.

جدایی لوکادیا هم با توجه به اینکه پاسور تیم بودی و می توانستی روی گلزنی او حساب کنی، برایت بد شد.

خب نمی دانیم که در فکرت چه می گذرد و باید به تصمیمش احترام گذاشت و پرسپولیس به بازیکنی متکی نیست و هر بازیکنی می آید و می رود. بعد از رفتن لوکادیا ما راه مان را می رویم و توقف ناپذیر خواهیم بود.

منبع: فرارو
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2226

به "دانیال اسماعیل فر: عکسهایم با سپاهان را هرگز پاک نمی کنم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانیال اسماعیل فر: عکسهایم با سپاهان را هرگز پاک نمی کنم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید