خبرنگاران توانمندسازی و آموزش های مهارتی دانشجویان عراقی دردانشگاه علمی کاربردی

به گزارش مجله وتورلد، تهران- خبرنگاران- دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه و موسسه های آموزش عالی عراق در نشست توسعه همکاری های علمی و بین المللی آموزش های عالی مهارتی، ضمن عقد تفاهم نامه همکاری مشترک، توانمندسازی و آموزش های مهارتی دانشجویان عراقی را کلید می زنند.

خبرنگاران توانمندسازی و آموزش های مهارتی دانشجویان عراقی دردانشگاه علمی کاربردی

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی تهران غرب در این زمینه به خبرنگاران گفت: نشست توسعه همکاری های علمی و بین المللی آموزش های عالی مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاه و موسسه های آموزش عالی عراق در روزهای چهارم و پنجم خردادماه برگزار می گردد.

سیدمحمدحسن پیش بین اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم، مهارت آموزی و تربیت نیروی ماهر و متخصص متناسب با نیازهای بازار کار در کشور، توانست به گونه ای عمل کند که 70 درصد دانش آموختگان آن جذب بازار کار شوند.

وی به وجود بیش از 630 مرکز آموزش به همراه رشته های تخصصی در حوزه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در کنار مراکز بین الملل برای جذب دانشجوی خارجی و وجود شبکه رشد و فناوری و شتاب دهنده ها در این نهاد آموزشی اشاره نمود و یادآور شد: برگزاری دوره های درسی کوتاه مدت و بلندمدت، توجه به توسعه کیفی دانشگاه متناسب با اهداف آمایش سرزمین و توسعه متوازن مناطق کشور، عقد تفاهم نامه های همکاری در زمینه آموزش دانشجویان، مدرسان و تبادل مدرس و دانشجو و گذراندن دوره های کاربینی و کارآموزی با کشورهای آلمان، اتریش، کره، چین و...، از جمله روینمودهای این دانشگاه است که با جدیت ادامه دارد.

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ادامه داد: با توجه به این توانمندی ها و قابلیت های دانشگاه جامع علمی کاربردی، زمینه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاهی با اولویت کشورهای همسایه همچون عراق در صدر برنامه ها قرار گرفته است که در این زمینه نقش مهم واحدهای استانی به ویژه استان های مرزی و همجوار کلیدی است.

پیش بین اضافه کرد: دنبال کردن سیاست های توسعه ای و آموزشی در عراق و وجود ظرفیت های آموزشی و متقاضیان مهارت های شغلی در این کشور، فرصتی مناسبی برای همکاری های متقابل علمی و بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاه های مشابه در عراق فراهم نموده است.

وی، هدف از برگزاری نشست توسعه همکاری های علمی و بین المللی آموزش های عالی مهارتی با دانشگاه و موسسه های آموزش عالی عراق را آشنایی مدیران دانشگاه های این کشور با ظرفیت های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی برشمرد و ابراز امیدواری کرد، با ارائه آموزش¬های عالی به توسعه بین المللی دانشگاه از یک سو و توانمندسازی متقاضیان آموزش های مهارتی در همه مشاغل و صنوف در کشورهای همسایه به ویژه عراق به عنوان کشور دوست و مسلمان یاری کرد.

به گزارش خبرنگاران، از جمله اهداف نشست توسعه همکاری های علمی و بین المللی آموزش های عالی مهارتی، عقدتفاهم نامه با هدف همکاری های مشترک، آنالیز راهکارهای مختلف توسعه همکاری های علمی بین دانشگاه های دو کشور، معرفی آموزش های عالی علمی کاربردی، شناسایی ظرفیت های آموزشی برتر برای پذیرش دانشجویان غیر ایرانی، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و مقطع دار برای جذب دانشجویان عراقی و در نهایت توانمندسازی نیروی کار به وسیله آموزش های عالی کوتاه مدت در این کشور بود.

انجام بازدید از مراکز آموزش علمی کاربردی تخصصی منتخب و بین المللی، برگزاری نمایشگاهی از توانمندی ها و محصولات مراکز علمی کاربردی، برگزاری پنل های تخصصی برای تبادل اطلاعات و یافتن زمینه های مشترک همکاری و انجام مصاحبه های تخصصی در حاشیه نشست، از جمله برنامه های نشست یاد شده خواهد بود.

براساس این گزارش، با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری یا تعویق این نشست به ضوابط و بخشنامه های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا منوط شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1650

به "خبرنگاران توانمندسازی و آموزش های مهارتی دانشجویان عراقی دردانشگاه علمی کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توانمندسازی و آموزش های مهارتی دانشجویان عراقی دردانشگاه علمی کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید