خبرنگاران انضباط اقتصادی سخت بر فوتبال ایران باید حاکم گردد

به گزارش مجله وتورلد، تهران- خبرنگاران- رییس کمیته معین شرایط فدراسیون فوتبال گفت: بازیکنانی داریم که اگر طلب خود را نگیرند در معیشت شان دچار مشکل هستند. دوره سه تا چهار ساله انضباط اقتصادی سخت بر فوتبال ما باید حاکم گردد.

خبرنگاران انضباط اقتصادی سخت بر فوتبال ایران باید حاکم گردد

جمشید نورشرق روز دوشنبه در گفت وگو با یک برنامه رادیویی درباره نشست برگزار شده بین مدیران باشگاه ها و فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه ها شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و اغلب آنها بدهی انباشته قابل توجهی دارند. باشگاه هایی که امتیاز آنها منتقل شده، بدهی های خود را تسویه نکردند و این بدهی بدون معین تکلیف، منتقل شده است. یک سال پیش که ریاست کمیته شرایط فدراسیون را بر عهده گرفتم، تمام هم و غم خود را گذاشتیم که بدهی باشگاه ها را با شیب ملایمی سر و سامان دهیم. بخش زیادی از بدهی ها معین تکلیف شد، اما این بدهی ها رشد بیشتری نسبت به پفراینده های حل شده دارند. اگر اراده جمعی جدی بر معین تکلیف بدهی ها نباشد با شرایط دشواری روبرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: وقتی مدیران در باشگاهی منصوب می شوند، نباید بدهی ها را گردن مدیران قبلی بیندازند یا کارشان را توجیه نمایند. به طور حتم مدیران جدید، مسوولیت را با اطلاع کامل پذیرفته و راه حل هایی در ذهن دارند. اگر اولویت مسوولان بر حل مسائل اقتصادی نباشد، شرایط نگران نماینده است و فوتبال ما شرایط خوشایندی نخواهد داشت. یکی از دغدغه ها در فدراسیون، آرای مختلفی است که فیفا یا CAS علیه ما صادر می نمایند. اگر به کسی بگویند مدیریت فلان باشگاه را به تو می دهیم، انسان متعارف یکی 2 هفته اسناد اقتصادی را مطالعه می نماید و سپس آن مسوولیت را می پذیرد.

نورشرق توضیح داد: حق نداریم تصمیمی بدون چشم انداز بگیریم که و فقط برای خودمان راهگشا باشد و باشگاه را با بدهی روبه رو کند. مسوولیت حقوقی مدیران برابر شخص حقوقی باید مورد توجه قرار بگیرد و تبعات مسوولیت برای مدیران تبیین گردد تا مسوولانی که باعث خسارت به باشگاه می شوند آن را جبران نمایند و جلوی این تصمیمات گرفته می گردد.

وی همچنین گفت: بنا شد تعهدی برای باشگاه ها در نظر بگیریم و براساس بودجه باشگاه با بازیکنان قرارداد ببندیم. در این شرایط، مبلغ قرارداد بازیکنان واقعی می گردد و کسی رقمی در نظر نمی گیرد که چند باشگاه از عهده آن برنیایند. پول این بازیکنان همان مثال کی داده و کی گرفته است و مسوولان باشگاه ها این ارقام را پرداخت نمی نمایند. باشگاه ها در قالب شرکت اداره می شوند و قانون تجارت می گوید هیات مدیره پس از انتخاب توسط مجمع، بالاترین رکن تصمیم گیری است. هیات مدیره باید بودجه باشگاه را تصویب و به مدیرعامل ابلاغ کند و مدیرعامل هم حق ندارد خارج از بودجه تصمیم بگیرد.

رییس کمیته شرایط فدراسیون فوتبال با بیان اینکه چاره ای جز پذیرش واقعیت نداریم، اذعان داشت: حتی در پرسپولیس یا سپاهان نیز اگر بودجه لازم را نداریم، نمی توانیم بازیکن یا مربی گرانقیمت جذب کنیم. طرفداران هم این موضوع را می پذیرند و به سمت کشف استعدادهای پایه ای می رویم که پشت اسامی گرانقیمت می سوزند. در این صورت ما توان داخلی را جایگزین مربی گرانقیمت خارجی و بازیکنی می کنیم که بازی نکرده و خدمتی به ما ارائه نکرده است، اما احکام عجیب علیه باشگاه می گیرد. نبینید عده ای از بازیکنان از توان اقتصادی خوبی برخوردارند. بازیکنانی داریم که اگر طلب خود را نگیرند در معیشت شان دچار مشکل هستند. باید دوره سه تا چهار ساله انضباط اقتصادی سخت بر فوتبال ما حاکم گردد.

نورشرق در سرانجام گفت: از زمان انتصاب مهدی محمدنبی به عنوان دبیر کل فدراسیون فوتبال، انضباط اقتصادی باشگاه ها یکی از اولویت های جدی او بوده و جلساتی در نظر گرفته که امیدوارم خروجی مثبتی داشته باشد. باشگاه های شرکت نماینده در این جلسه راضی بودند و این فرایند، بدون همکاری باشگاه ها طی نمی گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 986

به "خبرنگاران انضباط اقتصادی سخت بر فوتبال ایران باید حاکم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انضباط اقتصادی سخت بر فوتبال ایران باید حاکم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید