استارتاپ ایرانی در کانادا 2 میلیارد دلار ارزش گذاری شد

به گزارش مجله وتورلد، فارغ التحصیلان دانشگاه شیراز در کانادا استارتاپی راه اندازی کردند که در حال حاضر ارزش آن 2 میلیارد دلار برآورد می گردد، اپلای برد استارتاپی است که با هدف در دسترس قراردادن آموزش برای دانشجویان سراسر جهان تاسیس شده و اکنون به موفقیت های بزرگی رسیده است.

استارتاپ ایرانی در کانادا 2 میلیارد دلار ارزش گذاری شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزا کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارزش اپلای برد استارتاپی ایرانی در کانادا 100 میلیون دلار کانادا حمایت اقتصادی به خود جذب کرد و با این اتفاق ارزش آن 2 میلیارد دلار برآورد می گردد.

زمانی که ارزش بازار شرکت های خصوصی در کانادا به بیش از یک میلیارد دلار می رسد، گفته می گردد این شرکت ها به شرایط یونیکورن UNICORN رسیده اند، شرایطی بسیار مناسب، حال اپلای برد با ارزش دو میلیارد دلاری خود به این شرایط رسیده است.

اپلای برد با ایجاد یک پلتفرم بر پایه هوش مصنوعی یاری می نماید تا دانشجویان بین المللی برای تکمیل تحصیلات پس از دوره متوسطه خود در خارج از کشور اقدام نمایند.

مارتین بصیری موسس و مدیر عامل اپلای برد در این باره گفت: اپلای برد در دو سال گذشته شاهد رشد مداوم بودف به گونه ای که رشد 12000 درصدی را در سال 2019 داشت.

وی اضافه کرد: از رسیدن به شرایط UNICORN هیجان زده ایم زیرا پول برای ما منبعی برای استخدام افراد بیشتر است. ما می توانیم به افراد بیشتری یاری کنیم و از تمام منابع برای انجام این کار بهره مند شویم.

مدیر عامل اپلای برد یادآور شد: در حال حاضر این استارتاپ پنج ساله، با بیش از هزار و 200 موسسه آموزشی و 4 هزار شریک استخدامی در سراسر دنیا کار می نماید و ادعا می نماید که به طور مستقیم به بیش از 100 هزار دانش آموز یاری نموده است، جذب 100 میلیون دلار توسط این استارتاپ در کمتر از یک سال از زمانی که اظهار داشت ارزش 55 میلیون دلاری دارد، اتفاق افتاده است.

بصیری اظهار داشت: اپلای برد به دانشجویان بین المللی یاری می نماید تا برای تحصیلات پس از دوره متوسطه در آمریکای شاقتصادی و انگلستان درخواست نمایند، از آنجا که دانشجویان بین المللی حدود 20 درصد از کل دانشجویان دانشجویی در کانادا را تشکیل می دهند، پس این پلتفرم به یک منبع درآمد فزاینده و مهم برای دانشگاه ها تبدیل شد.

وی اضافه کرد: تحقیقات نشان داده که 90 درصد دانشجویان بین المللی قصد ایجاد تغییر در تحصیلات بین المللی خود را ندارند.

وی به اهمیت نقدینگی که دانشجویان بین المللی برای مؤسسات پس از تحصیلات دوران متوسطه تامین می نمایند، اشاره نمود و گفت: متناسب با نیازهای دانشجویی، دانشگاه ها تمایل به تنوع دارند که این اقدام برای برطرف نیازهای اقتصادی است.

مدیر عامل اپلای برد ادامه داد: برای برطرف چالش های دانشجویان و دانشگاه ها، اپلای برد اخیراً با نهادهای دولتی و دانشگاه ها همکاری نموده است تا دانشجویان بین المللی جهت تامین اقتصادی تحصیلات دچار مشکل نشوند، بدین طریق که دولت اکنون محدودیت ها را حذف نموده و به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد 20 ساعت در هفته کار نمایند، در حالی که کلاس ها بصورت آنلاین در حال برگزاری هستند.

بصیری بیان نمود: فعالیت آنلاین دانشگاه ها به آنها انعطاف پذیری زیادی در ارایه برنامه ها می دهد تا در آینده برنامه ها را به صورت آفلاین و آنلاین یا ترکیبی ارائه دهند، اپلای برد قصد توسعه تیم خود را دارد و به سرعت نیز در حال گسترش است، از می 2019 تیم این استارتاپ به حدود 400 نفر افزایش یافت، این استارتاپ در 20 کشور فعالیت می نماید و حدود 300 کارمند در خارج از دفتر مرکزی اش مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: با استفاده از این دور آخرین تامین اقتصادی قصد داریم، حداقل 100 کارمند دیگر را به خدمت بگیریم، در حال حاضر بیشتر این موقعیتهای شغلی باز است، این استارتاپ به دلیل تجربه شخصی من و برادرم فعالیت خود را شروع کرد و خوشحالیم که می توانیم از افراد بیشتری حمایت کنیم تا بتوانند آموزش خوبی کسب نمایند.

مدیر عامل اپلای برد توضیح داد: کمپین ما ایجاد آینده ای بهتر برای مردم است، هدف اپلای برد در دسترس قرار دادن آموزش برای دانشجویان در سراسر دنیا است و احساس می نماید که برای یاری به بخش استخدام بین المللی در مدت شیوع کرونا موقعیت خوبی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1015

به "استارتاپ ایرانی در کانادا 2 میلیارد دلار ارزش گذاری شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "استارتاپ ایرانی در کانادا 2 میلیارد دلار ارزش گذاری شد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارتاپ ایرانی در کانادا 2 میلیارد دلار ارزش گذاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید