خانه دوست کجااست؟ زیباترین نقطه جهان (

به گزارش مجله وتورلد، راننده جیپ ها افراد محلی هستند و جهت را به خوبی می شناسند پس به هیچ عنوان نگران نباشید. از نظر نگارنده کلی هم هیجان انگیز است.

خانه دوست کجااست؟ زیباترین نقطه جهان (

جهت دریافت خدمات اجرای جزئیات اجرایی بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

طبیعت گردان غیرحرفه ای هم زیبایی این مکان را درک می نمایند. جواهر دشت زیبا را همه می فهمند. محل تلاقی دشت و آسمان است و جایی که ابرهای کوچکی که بازی شان گرفته و یکدیگر را گم نموده اند از دیگران می پرسند: خانه دوست کجاست؟

جواهر دشت بسیار باصفااست؛ در ارتفاعات استان گیلان جا خوش نموده و منتظر است جرعه ای آرامش را به مسافران و گردشگران پیشکش کند. ترکیب بی نظیر سقف های رنگی خانه ها، روی دشت خرم، با زمینی پوشیده از سبزه های مخملی، ابرهای سپید رنگی که خانه شان را گم نموده اند؛ همه و همه زیبایی چشم نواز این روستااست.

خانه دوست کجاست؟

به استان گیلان بروید وارد بهشت روی زمین بشوید. هر جای گیلان که باشید برای رسیدن به جواهر دشت و به سمت شرق حرکت کنید. به سیاهکل رود وارد شوید حالا جاده زیبایی را خواهید دید با همان نام جواهر دشت که راستا رسیدن به دشت ابرهای گم شده را به شما نشان خواهد داد؛

در طول جاده، میان آن همه پیچ وواپیچ رودخانه ای با سروصدایش شمارا همراهی می نماید و درختان هیرکانی از دو سوی جاده شما را زیر نظر خواهند گرفت. خانه های روستایی سوژه دوربین تان خواهند شد و سقف های رنگینشان مانند گل های روییده بر دشت خودنمایی می نمایند. خوب حالا خانه دوست کجاست؟ درست همین جا!

جواهر دشت کجاست؟

چطور باید به جواهر دشت برسیم؟ به بخشِ شمالی بلندترین قله استان گیلان، قله سُماموس. در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا، همان جا که دیگر این ابرها نیستند که میان درختان روستا گم شده اند. بلکه جواهر دشت است که در اقیانوس ابرها گم شده است.

در 46 کیلومتری شهرستان رودسر و 26 کیلومتری سیاهکل رود، روستا واقع شده است. با مردمی که معمولاً در تابستان از رودسر، چابکسر، سیاهکل رود و روستاهای اطراف به جواهر دشت آمده اند. جالب است به شما بگویم همین که هوا رو به سردی می رود این منطقه به خاطر بارش برف و باران شدید خالی از سکنه می گردد.

در جواهر دشت چه کنیم؟

این جا آن قدر دیدنی و دلرباست که اگر کاری هم انجام ندهید خودبه خود لذت خواهید برد. حتماً به دقت گوش کنید شاید صدای ابرهای گم شده را شنیدی که از شما هم می پرسند خانه دوست کجاست؟

پیاده روی کنید و در روستا بگردید

روی زمین نمناک دشت بنشینید و درحالی که مه صبحگاهی صورتتان را نوازش می نماید طلوع آفتاب را تماشا کنید. مناظر زیبای جواهر دشت دلربا، مراتع سبز و زیبای روستا در اقیانوس ابر و نور، چهارپایان در حال چراکه با صدای زنگوله هایشان که در دشت طنین انداز است. شاید موش خرماهایی را ببینید که کل زمین را سوراخ سوراخ کردند و گه گاه سرشان را از آن ها بیرون آورده و سرک می کشند.

جیپ سواری کنید

در ابتدای جاده روستای جواهر دشت جیپ هایی هستند که شما را به سمت روستا خواهند برد ماشین هایی به تعداد محدود که در پایین جاده و در روستای خیاط محله تقریباً همواره ایستادند و تا رسیدن به روستا حدود 36 کیلومتر را به شما سواری می دهند. سواری در جاده ای بسیار زیبا که البته کمی از آن خاکی هم هست اما راننده جیپ ها افراد محلی هستند و راستا را به خوبی می شناسند پس به هیچ عنوان نگران نباشید. از نظر نگارنده کلی هم هیجان انگیز است.

چشمه نگری و طبیعت گردی کنید

تا رسیدن به یکی از چشمه های زیبای دشت حدود 1 ساعت راه است، چه خوب با جیپ ها بروید. حتی به بالاترین نقطه دشت برسید جایی که دیگر خانه های سقف رنگی هم از دیدتان محو می شوند. دشتی سبز با بوته های ریز و زیبای گَوَن و چشمه آب دیگری که برای آن یک حوضچه کوچک درست نموده اند و می توانید از آب آن بنوشید. به به چه جایی!

به قله سماموس صعود کنید

یکی از زیباترین راستاها برای رسیدن به قله سُماموس از جواهر دشت است اصلاً این ییلاق در بخش شمالی این کوه واقع شده است و برای رسیدن به قله باید روستا را به سمت جنوب پیمود. صعود به بلندترین قله استان گیلان. اگر بر فراز قله سماموس بایستید معمولاً همه دره اشکورات تا دریا پوشیده از مه است. ابرک های شیطانی که مدام از شما می پرسند خانه دوست کجاست؟

می توانید در این ویدئو زیبایی های جواهر دشت را بهتر ببینید:

منبع: پیام دلتا
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 750

به "خانه دوست کجااست؟ زیباترین نقطه جهان (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه دوست کجااست؟ زیباترین نقطه جهان ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید