حناچی از سخنگوی شورای شهر تهران تذکر گرفت

به گزارش مجله وتورلد، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به بعضی هماهنگی های نامتعارف بین اداره کل ماده 100 و مناطق شهرداری به عنوان شاکی پرونده های این کمیسیون، تذکر داد و آن را موجب تضییع حقوق شهروندان دانست.

حناچی از سخنگوی شورای شهر تهران تذکر گرفت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی اعطا، در جریان دویست و نود و ششمین جلسه شورای شهر، ضمن گرامیداشت روزهای دوم و سوم خرداد ماه، از این روزها به عنوان دو حماسه ماندگار بعد از انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی ضمن ارائه تذکر خود به اداره کل اداری و اجرایی کمیسیون های ماده 100 گفت: یکی از اشکالات قانونی و حقوقی که به ماده 100 وارد است، این است که دبیرخانه این کمیسیون نزد شهرداری است و شهرداری نیز یکی از طرف های پرونده ها کمیسیون ماده 100 و در صندلی شاکی است.

اعطا مطرح کرد: این موضوع موجب می گردد، علیرغم استقلال اعضای کمیسیون ها، گاهی تفاهم های غیرمتعارفی در جهت راهنمایی محتوا و فرایندها بین اداره کل ماده صد به عنوان دبیرخانه و مناطق شهرداری به عنوان شاکی صورت گیرد.

وی تاکید نمود: اگرچه اعضای کمیسیون ها مستقل اند و هر کمیسیون متشکل از سه عضو است (قاضی، نماینده وزارت کشور، عضو شورای شهر)؛ و با استقلال عمل می نمایند و رای می دهند. اما بدنه کارشناسی، تنظیم شکایت، فرایندها و … در اختیار مجموعه دبیرخانه است. یعنی در اختیار شاکی است.

اعطا گفت: در چهار سال گذشته، اینجانب به نمایندگی از شورای شهر تهران عضو کمیسیون ماده 100 بوده ام. به نظر من یکی از مسائل کمیسیون های ماده 100 احتمال تضییع حقوق شهروندان در بعضی پرونده هاست.

انتها مهلت ارسال سند تحویل و تحول به شورای شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یادآور شد: 31 اردیبهشت ماه مهلت ارسال گزارش تحویل و تحول شهرداری تهران بود.

اعطا اضافه کرد: شهرداری تهران در پی مصوبه 24 فروردین ماه به ارسال سند تحویل و تحول موظف شده است.

وی خطاب حناچی شهردار تهران مطرح کرد: ارسال این سند را به گونه ای پیش ببرند که به تاخیر نیفتد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1683

به "حناچی از سخنگوی شورای شهر تهران تذکر گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی از سخنگوی شورای شهر تهران تذکر گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید