حمل و نقل عمومی پیزا؛ ایتالیا

به گزارش مجله وتورلد، پیزا یکی از شهرهای توسکانی در مرکز ایتالیا است که بر کرانه رود آرنو در دریای تیرنی قرار گرفته است. آیا با سیستم حمل و نقل عمومی این شهر آشنایی دارید؟

حمل و نقل عمومی پیزا؛ ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

پیزا شهری در توسکانی مرکز کشور ایتالیا است که همه ما آن را با برج کج مشهورش می شناسیم. پیزا مساحتی برابر با 185 کیلومترمربع دارد و زبان رسمی آن هم ایتالیایی است. این شهر زیبا آب و هوایی گرم و معتدل دارد، جولای گرم ترین و ژانویه سردترین ماه پیزا است. فصل تابستان بهترین فصل سفر به این شهر است و تور ایتالیا رونق زیادی دارد.

در این مطلب به سراغ آنالیز حمل و نقل عمومی پیزا رفته ایم، با ما همراه باشید تا با وسیله ها و هزینه های حمل و نقل عمومی این شهر آشنا شویم:

اتوبوس

کرایه تاکسی در پیزا و کشور ایتالیا بسیار گران است، یکی از بهترین وسایل حمل و نقل در این شهر اتوبوس است. اتوبوس نه تنها دسترسی به مراکز شهری را آسان می نماید، بلکه برای رفت و آمد به حومه شهر هم می توان از اتوبوس استفاده کرد. اگر مسافتی کمتر از 5 کیلومتر را با اتوبوس طی کنید، باید یک یورو هزینه پرداخت کنید، در صورت طولانی تر شدن مسافت باید 1.5 الی 2 دلار پرداخت کنید. سیستم اتوبوس رانی ایتالیا و پیزا بسیار منظم است و با آنالیز ساعت حرکت اتوبوس ها و ایستگاه ها می توانید برنامه منظمی برای گشت و گذار در شهر داشته باشید.

قطار

با استفاده از قطار می توان از پیزا به ایتالیا، فلورانس، میلان سفر کرد. فاصله بین پیزا تا ایتالیا 364 کیلومتر است و 3 ساعت و 49 دقیقه طول می کشد. فاصله پیزا تا فلورانس 89 کیلومتر است و یک ساعت و 27 دقیقه طول می کشد. قطارها از ساعت 6 صبح الی 21 شب به مسافران سرویس می دهند و برای سفر باید به صورت روزانه بلیط تهیه کرد. هزینه بلیط قطار از 2 یورو آغاز می گردد و تا 5 یورو هم می رسد.

تاکسی

تاکسی از گران ترین وسایل حمل و نقل ایتالیا و پیزا است. تاکسی ها در بخش های مشخصی از شهر ایستگاه دارند و به مقاصد مشخصی حرکت می نمایند، ولی اگر در جایی بودید که به ایستگاه ها دسترسی نداشتید، می توانید با یک تماس درخواست تاکسی کنید. اگر از ساعت 6 صبح الی 22 شب درخواست تاکسی کنید، کرایه به صورت معمولی محاسبه می گردد، ولی از ساعت 22 تا 6 صبح کرایه شامل هزینه اضافی می گردد. برای یک سفر 10 دقیقه ای با تاکسی باید چیزی حدود 10 یورو پرداخت کنید، این قیمت میانگین بوده و در کل هزینه تاکسی در پیزا گران است.

کرایه خودرو

ترافیک شهری در پیزا زیاد است و کرایه خودرو در پیزا انتخاب مناسبی نیست. شرکت های زیادی در شهر پیزا خودرو کرایه می دهند و شرکت Rhino Car Hire یکی از معتبرترین شرکت ها است. کرایه خودرو از روزی 13 یورو آغاز می گردد و این قیمت بر اساس مدل خودرو افزایش پیدا می نماید. اگر قصد رانندگی در سطح شهر را دارید، ابتدا با محدودیت های جاده ای و قوانین رانندگی آشنا شوید.

دوچرخه

دوچرخه از بهترین وسایل حمل و نقل در پیزا است و به راحتی می توانید از شرکت های کرایه دوچرخه، دوچرخه کرایه کنید و از رکاب زدن در پیزا لذت ببرید.

قایق

سفر با قایق یکی از راه های انتخابی شما برای گشت و گذار در پیزا است، بهترین فصل برای سفر با قایق در این شهر بین ماه های آوریل تا اکتبر است و بهترین تورها در این فصل ها برگزار می گردد. تورهای قایق رانی در پیزا حدود یک ساعت طول می کشد و هزینه آن از 5 یورو آغاز می گردد و تا 8 یورو هم می رسد.

منبع: کجارو / yatra.com / aboutpisa.info / gowithoh.com / pisa.guidatoscana.it
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 599

به "حمل و نقل عمومی پیزا؛ ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی پیزا؛ ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید