حمله جاسوسان چینی به شرکت هلندی سازنده تراشه ، از سرقت اسرار تجاری تا خسارت میلیون دلاری

به گزارش مجله وتورلد، گزارش ها حاکی از آن است که جاسوسان چینی اسرار مهمی را در خصوص تجهیزات شرکت هلندی ASML سرقت نموده اند. این شرکت در حوزه ساخت تراشه فعالیت می نماید.

حمله جاسوسان چینی به شرکت هلندی سازنده تراشه ، از سرقت اسرار تجاری تا خسارت میلیون دلاری

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، رسانه های هلندی مدعی شده اند این سرقت در قالب یک حمله سازماندهی شده و با یاری بعضی از کارمندان چینی شرکت اجرا شده است. به نظر می رسد جاسوسان اسرار مهمی را در خصوص تراشه های تجاری به سرقت برده اند.

اما شاید برای شما این سوال مطرح باشد که اساسا این کارمندان چگونه به اطلاعات مذکور دسترسی داشته اند. بر اساس تحقیقات اجرا شده این کارمندان از اعضای ارشد تیم تحقیق و توسعه بوده اند که به بخش های گسترده ای از اطلاعات مهم نیز دسترسی داشتند.

با تور چین سفر کنید

شرکت ASML یکی از سرشناس ترین شرکت های فعال در حوزه ساخت تراشه های تلفن های هوشمند در دنیا و بزرگترین تامین کننده سیستم های فوتولیتوگرافی برای صنعت نیمه هادی در دنیا است. بر این اساس سرقت اخیر باعث شده صدها میلیون دلار خسارت به این شرکت سرشناس تحمیل گردد.

با وجود این که سرقت مذکور توسط چینی ها اجرا شده هیچ مدرکی در این خصوص که دولت چین در سرقت از ASML نقش داشته پید نشده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 160

به "حمله جاسوسان چینی به شرکت هلندی سازنده تراشه ، از سرقت اسرار تجاری تا خسارت میلیون دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله جاسوسان چینی به شرکت هلندی سازنده تراشه ، از سرقت اسرار تجاری تا خسارت میلیون دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید