جبران تراز فراوری منفی، با مدیریت 10 درصدی مصرف برق

به گزارش مجله وتورلد، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق گفت: فقط با 10 درصد صرفه جویی، محدودیت ها کاهش و احتیاج به برق بیماران کرونایی تامین می گردد.

جبران تراز فراوری منفی، با مدیریت 10 درصدی مصرف برق

به گزارش خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق و سخنگوی صنعت برق گفت: روز گذشته شاهد ثبت رکورد بی سابقه ای در احتیاج مصرف برق به اندازه 67 هزار و 12 مگاوات بودیم که باعث شد ناترازی فراوری و مصرف برق به بیش از 12هزار مگاوات برسد که علت آن وارد مدار شدن صنایع عمده است.

رجبی مشهدی گفت: در حال حاضر احتیاج مصرف برق در استان هایی مانند یزد و هرمزگان 24 درصد و در منطقه ها شمالی 30درصد نسبت به روز مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سخنگوی صنعت برق تاکید نمود: در صورتی که مشترکان فقط 10 درصد در مصرف برق صرفه جویی نمایند، احتیاج به برق جهت دستگاه های اکسیژن ساز بیماران کرونایی تامین و محدودیت های برقی کمتر خواهد شد.

او با بیان اینکه با وجود محدودیت های نیروگاه های برق آبی، امروز اندازه فراوری برق از مجموع نیروگاه های حرارتی و برق آبی کشور به 55 هزار مگاوات رسید، اما همچنان تراز فراوری و مصرف برق منفی است و فاصله زیادی وجود دارد که تنها با مدیریت مصرف و صرفه جویی 10 درصدی قابل جبران است.

به گفته رجبی مشهدی، روز گذشته اندازه خاموشی ها به 50 درصد روز ما قبل آن کاهش یافت و امروز هم خاموشی ها کمتر از روز گذشته است که البته آن اندازه اجرایی شده هم منطبق با جداول خاموشی ها پیاده می گردد.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1794

به "جبران تراز فراوری منفی، با مدیریت 10 درصدی مصرف برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبران تراز فراوری منفی، با مدیریت 10 درصدی مصرف برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید