ثبت عکس هایی به یاد ماندنی در سفرهای یک نفره(بخش اول)

به گزارش مجله وتورلد، تنها سفر کردن را می توان یک روش بسیار مناسب برای کسب تجربه نو و توسعه حد و مرزهای شخصی بدون احتیاج به سازگاری و تطابق با احتیاج و خواسته های افراد متعدد دانست.

این نوع از سفر می تواند روشی الهام بخش برای شناسایی محدودیت هایتان باشد. البته هنگامی که به کسی برای گرفتن عکس از شما و ثبت خاطرات سفر احتیاج دارید، این نوع سفر چندان مجذوب کننده به نظر نمی رسد. خوشبختانه ثبت رخدادهای سفر به واسطه فناوری بسیار آسان تر شده است (صد البته همه ما می دانیم که همه می خواهند تا برترین عکس های خود را در سایت هایی مانند اینستاگرام به نمایش بگذارند.)

ثبت عکس هایی به یاد ماندنی در سفرهای یک نفره(بخش اول)

من تقریبا در هشت درصد تمامی سفر های خودم تنها هستم. به همین علت نیز چند ترفند را در این سفرها یاد گرفته ام. در ادامه به شما تعدادی از مهم ترین ترفندهای گرفتن عکس هایی عالی به عنوان فردی که تنها سفر می کند را به شما ارائه خواهیم کرد. پس با خبرنگاران همراه باشید.

یک سه پایه عکسی خریداری کنید

به همراه داشتن یک سه پایه عکاسی همواره یک ایده عالی برای عکاسی است، حتی اگر به تنهایی سفر نکنید. با این وجود اگر شما می خواهید عکاسی پایدار و بدون لرزش را تجربه کنید، داشتن یک سه پایه به ضرورت بدل می گردد. سه پایه به شما یاری می کند که از تار شدن تصویر، به هم خوردن تنظیم نقطه کانونی و تصاویر بی ثبات و کج جلوگیری کنید. برای این که بتوانید دوربین های کوچک تر را حتی بر روی ناهموارترین زمین ها نیز به صورتی پایدار قرار بدهید، می توانید از سه پایه های انعطاف پذیری مانند Gorillapod و یا سایر سه پایه های انعطاف پذیر بهره ببرید. قابلیت وصل شدن این پایه ها به دور میله ها، نرده ها و سایر سطوح به این معنا است که شما حتی در بدترین موقعیت های فیزیکی شهری و غیرشهری نیز آزادی لازم برای عکس گرفتن دارید.

من به شخصه از سه پایه ای به نام Manfrotto برای قرار دادن دوربین سنگین 5D Mark II خود استفاده می کنم و توانسته ام تا دوربین خود را به یاری این سه پایه در محیط هایی متزلزل تنظیم کنم. بعلاوه همواره با خودم یک تایمر دیجیتالی بی سیم به همراه دارم. به یاری این تایمر می توانم هر ثانیه ای که بخواهم عکس بگیرم و لازم نیست تا برای گرفتن عکس از زوایای مختلف، دائما به سمت دوربین رفته و به محل گرفتن عکس برگردم. تجربه من استفاده از سه پایه برای گرفتن عکس از خود در ولز.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2028

به "ثبت عکس هایی به یاد ماندنی در سفرهای یک نفره(بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت عکس هایی به یاد ماندنی در سفرهای یک نفره(بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید