تیفا بهانه نو تایوان و آمریکا برای ناراحتی چین

به گزارش مجله وتورلد، تایوان با استفاده از فرصت تنش آمریکا و چین در پی توافق تجاری آزاد با واشنگتن است.

تیفا بهانه نو تایوان و آمریکا برای ناراحتی چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جان دنگ، مذاکره نماینده ارشد تجاری تایوان امروز (چهارشنبه) به آمریکا گفت که امیدوار است دو طرف به تدریج به سمت یک توافق تجاری آزاد حرکت نمایند. این اظهارات در حالی مطرح شده که آمریکا و تایوان پس از مدتها مذاکرات را از سرگرفته و تایوان امیدوار است این توافق به معنای حمایت بیشتر واشنگتن از تایپه باشد.

مذاکرات چارچوب توافق سرمایه گذاری و تجارت موسوم به تیفا پس از خاتمه دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در سال 2016 و بعلاوه تمرکز رابرت لایتزینگر، نماینده تجاری دونالد ترامپ بر روی چین به تعویق افتاده بود.

مذاکره نماینده ارشد تجاری تایوان گفته که تیفا می تواند برای اقتصاد هر دو طرف پرسود بوده و فرصتهای شغلی بیشتری ایجاد کند.

دنگ در ادامه گفت: ما امیدواریم که به وسیله تیفا دو طرف به تقویت روابط ادامه داده و به تدریج به سمت یک توافق تجارت آزاد حرکت نمایند.

دولت نو آمریکا تحت رهبری بایدن بار دیگر با ادعای حمایت از تایوان سعی در افزایش فشار به پکن و زیر سوال بردن حق حاکمیت چین بر تایوان را دارد.

برنت کریستنسن، دیپلمات ارشد آمریکا در تایوان در جلسه ازسرگیر مذاکرات تیفا گفت: اطمینان دارم که مذاکرات امروز به قرار دریافت روابط مالی تایوان، آمریکا در راستا درست و به همکاری و پیشرفت بیشتر در آینده یاری خواهد نمود.

هرچند تایوان عضوی از سازمان تجارت جهانی است اما بسیاری از کشورها به علت نگرانی از خشم چین حاضر به انعقاد قراردادهای آزاد تجاری با این جزیره نیستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1739

به "تیفا بهانه نو تایوان و آمریکا برای ناراحتی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیفا بهانه نو تایوان و آمریکا برای ناراحتی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید