تکلیف بیمه های تکمیلی پس از حذف دفترچه کاغذی و اجرای نسخه الکترونیک

به گزارش مجله وتورلد، سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران به تشریح ساز و کار استفاده از بیمه های تکمیلی پس از اجرای نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه های بیمه پرداخت.

تکلیف بیمه های تکمیلی پس از حذف دفترچه کاغذی و اجرای نسخه الکترونیک

سیده مریم حسینی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره ساز و کار استفاده از بیمه های تکمیلی پس از اجرای نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه های بیمه، گفت: در قانون بودجه تکلیف تمام بازیگران حوزه سلامت معین شده است و بیمه های تکمیلی باید مانند بیمه پایه وارد فضای نسخه نویسی الکترونیک شوند.

وی اضافه کرد: موسسات طرف قراداد ما برای یاری به بیمه شدگان از کاغذ یا سربرگ استفاده می نمایند تا بیمه شدگانی که می خواهند برای دریافت وجه از بیمه تکمیلی استفاده نمایند، مشکل نداشته باشند و هم اینکه بیمه شده برای بیمه سلامت می توانند به وسیله سامانه شهروندی یا خدمات غیرحضوری بیمه سلامت، برای بیمه تکمیلی خود استفاده نمایند.

سرپرست بیمه سلامت استان تهران تاکید نمود: سامانه ارائه خدمات شهروندی با قابلیت هایی اعم از احراز هویت بیمه شده براساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه ای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ و امکان مشاهده ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده راه اندازی شده است. برای دسترسی به سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت کلیه شهروندان می توانند به وسیله آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc/ مراجعه نمایند.

حسینی ادامه داد: نسبت به قبل که این سامانه وجود نداشت، شدت شکایات کمتر شده است که این موضوع یا به راه اندازی سامانه و یا به پیشرفت نسخه نویسی الکترونیک بازمی شود که تمام موسسات و بیمه های تکمیلی خود را موظف می دانند وارد فضایی شوند که بیمه شده با حذف دفترچه کاغذی به راحتی بتواند خدمت بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1725

به "تکلیف بیمه های تکمیلی پس از حذف دفترچه کاغذی و اجرای نسخه الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف بیمه های تکمیلی پس از حذف دفترچه کاغذی و اجرای نسخه الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید