تلفات طوفان در شرق چین به 28 نفر رسید

به گزارش مجله وتورلد، وزش بادهای سهمگین و در پی آن بارش باران های سیل آسا در شرق چین به کشته شدن دستکم 28 نفر و ناپدید شدن 20 نفر دیگر منتهی شد.

تلفات طوفان در شرق چین به 28 نفر رسید

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق آخرین آمار و ارقام منتشر شده، تلفات طوفان سهمگین در شرق چین، امروز (یکشنبه) به 28 نفر افزایش یافت و 20 نفر دیگر همچنان ناپدید هستند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، طوفان شدید لکیما به بارش باران های سیل آسا و متعاقب آن رانش زمین در شرق چین منجر شد که در نتیجه آن تعداد زیادی جان خود را از دست دادند و بیش از یک میلیون نفر دیگر نیز مجبور به ترک خانه های خود شدند.

بر اساس این گزارش، طوفان لکیما اوایل روز گذشته با بادهایی با سرعت 187 کیلومتر بر ساعت، به بارش باران در استان شرقی ژیجیانگ منجر شد که در نتیجه هرج و مرج گسترده ای در پروازهای این کشور به وجود آورد و هزاران پرواز و سفر ریلی لغو شد.

خبرگزاری چینی شینهوا گزارش کرد، طوفان به بیش از 173 هزار هکتار محصول زراعی و 34 هزار خانه در ژیجیانگ خساراتی وارد آورده است و برآوردهای مقامات این استان از میزان خسارات وارده معادل 2 میلیارد دلار است.

رانش زمین مرگبار در حدود 130 کیلومتری شمال شهر ساحلی ونژو زمانی به وقوع پیوست که یک سد طبیعی در منطقه ای فروریخت که به مدت سه ساعت در معرض بارش های سنگین قرار داشت و در حدود 160 میلی متر آب باران غوطه ور شده بود.

لکیما، نهمین طوفان امسال میلادی، به سمت شمال چین در حرکت است و احتمالاً جهت بعدی آن، در امتداد خط ساحلی در شاندونگ است و احتمالا آنطور که شینهوا گزارش نموده است، اختلالات بیشتری را در سفرهای هوایی به وجود خواهد آورد.

شبکه سی سی تی وی نیز گزارش کرد که بعضی از بزرگراههای میان شانگهای و شاندونگ مسدود شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 272

به "تلفات طوفان در شرق چین به 28 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات طوفان در شرق چین به 28 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید