تعطیلی سراسری اتریش

به گزارش مجله وتورلد، خبرگزاری خبرنگاران- اتریش به نخستین کشور در اتحادیه اروپا تبدیل شد که به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا تعطیلی سراسری اعلام کرد.

تعطیلی سراسری اتریش

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، اتریش به نخستین کشور در اتحادیه اروپا تبدیل شد که به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا تعطیلی سراسری اعلام کرد.

بر اساس این گزارش ، طی هفته های اخیر میانه مرگ و میر روزانه در این کشور سه برابر شده است. بر اساس محدودیت های تازه، افراد تنها برای خرید اقلام ضروری، مواد غذایی و مراجعه به پزشک یا ورزش می توانند خانه هایشان را ترک کنند.

خبرنگار شبکه گزارش داد: محدودیت های شدید کرونایی به اتریش بازگشته است، زیرا اروپا در معرض موج چهارم همه گیری کرونا قرار گرفته است. اینجا سالزبورگ است؛ یکی از مکان هایی که به شدت تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته است. دیگر تختی در بخش مراقبت های ویژه در این شهر وجود ندارد و همه تخت ها را بیماران کرونایی اشغال کرده اند. ماه گذشته، موارد ابتلای روزانه به کرونا در سراسر اتریش حدود سه هزار مورد بود، اما اکنون این رقم بین 14 تا 16 هزار نفر در روز است.

در مرکز این کشور یعنی وین چراغ های تزئینی برای مراسم کریسمس روشن هستند، اما مغازه ها تعطیل شده اند و تنها فروشگاه هایی باز هستند که اقلام اساسی و ضروری ارائه می کنند. همه فروشگاه ها تعطیل هستند و مردم به ندرت می توانند از خانه هایشان خارج شوند.

مدیر این رستوران آن را تعطیل کرده و مواد تازه موجود در آن را به افراد محلی می دهد. او بد بین است.

در فاصله ای نه چندان دور، بازار کریسمس که معمولا در این زمان از سال بسیار شلوغ بود، اکنون به مکانی سوت و کور تبدیل شده است. این تعطیلی ممکن است تا 20 روز ادامه داشته باشد و با گذشت 10 روز می توان اجرای مجدد آن را مورد بررسی قرار داد. بسیاری از مردم در این باره نگرانند که این زمان می تواند طولانی تر هم شود.

این محدودیت ها در حالی اجرایی می شوند که اکنون تأکید بیشتری بر فرایند واکسینه شدن افراد می شود.

تنها 66 درصد از شهفرایندان اتریشی تا به امروز واکسینه شده اند. این کشور بالاترین ارقام مربوط به افراد واکسینه نشده در اروپا را به خود اختصاص داده است. بنابراین، دولت این کشور واکسیناسیون اجباری را در ماه فوریه اجرایی خواهد کرد. این اقدام سبب برخی مقاومت ها و اعتراض در اتریش شده است.

همه مرکز ها در سراسر اروپا در حالی که سرگرم بررسی اعمال محدودیت هایی هستند، اوضاع در اتریش را از نزدیک زیر نظر دارند. در اینجا موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا طی هفته های اخیر سه برابر شده است. این تعطیلی آخرین اقدام ممکن است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1961

به "تعطیلی سراسری اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی سراسری اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید