تحقیقات مشترک ایران و ایتالیا فرصتی در مطالعات ایران شناسی است

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران : رئیس دانشگاه هنر شیراز گفت: تحقیقات مشترک ایران و ایتالیا فرصتی مغتنم برای انجام مطالعات و تحقیقات ایران شناسی است و انجام بیش تر این تحقیقات حقایق بیش تری را از تمدن هخامنشی بر تاریخ شناسان و ایران شناسان آشکار می نماید.

تحقیقات مشترک ایران و ایتالیا فرصتی در مطالعات ایران شناسی است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز علیرضا عسگری درهمایش ویرایش جدیدی برکتبیه های شاهان هخامنشی، اظهار کرد: فرهنگ ایران، فرهنگی قدرتمند و بخشی از فرهنگ دنیا محسوب می گردد و فارس به عنوان خاستگاه هخامنشی تأثیر بسیاری در مطالعات ایران شناسی دارد.

وی با بیان اهمیت مطالعات ایران شناسی گفت: تمدن هخامنشی و به ویژه استان فارس سال ها پایتخت سیاسی و فرهنگی ایران بوده و به همین دلیل در مطالعات ایران شناسی بسیار مورد توجه است.

رئیس دانشگاه هنر شیراز تحقیقات مشترک ایران و ایتالیا را فرصتی مغتنم برای انجام مطالعات و تحقیقات ایران شناسی دانست و اضافه نمود: امید است انجام بیش تر این تحقیقات حقایق بیش تری را از تمدن هخامنشی بر تاریخ شناسان و ایران شناسان آشکار کند.

پرفسور روسی در این همایش به تشریح تحقیقات خود پرداخت و اظهار کرد: پروژه آنالیز کتبیه های هخامنشی از سال 2000 با همکاری بخش شرق شناسی دانشگاه ناپل، موزه ملی ایران و بنیاد پارسه پاسارگاد در ایران شکل گرفته و تحقیقات بسیاری در این زمینه اجرا شده است.

وی گفت: نتیجه این تحقیقات در کتابی با نام مطالعات داریوش دردو جلد چاپ شده که کتاب نخست شامل متون مطالعاتی کتیبه های پادشاهی هخامنشی و جلد دوم این کتاب مستندنگاری تصویری کتیبه ها و بازخوانی مجدد آن ها در تخت جمشید است.

پرفسور روسی اضافه نمود: در جلد نخست کتاب یادشده 32 تصویر حاوی جزئیاتی از کتیبه های تخت جمشید قرار گرفته که پیش تر مورد توجه نبوده و هم چنین در بعضی از این کتبیه ها به نام شهری به نام تیرازیش اشاره شده که به احتمال زیاد همین شیراز فعلی است.

این همایش که با شرح بخش های مختلف این کتاب در حضور جمعی از دانشجویان ایران شناسی، هنر و علاقه مندان به تاریخ ایران در سالن همایش های کتابخانه ملی و مرکز اسناد فارس برگزار گردید با پاسخ به سؤالات دانشجویان درباره تاریخ ایران و هخمانشی خاتمه یافت.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 387

به "تحقیقات مشترک ایران و ایتالیا فرصتی در مطالعات ایران شناسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات مشترک ایران و ایتالیا فرصتی در مطالعات ایران شناسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید