تحریم بلک فرایدی، آمازون تهدیدی برای کسب و کارهای کوچک؟

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران، تقریبا 85 درصد خرده فروشان مستقل در بلک فرایدی سال جاری شرکت نمی نمایند. بلک فرایدی یا آدینه سیاه بزرگترین خرده فروشی در آمریکاست که یک روز پس از روز شکرگزاری برگزار می گردد. در این روز فروشنده ها تخفیف های خوبی بر روی اجناسشان می گذارند تا به استقبال کریسمس و سال نو بروند.

تحریم بلک فرایدی، آمازون تهدیدی برای کسب و کارهای کوچک؟

به عقیده بسیاری از افراد این فروش بزرگ باعث می گردد مردم چیزهایی را بخرند که احتیاج ندارند. در پس این خریدهای مقرون به صرفه اما در بعضی موارد بی فایده فراوری زباله افزایش پیدا می نماید. به همین علت خرده فروشان کوچک تر که با حضور غول هایی مانند آمازون کاهش چشم گیر فروش داشته اند، به نشانه اعتراض در بلک فرایدی سال جاری شرکت نکردند.

در چند سال اخیر و به ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا مردم به خریدهای آنلاین تمایل بیشتری پیدا نموده اند و این تمایل در روز بلک فرایدی شش برابر روزهای عادی است.

به نقل از گاردین، تعداد فروشنده هایی که بلک فرایدی را تحریم نموده اند در بالاترین حد خود تا کنون بوده است. این تحریم بخشی از اعتراض به سایت های فروش آنلاین بزرگی هم چون آمازون است.

بعضی از این فروشنده ها معتقدند رقابت کردن با سایت های بزرگ در این روز برای کسب و کارهای کوچک غیر ممکن است. زیرا این کسب و کارها در طول سال سعی بر منصفانه نگه داشتن قیمت های خود دارند و نمی توانند دقیقا در شلوغ ترین زمان سال چنین تخفیف های سنگینی را بر روی اجناس خود اعمال نمایند.

بعضی دیگر برای خنثی کردن تاثیر زباله های حاصل از مصرف گرایی اقدام به کاشت درخت نموده اند. آنها می گویند مردم را برای خریدی چیزی که به آن احتیاج ندارند تشویق یا مجبور نمی نمایند. بعضی حتی وبسایت هایی را بر علیه این فروشگاه های آنلاین راه اندازی نموده اند. یکی از این افراد می گوید: آنچه در زمان قرنطینه بر سر کسب کارهای کوچک آمد باعث تاسف است. این در حالی است که فروشگاه های آنلاین بزرگ در حال کسب درآمدهای بالا و سود هستند. خرده فروشان کوچک نمی خواهند به این فروشگاه ها کمیسیون های 30 درصدی پرداخت نمایند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1952

به "تحریم بلک فرایدی، آمازون تهدیدی برای کسب و کارهای کوچک؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم بلک فرایدی، آمازون تهدیدی برای کسب و کارهای کوچک؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید