بی وای دی F3 اتوماتیک بالاخره فراوری می گردد؟ با گیربکس دبل کلاچ یا CVT؟

به گزارش مجله وتورلد، فراوری بی وای دی F3 اتوماتیک رویایی است که از سوی خودروسازی کارمانیا در سر پرورانده می گردد. پس از آنکه بیت ران به اسم نخستین رسانه خودرویی جزئیات قیمتی خودروهای تانگ و F3 را برای اولین بار منتشر کرد، حال تعیین شده است که کارمانیا چه نوع جعبه دنده ای برای این سدان مالی خود انتخاب نموده است.

بی وای دی F3 اتوماتیک بالاخره فراوری می گردد؟ با گیربکس دبل کلاچ یا CVT؟

خبرنگاران - اگر بسیار خوش شانس باشید، شاید در طول عمر خود به طور اتفاقی یک یا دو بار بی وای دی F3 را بتوانید از نزدیک مشاهده کنید. چرا که خودروسازی کارمانیا در طول دورانی که این سدان مالی را در خط فراوری داشت، جمعاً 334 دستگاه از این خودرو را به مشتریان خود تحویل داد. بعلاوه یک جستجوی ساده در فضای اینترنت کافیست که بدانیم کارمانیا از فروش 326 دستگاه F3 در سال 1397 معادل 155/206/613/137 میلیارد ریال فروش خالص بدست آورده است.

این خودروساز خصوصی در سال 1398 هم تنها 8 دستگاه از این خودرو را به دست مشتریان رسانده بود. براساس اطلاعات موجود در سایت های رسمی اطلاع رسانی کشور، تنها 93 دستگاه از این خودرو زمانی که در سال 1397 به دست مشتریان رسیده بود، در سطح شهر تهران تردد می نمایند. اگر 8 دستگاه تحویل داده شده در سال 1398 را هم با ارفاق متعلق به تهران بدانیم، مجموع F3 های در حال تردد در سطح شهر تهران به 101 دستگاه می رسند.

براساس آمارهای منتشر شده، تعداد پلنگ های استان مازندران رقمی در حدود 150 قلاده است. اگر تمامی پلنگ های جنگل های مازندارن را به استان تهران آورده و آنها را در سطح شهر رها کنیم، احتمال مشاهده یکی از آنها در این شهر از احتمال تماشا بی وای دی F3 بیشتر خواهد بود.

برنامه فراوری نسخه اتوماتیک

حال به نظر می رسد خودروسازی کارمانیا در حال برنامه ریزی برای فراوری نمونه اتوماتیک این سدان مالی است. این خودروساز داخلی پیش تر بهای این خودرو را 488/500/000 میلیون تومان اعلام نموده بود. این در حالی است که قیمت نمایندگی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، امروز ششم مرداد ماه 1400 معادل 390/089/000 میلیون تومان است. در مقام مقایسه، برلیانس H330 اتوماتیک در بازار 410/000/000 میلیون تومان قیمت می خورد.

ظاهراً قرار است اگر پروژه فراوری بی وای دی F3 اتوماتیک اجرایی شود، جعبه دنده CVT بر روی آن نصب شود. تنها سدان هایی که با گیربکس CVT در کشورمان حضور دارند؛ چری آریزو 5 با قیمت 535 میلیون تومانی و ساینا اتوماتیک 190 میلیون تومانی هستند.

جالب است بدانید که کمپانی مادر یعنی BYD تا به امروز گیربکس CVT را بر روی این سدان خود نصب ننموده است. معین نیست این گیربکس چگونه قرار است بر روی این خودرو قرار گیرد. اما کارمانیا اکنون با فراوری چنین محتوایی احتمالاً رویاهایی در سر دارد.

قطع همکاری بی وای دی و کارمانیا

براساس سند رسمی منتشر شده در سامانه های اطلاع رسانی کشور، خودروسازی کارمانیا در سال 1398 به مراجع قانونی و بازرسان اعلام نموده بود که: با توجه به اعلام شرکت BYD مبنی بر عدم امکان همکاری برای ارسال قطعات CKD خودروهای فراوریی بعلت تحریم مالی اعمال شده بر صنایع خودروسازی، در حال حاضر امکان دریافت قطعات CKD وجود نداشته و تا اطلاع ثانوی خودروهای شرکت مذکور فراوری نمی شود…

کارمانیا در ادامه این سند متذکر شده است که در پی شریک تجاری تازه بوده و نمونه هایی از محصولات شریک تجاری تازه در حال ارسال به ایران است. کارمانیا بعلاوه اسم نموده بود که در نیمه دوم سال 1399 فراوری خود را عملیاتی خواهد نمود.

حال در نیمه سال 1400 هستیم. برند SUDA با خودرو برقی بدون ایربگ آن را شریک تجاری تازه کارمانیا بدانیم یا کیتون که سر از یک خودروساز دیگر درآورد؟ کارمانیا بارها اظهار نموده بود که BYD از ایران نرفته است. اما براساس این سند BYD سالهاست که نام و نشان خود را از کشورمان جمع آوری نموده است.

البته ورود دو دستگاه تانگ تازه را باید به فال نیک گرفت. خودروهایی رویایی که امید است روزی به دست مشتریان واقعی برسد.

منبع: بیت ران
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1776

به "بی وای دی F3 اتوماتیک بالاخره فراوری می گردد؟ با گیربکس دبل کلاچ یا CVT؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی وای دی F3 اتوماتیک بالاخره فراوری می گردد؟ با گیربکس دبل کلاچ یا CVT؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید