برگزاری کمیسیون درجه بندی تاسیسات گردشگری درجه 2 و 3 در استان ها

به گزارش مجله وتورلد، خبرگزاری مهر/ براساس اخبار واصله، برگزاری کمیسیون درجه بندی تاسیسات گردشگری درجه 2 و 3 در استان ها به ادارات کل میراث فرهنگی استانی واگذار شد.

برگزاری کمیسیون درجه بندی تاسیسات گردشگری درجه 2 و 3 در استان ها

در اجرای سیاست های کلان دولت سیزدهم مبنی بر تمرکززدایی و لزوم سرعت بخشیدن در پاسخگویی به شهروندان، در جهت تسهیل فرآیند درجه بندی تأسیسات گردشگری با استناد به بخشنامه واگذاری امور اجرایی به ادارات کل استانی ابلاغی از سوی وزیر میراث فرهنگی و با عنایت به مفاد تبصره (5) ماده (9) شیوه نامه ارزیابی و درجه بندی تأسیسات گردشگری ابلاغی، از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، برگزاری کمیسیون درجه بندی و صدور گواهینامه کیفیت خدمات کلیه تأسیسات گردشگری درجه دو و سه اعم از اقامتی، پذیرایی، بین راهی و همچنین هتل های یک و دو ستاره با رعایت ملاحظات ذیل به ادارات کل استانی واگذار می شود:

1. ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها در خصوص معرفی احدی از کارشناسان مطلع و متخصص حوزه گردشگری به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اقدام خواهند کرد. پس از انجام بررسی های لازم، تأیید و صدور حکم، شخص معرفی شده نماینده اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در جلسات کمیسیون درجه بندی ادارات کل استانی بوده و وظایف و مسئولیت های مربوطه به آنها تفویض می شود.

2. پس از برگزاری کمیسیون درجه بندی و تعیین تکلیف درجه واحد در صورتجلسه کمیسیون، گواهینامه کیفیت خدمات واحد گردشگری با امضای مدیرکل استان به واحد ابلاغ می شود. نظر به ضرورت یکپارچگی گواهینامه های صادره در سطح کشور، ضروری است گواهینامه دقیقاً مطابق فرمت و در اندازه A3 صادر و در اختیار واحد قرار گیرد. بدیهی است واحد موظف است گواهینامه را در محل مناسب و در معرض دید مراجعان نصب کند.

3. اداره کل استان ها موظف است نسخه ای از کلیه صورت جلسات کمیسیون درجه بندی را حداکثر در مدت 20 روز از زمان ابلاغ به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ارسال کند همچنین ارائه تصویری از گواهینامه کیفیت صادره به اداره کل مزبور ضروری است در صورت عدم ارسال مستندات در موعد مقرر، پرونده واحد در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری (جانا)، دارای نقص تلقی شده و امکان تمدید یا اصلاح پروانه های بهره برداری وجود نخواهد داشت، بدیهی است هرگونه مسئولیت ناشی از این امر بر عهده مدیر استانی است.

4 . اجرای این طرح و صدور گواهینامه کیفیت از سوی استان ها، در فاز نخست صرفاً شامل تأسیسات گردشگری درجه دو و سه و هتل های یک و دو ستاره بوده و سایر موارد مطابق روال قبلی انجام می پذیرد. بدیهی است در صورت اجرای پیروز طرح، در فازهای بعدی، امکان توسعه و افزایش حدود اختیارات ادارات کل استان ها در صدور گواهینامه سایر تأسیسات گردشگری قابل بررسی خواهد بود.

5. ارتقای درجه، تغییر نوع و تعطیل کردن کلیه تأسیسات گردشگری، مستلزم رعایت رویه مقرر در شیوه نامه درجه بندی بوده نمایندگان موضوع بند (1) مجاز به اقدام در خصوص این مورد نیست.

6 اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری موظف به انجام نظارت عالیه بوده و تفویض صورت گرفته مانع از انجام وظایف ذاتی و نظارتی آن اداره کل نخواهد بود، بنابراین حسب تشخیص می تواند در جلسات کمیسیون درجه بندی تأسیساتی که براساس این بخشنامه به ادارات کل استانی تفویض شده، شرکت کند.

مسئولیت اجرای صحیح این بخشنامه برعهده مدیران کل محترم استانی و نظارت عالیه بر فرآیند برعهده اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری است.

منبع: همگردی
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2082

به "برگزاری کمیسیون درجه بندی تاسیسات گردشگری درجه 2 و 3 در استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کمیسیون درجه بندی تاسیسات گردشگری درجه 2 و 3 در استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید