بهترین ساحل امریکا در سال 2017: بهشتی به نام ساحل سیِستا در فلوریدا

به گزارش مجله وتورلد، ساحل سیستا (Siesta Beach) در فلوریدا عنوان برترین ساحل امریکا در لیست استفان دکتر بیچ لدرمن شد. ساحلی با شن های سفید و آب زلال و گرم از ویژگی های شاخص ساحل سیستا هستند.

بهترین ساحل امریکا در سال 2017: بهشتی به نام ساحل سیِستا در فلوریدا

تابستان سال جاری برای تعطیلات در پی آفتاب و شن می شد؟ ساحل سیستا در ساراسوتای فلوریدا ممکن است همانی باشد که در پیش می شد. این ساحل هلالی شکل از شن های سفید و نرم جایگاه برتر در رتبه بندی خطوط ساحلی امریکا را به خود اختصاص داده است. این رتبه بندی سواحل از سال 1991 بهترین سواحل امریکا را شناسایی می نموده است.

استفان دکتر بیچ لدرمن استاد ژئومورفولوژی در دانشگاه بین المللی فلوریدا است. وی در ماه مه هر سال لیست 10 ساحل برتر را منتشر می نماید. سیستم رتبه بندی او به کیفیت شن، کیفیت آب، امکانات ساحلی، امنیت و مدیریت امتیاز می دهد. سال گذشته، ساحل غواصی جزیره اوآهو در هاوایی بهترین جایگاه را از آن خود کرد و ساحل سیستا در جایگاه دوم نهاده شد. سال جاری رتبه دوم توانست در جایگاه اول قرار گیرد و ساحل سیستا عنوان بهترین ساحل جهان را کسب کرد.

لدرمن در توصیف خود از این ساحل نوشت: ساحل سیستا نرم ترین و سفیدترین شن های جهان را دارد که علاقه مندان به جمع آوری شن را از همه جای جهان به سوی خود جذب می نماید. این ساحل آب زلال و گرمی دارد که برای شنا کردن ایده آل است و صدها هکتار زمین به شکل هلال در کنار صخره های ساحلی به سمت جنوب لنگر انداخته اند.

نحوه رتبه بندی سواحل

لدرمن در رتبه بندی سواحل خود از 50 معیار استفاده کرد که شامل ابعاد، نرمی شن ها، دمای آب و امنیت برای شنا می شد. وی در سال های اخیر بر روی مدیریت محیط زیست نیز توجه ویژه ای داشت و به سواحلی که در آنها سیگار کشیدن ممنوع است امتیاز بیشتری می داد. فیلتر یا ته سیگار یکی از بیشترین انواع زباله هاست که در آب های جاری و سواحل یافت می گردد.

رتبه بندی 10 ساحل برتر بدین صورت بود:

  • ساحل سیستا در فلوریدا
  • ساحل خلیج کاپالوئا در مائویی هاوایی
  • ساحل اُکراکوک لایف گارد در کارولینای شمالی
  • ساحل پارک ایالتی گرِیتون در فلوریدا
  • ساحل کوپر در نیویورک
  • ساحل کوست گارد در کیپ کاد ماساچوست
  • ساحل پارک ایالتی کالادِسی در فلوریدا
  • ساحل پارک ایالتی هاپوآنا در بیگ آیلند هاوایی
  • ساحل کورونادو در سن دیِگو
  • ساحل بیچ واکر پارک در جزیره کیاوا در کارولینای جنوبی

هر کدام از این سواحل به یک علت خاصی برجسته و مشهور هستند: ساحل خلیج کاپالوئا مکانی عالی برای غواصی است، ساحل اُکراکوک لایف گارد مکانی بکر و آرام است، ساحل کوست گارد در ماساچوست خنک است و مورد علاقه موج سواران. ساحل کورونادو در سن دیگو وسعت زیادی دارد و زمینش هموار است. علاوه بر این، مملو از رستوران ها و امکان رفاهی مانند هتل و تفرجگاه است.

ویژگی های ساحل سیستا؛ بهترین ساحل جهان

ساحل سیستا به علت آب زلال و گرم با شیب ملایم و به دور از جریان ها و امواج خطرناک است. شن های ساحل نرم هستند و خود ساحل عریض است. شن های کوآرتز 99 درصد نیز این ساحل را به مکانی ایده آل برای مسابقات مجسمه های شنی و والیبال ساحلی می نماید.

ساراسوتا کانتی فضای پارکینگ خودرو در این ساحل را وسعت داده است و چرخ دستی رایگان به گردشگران می دهد تا وسایل خود را به کنار آب برسانند و ترافیک اتومبیل به حداقل برسد. امداد نجات در ساحل گشت می زند و میزهای پیک نیک در سرتاسر ساحل پراکنده است. علاوه بر این، به تازگی زمین بازی هم در این ساحل ساخته شده است. استعمال دخانیات در این ساحل ممنوع نیست و طبق قانون فلوریدا دولت های محلی حق ممنوع کردن استعمال دخانیات را ندارند.

در ساحل سیستا ویلچیر رایگان ارائه می دهند و برای حرکت روان ویلچیرها روی شن مسیری با قالیچه های لاستیکی بر روی شن های نرم ایجاد شده است تا افراد معلول یا کم توان هم بتوانند از ساحل لذت ببرند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2147

به "بهترین ساحل امریکا در سال 2017: بهشتی به نام ساحل سیِستا در فلوریدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ساحل امریکا در سال 2017: بهشتی به نام ساحل سیِستا در فلوریدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید