این نوشیدنی های خنک تابستانی را به روش کافی شاپی تهیه کنید

به گزارش مجله وتورلد، نوشیدنی های تابستانی آن هم در اوج گرما لذت فوق العاده ای دارد. معمولاً طرز تهیه نوشیدنی های تابستانی با هم فرق دارد و شما برای آماده کردن انواع نوشیدنی سرد تابستانی می توانید از مواد اولیه و میوه های متفاوتی بهره ببرید.

این نوشیدنی های خنک تابستانی را به روش کافی شاپی تهیه کنید

به گزارش برترین ها، اما کدام نوشیدنی خنک طعم بهتری دارد و برای پذیرایی از مهمان مناسب تر است؟ آیا طریقه درست کردن انواع نوشیدنی های سرد برای یک روز تابستانی را بلد هستید؟ در این مقاله می توانید با طرز تهیه انواع نوشیدنی های سرد آشنا شوید.

شربت گل پنیری

شربت گل پنیرک یکی از خوشمزه ترین و خنک نماینده ترین نوشیدنی های تابستانی هفت رنگ است. این شربت کهکشانی با گل پنیرک یکی از انواع نوشیدنی خنک و مجلسی برای مهمانی است که آن را می توانید در رنگ ها و طعم های مختلف به صورت شربت 7 رنگ درست کنید.

پنیرک طعم و مزه خاصی ندارد، اما علاوه بر خواص بی نظیر گل پنیرک در پیشگیری و درمان گرمازدگی، می توان به خاصیت تب بر بودن و کاهش حرارت بدن اشاره نمود. برای درست کردن شربت مجلسی گل پنیرک که به گل ختمی هم مشهور است، ابتدا باید گل پنیرک را با ½ لیوان آب سرد خیس کنید.

30 دقیقه خیس خوردن کافی است تا یک عصاره رنگی و غلیظ به دست بیاید. سپس گل پنیرک را از صافی رد کنید و آن را برای تهیه این شربت خنک آماده کنید.

شربت آلبالو

شربت آلبالو از نوشیدنی های تابستانی است که برای درمان گرمازدگی در روز های گرم تابستان بسیار مفید است. این در حالی است که آلبالو چه به صورت میوه تازه و چه به صورت شربت و حتی آلبالو پلو از قدیم الایام بسیار برای درمان گرمازدگی و پیشگیری از گرمازدگی در فصل تابستان توصیه شده است.

شربت خوشرنگ و خوشمزه آلبالو یکی از لذیذترین انواع نوشیدنی های سرد است که می توان در روز های گرم سال برای پذیرایی از مهمان و به عنوان یک نوشیدنی مجلسی در کنار غذا نیز سرو نمود.

لیموناد

لیموناد یکی از نوشیدنی های تابستانی معروف است که می توان آن را مناسب فصل زمستان هم تهیه کرد. انواع مختلفی از لیموناد را می توانید در منوی کافی شاپ ها پیدا کنید. ولی معروف ترین نوع آن، لیموناد نعنایی است. برای کسانی که رژیم لاغری دارند و می خواهند کالری کمتری را به رژیم غذایی خود اضافه نمایند، می توان از موادی استفاده کرد که با خیال راحت تر این نوشیدنی را مصرف نمایند.

شما می توانید در طرز تهیه لیموناد خانگی رژیمی به جای استفاده از شکر، عسل را جایگزین کنید. اگر از عسل استفاده می کنید، آن را همراه با آب نجوشانید. چون باعث ایجاد مسمومیت خواهد شد.

شربت سکنجبین

سکنجبین که اغلب به صورت شربت استفاده می گردد یک درمان عالی برای گرمازدگی و یکی از انواع شربت های تابستانی است. سکنجبین را هم به صورت نوشیدنی تابستانی و هم با کاهو میل می نمایند. شما می توانید این شربت را به عنوان یک نوشیدنی سرد خانگی برای مهمانی به خصوص در فصول تابستان و بهار تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

در طرز تهیه شربت سکنجبین باید دسته نعناع را خوب تمیز کنید. ساقه ها و برگ های زرد نعناع را جدا کنید. سپس نعناع ها را در یک آبکش بریزید و چند بار با آب فراوان بشویید تا کاملاً تمیز گردد. بعد از تمیز شدن نعناع ها، ساقه های نعناع را کنار هم قرار دهید، دسته کنید و آن را برای تهیه شربت سکنجبین آماده کنید.

شیر طالبی

نوشیدن یک لیوان شیر طالبی در اوج گرمای تابستان لذت وصف ناپذیری دارد که نه تنها عطش تان را برطرف می نماید، بلکه خواص زیادی نیز برای سلامتی بدن دارد. شیر طالبی یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین نوشیدنی های سرد است که می توانید در عرض چند دقیقه آن را تهیه کنید.

این نوشیدنی خنک به قوی شدن سیستم ایمنی بدن و بعلاوه درمان بیماری های مختلف یاری می نماید و گزینه بی نظیری برای پذیرایی از مهمان ها محسوب می گردد. در اولین مرحله از طرز تهیه شیر طالبی مخصوص باید یک طالبی با مقدار میانه انتخاب کنید. طالبی را با آب فراوان بشویید. سپس آن را خوب خشک کنید.

حالا طالبی را از عرض آن برش دهید. سپس پوست طالبی را جدا کنید. آن را به قطعات کوچک خرد کنید و با مخلوط کن میکس کنید.

موهیتو

موهیتو یکی از انواع نوشیدنی های سرد و خنک است که نوشیدن آن در تابستان فوق العاده است. طرز تهیه نوشیدنی های تابستانی با لیمو معمولاً برای گرمای تابستان بسیار دلچسب است. تجربه خوردن این نوشیدنی سرد و باکلاس کافی شاپی معمولاً بسیار خوشایند است. ولی خودتان هم می توانید به راحتی آن را با مواد ساده و در دسترس با نعناع و هندوانه و یا توت فرنگی و موز و پرتقال در خانه درست کنید.

موهیتو را می توانید با عرق نعناع و نعناع کوبیده شده درست کنید. در طرز تهیه نوشیدنی خنک موهیتو با عرق نعناع باید عرق نعناع، آب، شکر و آبلیمو را با هم مخلوط کنید. وقتی دانه های شکر حل شدند، قالب های یخ را اضافه کنید.

دیتاکس واتر

دتاکس واتر، دیتاکس واتر یا آب سم زدایی بدن نوعی نوشیدنی خنک مجذوب کننده است که این روز ها بیشتر از همواره هوادار پیدا نموده است. این آب با خیس کردن انواع میوه و سبزیجات پر از فایده در خود، سرشار از ویتامین های مفید برای بدن است. از طرف دیگر به علت میکس نشدن میوه در آب کالری فوق العاده پایینی دارد و تنها خواص آن ها را به خود جذب نموده است.

این آب مقوی و خوش طعم برای رژیم های سم زدایی و پاکسازی بدن بسیار مفید است و به علت نداشتن کالری نوشیدنی مفید برای کاهش وزن محسوب می گردد. شما می توانید دیتاکس واتر را با استفاده از میوه ها و ادویه های گیاهی مختلف آماده کنید.

شربت گل محمدی

از خواص گل محمدی در تهیه مربا و دمنوش بسیار شنیده ایم. اما شربت گل محمدی هم یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین شربت ها به خصوص در فصل تابستان است. در فصل تابستان تهیه انواع شربت رنگی و گیاهی سنتی ایرانی با عرقیات مرسوم است.

شربت گل محمدی یک نوشیدنی بسیار مفید سنتی برای پیشگیری و درمان گرمازدگی و البته یک شربت مجلسی ایرانی برای پذیرایی است. برای درست کردن شربت گل محمدی هم از گلبرگ تازه و هم خشک می توانید بهره ببرید

برای درست کردن شربت مجلسی و سنتی گل محمدی تازه، ابتدا باید گلبرگ ها را از شاخ و برگ جدا و تمیز کنید. سپس ضروری است تلخی برگ گل محمدی را بگیرید. در یک قابلمه لعابی (مثل درست کردن مربا از قابلمه لعابی بهره ببرید که رنگ شربت شفاف و براق گردد، اگر ندارید هم ایرادی ندارد) آب را جوش بیاورید.

آب زرشک طبیعی

آب زرشک طبیعی با داشتن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین سی و مواد مغذی یکی از مفیدترین نوشیدنی های جهان محسوب می گردد. این نوشیدنی سرد و خنک فواید زیادی برای بدن دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر است. تأثیر آب زرشک برای لاغری و افزایش سوخت و ساز بدن نیز به اثبات رسیده است.

برای درست کردن آب زرشک تازه در خانه بهتر است از زرشک های درشت مخصوص آبگیری بهره ببرید. این زرشک ها که به زرشک سیاه معروف هستند در عطاری ها یافت می شوند و از خانواده زرشک قرمز هستند. اگر این سوال در ذهنتان ایجاد شده که آب زرشک را چه موقع بخوریم، بهتر است بدانید که خوردن آب زرشک طبیعی صبح ها به صورت ناشتا و شب هنگام، موقع خواب برترین زمان مصرف آن است.

شربت نارنج

شربت نارنج یک انتخاب ایده آل برای برطرف تشنگی ماه رمضان و گرمازدگی تابستان است. در اینجا قرار است چند مدل و روش طرز تهیه شربت نارنج را به شما یاد بدهیم. یادتان نرود که فوت و فن های این شربت خوشمزه را هم به کار ببندید تا برترین نتیجه را بگیرید.

حتماً می دانید که نارنج سوغات شیراز است و این شهر را شهر بهار نارنج هم می نامند. پس اگر قرار است در پی روش های طرز تهیه شربت نارنج برویم، باید از دستور تهیه ای استفاده کنیم که در این شهر رایج است. بد نیست بدانید که شیرازی ها روش های مختلفی برای درست کردن شربت نارنج دارند، اما این شمایید که بر اساس سلیقه، امکانات، طبع و زمانی که در اختیار دارید، تصمیم می گیرید کدام روش برایتان از همه بهتر و با شرایط شما سازگارتر است.

اسموتی طالبی

اسموتی ها به عنوان برترین نوشیدنی های فصل گرما، جای خودشان را در منوی کافه ها و حتی مهمانی و دورهمی باز نموده اند. این نوشیدنی تابستانی سرد و پرهوادار، حاصل ترکیب یک میوه با میوه ها یا مواد مختلف دیگر است که مثل یک پکیج خوشمزه سلیقه اغلب افراد است.

اسموتی طالبی در کل طعم شیرینی دارد، ولی اگر با مواد دیگری آن را تهیه کردید که از شیرینی آن کاسته شد، می توانید از عسل برای شیرین تر کردن طعم و مزه آن بهره ببرید.

معجون شیر پسته

انواع معجون ایرانی چه با بستنی و چه به صورت اسموتی از جمله سالم ترین نوشیدنی های تابستانی و ایرانی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش انرژی بسیار مفید است. برای تهیه این نوشیدنی خنک و مقوی ابتدا شیر سرد را با پسته و هل در غذاساز یا میکسر بریزید تا یک مایه خمیری درست گردد. سپس شیر یخ زده را اضافه کنید و باز هم در میکسر هم بزنید تا یکدست گردد.

اگر خرید پسته برای شما امکان پذیر نیست هم نگران نباشید. معجون شیر موز و شیر خرما هم یک بمب تقویت سیستم ایمنی بدن است.

اسموتی توت فرنگی

در طرز تهیه نوشیدنی خنک و خوشمزه اسموتی توت فرنگی باید توت فرنگی ها را بشویید. قسمت سبز آن را جدا کنید. از وسط برش بزنید.

موز را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید. همه را در یک کاسه بریزید و در فریزر بگذارید تا کاملاً یخ بزنند. بعد از حدود 2 ساعت آن ها را از فریزر بیرون آورده و در مخلوط کن بریزید.

اسموتی هندوانه

اسموتی هندوانه از انواع نوشیدنی های تابستانی است که طعم بسیار خوشمزه و لذیذی دارد. در فصل بهار و تابستان، با وجود هندوانه نمی توان بی خیال درست کردن اسموتی با این میوه خوشمزه و پرهوادار شد.

اگر اهل آشپزی و درست کردن انواع دسر و آبمیوه هستید حتماً می دانید اسموتی هایی که می توان با هندوانه درست کرد، بسیار متنوع اند و از مواد مختلفی در آن ها می توان استفاده کرد.

اسموتی انبه و موز

ترکیب انبه و موز، به عنوان دو میوه محبوب و پرهوادار گرمسیری، عالی و بسیار مجذوب کننده است. هر دو میوه با طبع گرم، خواص و فواید فراوانی هم دارند و از انواع اسموتی تابستانی خوشمزه و مقوی برای روز های گرم محسوب می شوند.

برای درست کردن نوشیدنی اسموتی انبه و موز، کافی است موز و انبه را با مواد دیگری مخلوط کنید. در یکی از روش های طرز تهیه نوشیدنی اسموتی باید پوست انبه و موز را بگیرید. هسته انبه را خارج کنید. هر دو میوه را به قطعات کوچک خرد کنید. آن ها را به مدت 2 تا 3 ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملاً یخ بزنند.

اسموتی هندوانه و توت فرنگی

ترکیب میوه های تازه میکس شده یکی از خوشمزه ترین انواع نوشیدنی تابستانی است که می تواند خستگی یک روز گرم را از تنتان بیرون کند. در طرز تهیه اسموتی هندوانه خانگی بهتر است از هندوانه رسیده و شیرین بهره ببرید.

اضافه کردن آب لیموترش تازه طعم شگفت انگیزی به این اسموتی می بخشد.

شربت دارچین

شربت دارچین یکی از نوشیدنی های خوشمزه و مقوی برای روز های گرم تابستان است که به برطرف عطش نیز یاری زیادی می نماید. این نوشیدنی را علاوه بر استفاده به صورت ساده، می توانید همراه با دیگر نوشیدنی ها و شربت ها هم به کار ببرید. از شربت دارچین برای از بین بردن نفخ و بهبود عملکرد سیستم گوارشی استفاده می گردد.

برای درست کردن شربت دارچین با چوب دارچین، باید چوب های دارچین را با مقداری شکر در آب، بجوشانید. بعد از این که شکر حل و محلول غلیظ شدند، آن را صاف کنید. شربت دارچین را بعد از صاف کردن، با تکه های یخ میل کنید. می توانید این نوشیدنی تابستانی را در بطری های در بسته بریزید و هنگام درست کردن شربت، با مقداری آب حل کنید. سپس آن را سرو کنید.

شیر تخمه خربزه

شیر تخمه خربزه یکی از جالب ترین و مفیدترین انواع نوشیدنی تابستانی خانگی است که بسیار سریع و راحت آماده می گردد. در طرز تهیه شیر تخمه خربزه هم می توانید از شیر گاو و هم شیر های گیاهی بهره ببرید. این شیر خوش طعم به روش های مختلفی آماده می گردد و شما می توانید با افزودن مقداری دارچین یا زنجبیل طعم بی نظیری به آن ببخشید.

شستن تخمه خربزه شاید چالش برانگیزترین قسمت طرز تهیه شیر تخمه خربزه باشد. در اولین مرحله از طرز تهیه شیر تخمه خربزه با دارچین باید تخمه ها را برای 2 تا 3 روز در یک کاسه آب بریزید تا قسمت ژله ای دور تخمه شسته گردد. سپس تخمه ها را با آب فراوان بشویید، در یک آبکش بریزید و برای چند روز در فضای بیرون از خانه یا داخل آشپزخانه بگذارید تا کاملاً خشک گردد.

میلک شیک گیلاس

برای درست کردن میلک شیک گیلاس که مثل اسموتی گیلاس یک نوشیدنی تابستانی با گیلاس است، باید همه مواد را از قبل در یخچال گذاشته باشید تا کاملا سرد باشند. سپس هسته گیلاس های شسته شده را بگیرید و به صورت مرحله به مرحله مواد را با هم میکس کنید تا یکدست شوند. میلک شیک گیلاس با شیر را بعد از آماده شدن تزیین و سرو کنید.

معمولا در طرز تهیه میلک شیک از بستنی وانیلی استفاده می گردد. اما می توانید به جای آن، بستنی کاکائویی، بستنی توت فرنگی و دیگر بستنی های میوه ای هم بهره ببرید.

علاوه بر گیلاس می توانید از میوه های دیگر مثل موز، آناناس، انواع بری، توت فرنگی و … در کنار گیلاس برای تهیه میلک شیک بهره ببرید.

میلک شیک آلبالو

یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش های تهیه میلک شیک آلبالو، آماده کردن آن با بستنی وانیلی است. مراحل درست کردن این میلک شیک تابستانی و خنک بسیار راحت است و شما می توانید در عرض چند دقیقه آن را آماده کنید.

یک روش دیگر هم این است که به میلک شیک آلبالو خامه اضافه کنید. اضافه کردن خامه به میلک شیک آلبالو موجب می گردد تا این دسر هم طعم لذیذتری پیدا کند و هم بافت آن غلیظ و یکدست گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2310

به "این نوشیدنی های خنک تابستانی را به روش کافی شاپی تهیه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نوشیدنی های خنک تابستانی را به روش کافی شاپی تهیه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید