اینفانتنیو: حضور زنان ایرانی در ورزشگاه آزادی نقطه عطف فوتبال بود

به گزارش مجله وتورلد، رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در آغاز سال نو میلادی با اشاره به موفقیت های چشمگیر فوتبال زنان از جمله نخستین حضور زنان ایرانی در ورزشگاه آزادی تهران در یک مسابقه رسمی، سال 2019 را سال زنان خواند.

اینفانتنیو: حضور زنان ایرانی در ورزشگاه آزادی نقطه عطف فوتبال بود

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، جیانی اینفانتینو در گفتگو با تارنمای رسمی فیفا گفت: سال هیجان انگیزی بود؛ اگر انتخاب یک نام برای هر سال اجباری بود، آن را سال زنان می نامیدم بخاطر تمام چیزی که جام جهانی زنان برای فوتبال زنان به ارمغان آورد؛ علاوه بر این، بابت تمام گام های رو به جلویی که در مورد تساوی و عدم تبعیض مابین زنان و مردان و همچنین نقش زنان در جامعه برداشته شد، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: موفقیت فوق العاده جام جهانی زنان که بیش از یک میلیارد بیننده تلویزیونی داشت، موجب ارائه پیشنهاد هایی زیادی در مورد فوتبال زنان شد که برخی از آن ها همین حالا اجرایی شده و برخی دیگر مورد تایید قرار گرفته است. ضمن اینکه نوئل لو گرائه رییس فدراسیون فوتبال فرانسه پیشنهاد داد که جام جهانی زنان هر 2 سال یک بار برگزار شود. این ایده ای است که بادی بیشتر در مورد آن بررسی صورت گیرد به ویزژه با توجه به اینکه پیشرفت فوتبال زنان همچنان یکی از اولویت های اصلی فیفا محسوب می شود به طوری که سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری برای چهار سال آینده در نظر گرفته شده است.

اینفانتینو در ادامه تاکید کرد: امسال نه تنها سال تحول و دگرگونی در زمین بازی بود بلکه تحولاتی خارج از آن نیز به وجود آمد برای مثال ایران. برای نخستین بار در یک بازی رسمی زنان اجازه حضور در یک ورزشگاه فوتبال را در تهران به دست آوردند. یک نقطه عطف؛ گامی مهم بعد از مذاکرات و بحث های فراوان، هنوز کار های زیادی برای انجام دادن وجود دارد و اتفاقات زیادی در راه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 753

به "اینفانتنیو: حضور زنان ایرانی در ورزشگاه آزادی نقطه عطف فوتبال بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفانتنیو: حضور زنان ایرانی در ورزشگاه آزادی نقطه عطف فوتبال بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید