الکاظمی: سفر پاپ به عراق در تحکیم ثبات سهیم خواهد بود

به گزارش مجله وتورلد، نخست وزیر عراق اعلام کرد که سفر پاپ به کشورش در تحکیم ثبات عراق و سراسر منطقه سهیم خواهد بود.

الکاظمی: سفر پاپ به عراق در تحکیم ثبات سهیم خواهد بود

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به نقل از سومریه نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق طی دیدار با سفیر واتیکان در بغداد درخصوص تمهیدات سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان به عراق در ماه میلادی آینده گفتگو کرد.

الکاظمی طبق بیانیه ای گفت: سفر پاپ در تحکیم ثبات و اشاعه روحیه برادری در عراق و در سراسر منطقه سهیم خواهد بود. تلاش های پاپ برای جلوگیری از نزاع ها و غلبه دادن به حکمت و عقل و ارجحیت دادن به ارزش های انسانی نسبت به تمامی منافع سیاسی، نزاع ها و جنگ ها مشهود است.

وی اضافه نمود: دولت و ملت عراق در تمامی طیف ها با شور منتظر این سفر ارزشمند هستند و عراقی ها تلاش های پاپ برای حمایت از مسائل محق و رویارویی با رادیکالیسم و اشاعه روحیه تسامح در تمامی بشریت را ارج می نهند.

از سوی دیگر، سفیر واتیکان در بغداد نیز از دولت عراق به دلیل تلاش هایش در تسهیل اقدامات برای این سفر تاریخی پاپ فرانسیس به عراق در ماه میلادی آینده قدردانی کرد.

پیشتر سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که تدابیر امنیتی گسترده ای برای تامین امنیت سفر پاپ فرانسیس به عراق در ماه آینده میلادی اتخاذ می شود.

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: ما اقدامات بسیاری درمورد سفر پاپ فرانسیس به عراق داریم، ما جدولی را برای استقرار نیروهای امنیتی در بغداد و استان های دیگر که پاپ به آنها سفر خواهد کرد، تدوین کرده ایم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1557

به "الکاظمی: سفر پاپ به عراق در تحکیم ثبات سهیم خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: سفر پاپ به عراق در تحکیم ثبات سهیم خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید