اعضای مصنوعی حس لامسه پیدا می کنند ، پوست الکترونیکی در مرحله آزمایش

به گزارش مجله وتورلد، دانشمندان با الهام از فیلم جنگ ستارگان پوستی مصنوعی ایجاد کردند که قادر به درک حس لامسه است.

اعضای مصنوعی حس لامسه پیدا می کنند ، پوست الکترونیکی در مرحله آزمایش

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، محققان سنگاپوری پوست الکترونیکی ایجاد کردند که می تواند حس لامسه را بازیابی کند. این نوآوری برای افرادی که از اندام پروتزی استفاده می کند بسیار امیدوار کننده است؛ زیرا به آن ها اجازه می دهد تا بافت، دما و درد را حس کنند.

این دستگاه با نام پوست الکترونیکی رمزگذاری شده ناهمگام (ACES) از 100 سنسور کوچک 1 سانتیمترمکعبی ساخته شده است. محققان دانشگاه ملی سنگاپور می گویند که این پوست می تواند اطلاعات را سریع تر از سیستم عصبی انسان پردازش کرده، 20 تا 30 بافت مختلف را تشخیص داده و حروف بریل را با دقت بیش از 90 درصد بخواند.

سرپرست این گروه تحقیقاتی بیان نمود: انسان برای درک جنس بافت و حس آن باید دست خود را روی آن حرکت دهد، اما این نوع پوست تنها با یک لمس، می تواند انواع بافت ها را تشخیص دهد. وقتی حس لامسه خود را از دست می دهید، درواقع بی حس می شوید و کاربرانی که از اندام پروتزی استفاده می کنند با این مشکل روبرو هستند. پس بازسازی نسخه پوست برای دستگاه های پروتزی به افراد کمک می کند تا هنگام دست دادن گرما و لطافت دست را حس کرده و درک کنند فرد چقدر محکم با آن ها دست می دهد.

محققان اظهار می کنند که این مفهوم از صحنه ای از فیلم جنگ ستارگان الهام گرفته که در آن یکی از شخصیت ها دست راست خود را دست داده و آن را با دست روباتیک جایگزین می کند و ظاهراً می تواند دوباره حس لامسه را تجربه کند. این فناوری هنوز در مرحله آزمایش است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1188

به "اعضای مصنوعی حس لامسه پیدا می کنند ، پوست الکترونیکی در مرحله آزمایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای مصنوعی حس لامسه پیدا می کنند ، پوست الکترونیکی در مرحله آزمایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید