اصول نقاشی ساختمان

به گزارش مجله وتورلد، بعد از بتونه کاری و صاف کردن سطوح نوبت به مرحله بعدی یعنی اجرای یک دست رنگ به عنوان آستری برای رنگ اصلی می رسد . اگر سطح مورد نظر پوششی از گچ داشته باشد مرحله آستری کار از لزوم بیشتری بر خوردار میگردد چرا که جداره های گچی بسیار تشنه هستند و رنگ را به خود جذب میکنند .

اصول نقاشی ساختمان

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی ابان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

اجرای یک دست رنگ آستر

بعد از بتونه کاری و صاف کردن سطوح نوبت به مرحله بعدی یعنی اجرای یک دست رنگ به عنوان آستری برای رنگ اصلی می رسد . اگر سطح مورد نظر پوششی از گچ داشته باشد مرحله آستری کار از لزوم بیشتری بر خوردار میگردد چرا که جداره های گچی بسیار تشنه هستند و رنگ را به خود جذب میکنند . معمولا برای آستری کار با رنگ های ارزانتر مثل رنگ پلاستیک انجام میگردد و در بعضی اوقات این آستری تا سه و یا چهار لایه انجام میگردد تا جایی که دیوار کاملا آماده گردد تا رنگ اصلی برای روی بدنه آن قرار بگیرد . و این نکته را به خاطر بسپارید که در هنگام انجام این چند لایه باید کاملا صبر کنیم تا لایه موجود خشک گردد و سپس میتوانیم لایه های بعدی را بر روی آن ها سوار کنیم .

پاشیدن رنگ اصلی

بعد از خشک شدن لایه های آستری نوبت به اجرای رنگ اصلی بر روی دیوار است . در اقداماتی که برای بازسازی منزل خود انجام میدهید به خاطر داشته باشید که حتما در مرحله اجرای آستر باید تمامی سطوح به خوبی پوشش داده گردد و هیچ نقطه ای بر روی جداره وجود نداشته باشد که رنگ آستر ان را پوشش نداده باشد اصطلاحا باید توجه کرد که رنگ آستری تمامی سطوح مورد نظر را پر نموده باشد . پس از اطمینان پیدا کردن از این امر می توان اجرای رنگ اصلی را شروع کرد . ضروری است تا ابتدا رنگ دلخواهتان را مطابق با چیدمان و سلیقه انتخاب کنید و سپس میتوانید با قلم های مویی و یا غلتکی آن را بر روی دیوار قرار دهید .

منبع: هیرادانا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 915

به "اصول نقاشی ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول نقاشی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید