اسکندری: تبعات شرکت شطرنج بازان ایران در مسابقات باشگاه بهایی بر عهده وزارت ورزش است، در وزارتخانه گوش شنوایی نیست

به گزارش مجله وتورلد، پیشکسوت و داور بین المللی شطرنج مسئولیت حواشی اخیر این رشته در کشور را متوجه وزارت ورزش دانست.

اسکندری: تبعات شرکت شطرنج بازان ایران در مسابقات باشگاه بهایی بر عهده وزارت ورزش است، در وزارتخانه گوش شنوایی نیست

فریدون اسکندری داور بین المللی شطرنج و از پیشکسوتان و داوران این رشته در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره حضور شطرنج بازان ایران در مسابقات اینترنتی که توسط یک باشگاه آمریکایی به مدیریت یک فرد بهایی برگزار می گردد، گفت: من به طور کامل در جریان این مسابقات هستم؛ اینکه افرادی هستند که در ایران کارهای ثبت نام برای مسابقات این سایت را انجام می دهند اما بهتر است که این مسئله به صورت خصوصی تر به هیئت ها ابلاغ گردد و ورزشکاران فعلاً در این شرایط از بازی کردن در مسابقات مذکور خودداری نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون باید موضوع ابلاغ به هیئت ها را انجام بدهد؟ گفت: صد درصد. اولاً که تبعات این موضوع اول بر عهده وزارت ورزش است. وقتی وزارت ورزش، فدراسیون را از شطرنجی ها خالی می نماید و افراد غیرشطرنجی را در آن به کار می گیرد، نتیجه اش همین است که این افراد بدون آنکه شناخت داشته باشند، اجازه می دهند یک موضوع تا این حد پیش برود و به قول معروف این سرطان پیشرفت کند و حالا باید به فکر شیمی درمانی باشیم، در حالی که به نظرم می توانستیم از همان ابتدا این قضایا را مدیریت کنیم. هزار راه دیگر هم وجود داشت که می توانستیم جلوگیری کنیم، به شرط آنکه شطرنجی ها در فدراسیون حاضر می شدند.

پیشکسوت و داور بین المللی شطرنج گفت: این اولین مسابقه این باشگاه نیست اما چرا سابق بر این چنین مسائلی نبوده است؟ شاید الان کرونا را بهانه نمایند و بگویند که مسابقات به صورت اینترنتی است اما ما می توانستیم خودمان چنین مسابقاتی را حتی در ابعاد بزرگتر برگزار کنیم. این نتیجه حضور افراد غیرشطرنجی است.

اسکندری در سرانجام عنوان نمود: گوش شنوایی در وزارت ورزش نسبت به این موضوع وجود ندارد. اعتراض ها و مراجعاتی صورت گرفت اما هیچ کدام از آنها بحث فردی نبود. من قبلاً به نیکوخصال هم گفتم زمانی که در فدراسیون بودم، امثال علیرضا شفیعی و احسان قائم مقامی و شادی پریدر نوجوان بودند، یعنی سال هاست در این رشته هستم. ما نمی توانیم این اجازه را بدهیم که شطرنج را یک غیرشطرنجی جلو ببرد. حالا هم نتیجه اش همین مسائلی است که می بینید. امیدوارم ختم به خیر گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1369

به "اسکندری: تبعات شرکت شطرنج بازان ایران در مسابقات باشگاه بهایی بر عهده وزارت ورزش است، در وزارتخانه گوش شنوایی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکندری: تبعات شرکت شطرنج بازان ایران در مسابقات باشگاه بهایی بر عهده وزارت ورزش است، در وزارتخانه گوش شنوایی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید