ارزیابی رسانه انگلیسی از مشارکت 20 درصدی مردم افغانستان در انتخابات

به گزارش مجله وتورلد، بر اساس آمارهای غیررسمی مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان کمرنگ بوده است و از هر 5 واجد شرایط رای دهی تنها یک نفر در انتخابات شرکت نموده اند.

ارزیابی رسانه انگلیسی از مشارکت 20 درصدی مردم افغانستان در انتخابات

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، کمیسیون انتخابات افغانستان بیان کرد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور تا سه هفته آینده اعلام خواهد شد با این حال اما برآوردهای غیررسمی حاکی از مشارکت حدود 20 درصدی در انتخابات است.

این در حالی است که در دور گذشته انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال 2014 حدود 7 میلیون واجد شرایط رای در انتخابات شرکت نموده بودند.

رویترز با بیان این موضوع اضافه نمود که 9.67 میلیون نفر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ثبت نام نموده بودند که براساس گفته های یک عضو کمیسیون انتخابات از هر 5 واجد شرایط رأی دادن تنها یک نفر از حق ری خود استفاده نموده است.

رویترز دلایل مشارکت پایین در انتخابات را اتهامات در رابطه با تقلب، عدم مستقل بودن کمیسیون انتخابات افغانستان، تهدیدات امنیتی و هشدارهای طالبان مطرح کرد.

این در حالی است که طالبان نیز پس از سرانجام انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به مشارکت کمرنگ مردم در بیانیه ای گفته بود که این موضوع نشان دهنده آن است که مردم افغانستان خواهان سرانجام مداخله خارجی ها در امور کشورشان هستند.

لازم به ذکر است که نتایج ابتدایی انتخابات قرار است تا 19 اکتبر (27 مهر) و نتایج نهایی نیز تا هفتم نوامبر (16 آبان) اعلام خواهد شد.

اگر هیچکدام از 13 نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پیروز به کسب 50 + 1 درصد آرای اخذ شده نشود دور دوم انتخابات بین دو نفر پیشتاز برگزار خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 395

به "ارزیابی رسانه انگلیسی از مشارکت 20 درصدی مردم افغانستان در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی رسانه انگلیسی از مشارکت 20 درصدی مردم افغانستان در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید