ابتکار: زنان پرچم داران جلوگیری از هدر رفت آب و غذا باشند

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران/لرستانمعاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه زنان می توانند پرچم داران جلوگیری از هدررفت آب و غذا باشند، گفت: همایش استانی رد پای آب به دنبال نهادینه شدن زن ایرانی در مدیریت مصرف آب و غذا است.

ابتکار: زنان پرچم داران جلوگیری از هدر رفت آب و غذا باشند

به گزارش خبرنگاران، معصومه ابتکار در همایش استانی رد پای آب و طرح ملی آموزشی بانوی آب که در خرم آباد برگزار گردید، اظهارکرد: هشتمین همایش رد پای آب به میزبانی لرستان و مشترکاً بین وزارت نیرو و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار می گردد.

وی از شکل گیری پویش ملی برای صرفه جویی در مصرف آب با هدف حضور مردم و مشارکت مردم اطلاع داد و با ذکر این مطلب که مشارکت مردم کلید صرفه جویی است، اضافه کرد: از ظرفیت زنان ایرانی برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب بهره برداری گردد.

ابتکار با ذکر این مطلب که در نگرش و رفتار نیازمند تغییر رفتار در مصرف هستیم، اضافه کرد: در لرستان نیازمند آن تغییر رفتار نسبت به آب و طبیعت هستیم چراکه با بحران های زیادی روبرو هستیم این در حالی است که پسماندهای زیست محیطی بر بهداشت و سلامت جوامع تاثیر دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه هزینه های جاری و کنترل منابع آبی با اصلاح الگوی مصرف کاهش پیدا می نماید، گفت: اصلاح الگوی مصرف مورد تاکید تعالیم اسلامی است چراکه در اسلام بر پرهیز از اسراف سفارش شده است.

وی با ذکر این مطلب که یک سوم منابع غذایی کشور در سیکل از مزرعه تا سفره از بین می رود، ادامه داد: زنان پرچم داران جلوگیری از هدررفت آب و غذا باشند در پذیرایی ها نباید بشقاب های غذای پسمانده از بین برود.

ابتکار بر جریان سازی زنان و بانوان در الگوی مصرف آب تاکید نمود و اضافه کرد: در روستا نیز اصلاح الگوی کشت و آبیاری با توجه به شرایط اقلیم کشور و سفره های زیرزمینی حیاتی است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: نباید از نقش رسانه در اصلاح الگوی مصرف آب و غذا و کاهش هدر دادن و اسراف غدا غافل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 591

به "ابتکار: زنان پرچم داران جلوگیری از هدر رفت آب و غذا باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار: زنان پرچم داران جلوگیری از هدر رفت آب و غذا باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید