آنچه درباره هزینه های آپارتمان نشینی باید بدانیم

به گزارش مجله وتورلد، در این گزارش، نکاتی درباره هزینه های آپارتمان نشینی ذکر شده است.

آنچه درباره هزینه های آپارتمان نشینی باید بدانیم

جهت دریافت خدمات آلاچیق پارچه ای با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، در این گزارش، به بیان بعضی نکات مهم درباره هزینه های آپارتمان نشینی پرداخته شده است.

هزینه های آپارتمان نشینی

هر کس آپارتمانی را خریداری می نماید به نسبت مساحت قسمت اختصاصی خریداری خود در زمینی که ساختمان روی آن بنا شده یا اختصاص به ساختمان دارد مشاعا سهیم می گردد.

امتناع از پرداخت هزینه

در صورت امتناع مالک یا استفاده نماینده از پرداخت سهم خود از هزینه های مشترک از سوی مدیر یا هیئت مدیران وسیله اظهارنامه با ذکر مبلغ بدهی و صورت ریز آن مطالبه می گردد.

هر مالک یا استفاده نماینده ظرف 10 روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه سهم بدهی خود را نپردازد مدیر یا هیئت مدیران می توانند به تشخیص خود و با توجه به امکانات از دادن خدمات مشترک از قبیل شوفاژ، تهویه مطبوع، آب گرم، برِق، گاز و غیره به وی خودداری نمایند و در صورتی که مالک و یا استفاده نماینده همزمان اقدام به تصفیه حساب نکند، اداره ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای مدیر یا هیئت مدیران برای وصول وجه مزبور بر طبق اظهارنامه ابلاغ شده اجراییه صادر خواهد نمود.

شکایت قضایی

در صورتی که عدم ارایه خدمات مشترک ممکن یا موثر نباشد، مدیر یا مدیران مجموعه می توانند به مراجع قضایی شکایت نمایند. دادگاه ها موظف اند اینگونه شکایات را خارج از نوبت رسیدگی و واحد بدهکار را از دریافت خدمات دولتی که به مجموع ارایه می گردد، محروم نمایند و تا 2 برابر مبلغ بدهی به نفع مجموعه جریمه نمایند.

استفاده مجدد از خدمات، موکول به پرداخت هزینه های معوِق واحد مربوطه بنا به گواهی مدیر یا مدیران و یا به حکم دادگاه و نیز هزینه مربوط به استفاده مجدد خواهد بود.

مجازات بی تفاوت ها

در صورتی که مالک یا استفاده نماینده مجددا و مکررا در دادگاه محکوم به پرداخت هزینه های مشترک گردد علاوه بر سایر پرداختی ها مکلف به پرداخت مبلغی معادل مبلغ محکوم بها به عنوان جریمه است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 889

به "آنچه درباره هزینه های آپارتمان نشینی باید بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه درباره هزینه های آپارتمان نشینی باید بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید