آمریکا درباره عواقب توافق با هوآوی به برزیل هشدار داد

به گزارش مجله وتورلد، سفیر آمریکا در برزیل تهدید کرد اگر این کشور با شرکت چینی تأمین کننده فناوری های ارتباطی قرارداد جدیدی امضا کند، با عواقب آن روبرو خواهد شد.

آمریکا درباره عواقب توافق با هوآوی به برزیل هشدار داد

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمریکا تهدید کرد درصورتی که برزیل با شرکت تکنولوژی چینی هوآوی قرارداد جدیدی ببندد با عواقب آن روبرو خواهد شد.

به نوشته روزنامه سوث چاینا مورنینگ پست، تاد چاپمن سفیر آمریکا در برزیل در مصاحبه ای گفت: هر کشوری در قبال تصمیم گیری های خود مسئول است.

وی همچنین برای ترغیب برزیل به عدم استفاده از نسل پنجم اینترنت هوآوی گفت، دولت آمریکا به آن دسته از متحدانش که زیرساخت های ارتباطی خود را از منابع قابل اطمینان تأمین نمایند یاری اقتصادی خواهد نمود.

این در حالی است که هوآوی به برزیل هشدار داده است درصورتی که این کشور دربرابر فشارهای آمریکا تسلیم گردد، متحمل سال ها تأخیر در بهره مندی از فناوری های جدید ارتباطی خواهد شد.

در حال حاضر اپراتورهای ارتباطی برزیل بخش قابل توجهی از زیرساخت های خود را با استفاده از تجهیزات هوآوی فراهم نموده اند.

طی ماههای گذشته آمریکا برای مقابله با چین مجموعه ای از اقدامات را علیه پکن در دستور کار قرار داده است. افزایش تعرفه ها و جنگ تجاری، اعمال تحریم علیه شرکتهای عظیم چینی از جمله هوآوی از جمله تلاشهای کاخ سفید در راستای راهبرد افزایش فشارها علیه پکن بوده است.

آمریکا پیش از این توانسته بود به وسیله تهدید به تحریم های سنگین، انگلیس را متقاعد کند قرارداد خود با شرکت هوآوی را لغو کند.

لیو شیائومینگ سفیر چین در انگلیس هفته گذشته در واکنش به این اقدام گفت: روز تیره تری برای بریتانیا رقم زده شد زیرا شما فرصت پیشرو بودن را از دست دادید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1059

به "آمریکا درباره عواقب توافق با هوآوی به برزیل هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا درباره عواقب توافق با هوآوی به برزیل هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید