آثار تحریم ها بر روند درمان بیماران سرطانی در ایران

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران، دکتر مزدک عالیخانی در نشست خبری که ظهر دوشنبه در مرکز گامانایف ایران برگزار گردید، گفت: سالانه حدود هزار بیمار سرطانی باید تحت خدمات گامانایف قرار می گرفتند اما مساله تحریم ها باعث شده تنها مرکز گامانایف ایران از ارائه این خدمات به بیماران محروم گردد.

آثار تحریم ها بر روند درمان بیماران سرطانی در ایران

این جراح مغز و اعصاب با اعلام این مطلب که تاکنون 9 هزار نفر از بیماران سرطانی در مرکز گامانایف ایران از خدمات درمانی برخوردار شده اند، اضافه کرد: در یک سال و نیم گذشته که نتوانستیم از دستگاه گامانایف استفاده کنیم قریب به 4 هزار و 500 بیمار مبتلا به سرطان از دریافت این خدمات محروم شدند.

به گفته عالیخانی، هزینه استفاده از خدمات دستگاه گامانایف در کشور ترکیه بین 7500 تا 8 هزار دلار و در آلمان 12 هزار دلار برآورد می گردد در حالی که تا زمانی که دستگاه گامانایف در کشور ما فعال بود هزینه بیمار حداکثر هزار و 500 دلار بود که آن را بیمه ها پوشش می دادند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه گامانایف در این مرکز موجود است اما امکان واردات منبع کوبالت از شرکت سازنده آن که در کانادا واقع شده است اما توسط شرکت های آمریکایی خریداری شده وجود ندارد، گفت: متاسفانه این شرکت انحصاری بوده و امکان خریداری منبع کوبالت از کشور دیگر امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: شرکت کانادایی قریب به یک سال و نیم است که موضوع درخواست ما را به خزانه داری آمریکا داده اما هنوز پاسخی از خزانه داری آمریکا دریافت نکرده ایم.

در ادامه دکتر علیرضا زالی عضو هیات علمی مرکز گامانایف ایران با عنوان این مطلب که گامانایف یکی از روش های جنبی رادیوتراپی است، اضافه کرد: گامانایف نوع خاصی از درمان سرطان است که کمترین عارضه را برای بیمار دارد به طوری که بافت دچار اشکال بیولوژیک درمان می گردد و بافت های سالم آسیب نمی بیند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 563

به "آثار تحریم ها بر روند درمان بیماران سرطانی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار تحریم ها بر روند درمان بیماران سرطانی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید