آتش سوزی هواپیمای خط هوایی سنگاپور به هنگام فرود اضطراری

به گزارش مجله وتورلد، صبح دوشنبه امروز، هواپیمایی از خطوط هوایی سنگاپور به مقصد میلان ایتالیا دچار مشکل فنی شد و به همین دلیل پس از دو ساعت پرواز مجبور به بازگشت به فرودگاه چانگی سنگاپور شد. موتور و بال راست این هواپیما در هنگام فرود آتش گرفت. در ادامه جزئیات این حادثه با خبرنگاران همراه باشید.

آتش سوزی هواپیمای خط هوایی سنگاپور به هنگام فرود اضطراری

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

هواپیمایی حامل 241 سرنشین به هنگام فرود اضطراری در فرودگاه چانگی سنگاپور گرفتار آتش سوزی شد.

یکی از مسافران پرواز شماره SQ368 که از فرودگاه چانگی به مقصد میلان پرواز می کرد می گوید که هواپیما به ظاهر فرود اضطراری آرام و بدون مسئله ای داشت اما چند ثانیه نگذشته بود که موتور و بال سمت راست آن آغاز به آتش دریافت کرد.

خوشبختانه هیچ کس در این هواپیمای بوئینگ 777-300ER آسیب ندید، با این حال 222 مسافر به همراه 19 خدمه پرواز دقایقی را منتظر بودند تا سرویس های امداد از راه برسند و آتش هواپیما را با آب و کف مهار نمایند.

لی بی یکی از مسافران این پرواز در صفحه فیسبوک خود نوشته است: این 5 دقیقه انتظار واقعا دردناک بود. همه ما منتظر بودیم تا نیروهای آتش نشانی برای خاموش کردن آتش حاضر شوند. آن ها انتها توانستند که با آب و کف آتش را خاموش نمایند. با مرگ فاصله چندانی نداشتیم.

او در کامنت های مربوط به ویدیویی 49 ثانیه ای از این آتش سوزی این هواپیما نوشته است: من فقط به فکر فرار بودم. صحنه آتش سوزی واقعا وحشتناک بود و حالا خدا رو شکر می کنم که زنده هستم و می توانم دوباره دو فرزندم را در آغوش بگیرم.

ساعت 6:50 صبح بود که این هواپیما پس از دو ساعت پرواز به دلیل نقص فنی مجبور به بازگشت شد.

در بیانیه ای از طرف خطوط هواپیمای سنگاپور اعلام شده است که این نقص مربوط به اخطار روغن موتور هواپیما بوده است.

این بیانیه اضافه نمود:

مسافران به وسیله پله های هواپیما پیاده شده و با اتوبوس به ساختمان ترمینال منتقل شدند. این مسافران با پرواز دیگری این فرودگاه را به مقصد میلان ترک خواهند کرد.

در حال حاضر مقامات خطوط هواپیمایی سنگاپور آمادگی خود را اعلام نموده اند که با گروه تحقیقات وارد همکاری کامل خواهند شد.

مسافر دیگری، به نام چوان، در مصاحبه با بی بی سی گفت: هیچ کس دستپاچه نشده بود اما آن 5 دقیقه انتظار واقعا ترسناک بود.

او در ادامه گفت:

آتش نشان ها به ما اطمینان خاطر دادند که شرایط امن است و می توانیم به وسیله پله ها از هواپیما خارج شویم و حتی بار و وسایل خود را برداریم.در راستا رفتن به داخل اتوبوس تازه به معنای فرار از مرگ پی بردیم.

مامتا جین که شوهرش مسافر این پرواز بود در تبادل نظر با Channel News Asia گفته است: در هنگام فرود هواپیما بال راست منفجر شد و آغاز به آتش سوزی کرد.

او اضافه نمود:

خلبان در طول پرواز به مسافران اظهار داشت که به علت مشکل یکی از موتورها فرود اضطراری خواهند داشت. هنگام فرود همه افراد حاضر در هواپیما می توانستند شعله های ناشی از این حریق را ببینند.

ویدیویی ار دود مواج این آتش سوزی توسط یکی از شاهدان حاضر در فرودگاه در توییتر قرار داده شده است. پس از خاموش شدن آتش، تصاویری از بال سوخته این هواپیما هم منتشر شده است.

خطوط هواپیمایی سنگاپور تا به حال یک حادثه منجر به مرگ داشته اند و آن مربوط به هواپیمایی در سال 2000 بود که قصد داشت از سنگاپور به سمت لس آنجلس پرواز کند و در راستا اشتباه آغاز به پرواز کرد و طی گردبادی در تایوان دچار سانحه شد و 83 نفر از 179 سرنشین آن کشته شدند.

منبع: کجارو / theguardian.com
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 369

به "آتش سوزی هواپیمای خط هوایی سنگاپور به هنگام فرود اضطراری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی هواپیمای خط هوایی سنگاپور به هنگام فرود اضطراری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید