8 نکته برای انتخاب برترین پالت کانتور که باید بدانید

به گزارش مجله وتورلد، کانتورینگ یکی از تکنیک های آرایشی است که اخیرا زیاد در شبکه های اجتماعی می بینید. در این روش با یاری محصولات آرایشی از سه رنگ مختلف می توانید فرم صورت را تغییر دهید. اگر دوست دارید کانتور کردن چهره را امتحان کنید و آرایشی حرفه ای تر داشته باشید، اولین قدم انتخاب رنگ های مناسب برای پالت کانتور یا محصولات آرایشی است که به صورت جداگانه خریداری می کنید. در ادامه فوت وفن های انتخاب رنگ مناسب را بخوانید.

8 نکته برای انتخاب برترین پالت کانتور که باید بدانید

کانتورینگ چیست؟

کانتورینگ یا کانتور کردن چهره، یک تکنیک آرایشی برای تغییر فرم صورت است. در این روش با سه رنگ مختلف، یکی رنگ صورت، یکی رنگ تیره و در نهایت با یک رنگ روشن تر می توانید پستی و بلندی روی چهره ایجاد کنید. یکی از کاربردهای این تکنیک، باریک تر کردن بینی یا حتی گردتر کردن صورت است.

این تکنیک اگر به درستی انجام گردد می تواند نتیجه ای خیره نماینده داشته باشد. برای اجرای درست این تکنیک یکی از مهم ترین اقدامات، پیدا کردن رنگ های مناسب است. رنگ هایی که برای کانتور کردن انتخاب می کنید باید اختلاف جزئی داشته باشند. با انتخاب درست رنگ، بخش زیادی از راستا را طی می کنید. بقیه کار به تجربه و مهارت شما بستگی دارد.

  • 6 مرحله ساده برای فرم دادن به صورت با تکنیک کانتورینگ

نکاتی در خصوص انتخاب پالت کانتور

برای انتخاب برترین پالت کانتور مناسب با پوستتان، به این نکات توجه کنید.

1. توجه به سایه ها

مهم ترین نکته ای که باید در خصوص کانتور کردن صورت بدانید این است که کار اصلی را در این تکنیک، سایه ها انجام می دهند. درواقع شما با یاری رنگ های مختلف، قسمت هایی از صورت را تیره تر می کنید که باعث می گردد آن قسمت ها گودتر و فرورفته تر به نظر برسند.

مهم ترین قسمت های صورت که در تکنیک کانتورینگ مورد توجه قرار می گیرند اطراف استخوان گونه ها، پیشانی، بینی، خط فک و حتی چانه است. با ایجاد فرورفتگی ها در این منطقه ها می توانید فرم کلی صورت را تغییر دهید. البته این تکنیک برای آرایش روزانه نیست؛ چون معمولا وقت زیادی می خواهد و اگر به اندازه کافی برای آن وقت نگذارید و دقت و ظرافت نداشته باشید، نتیجه نهایی آن ظاهری بسیار غیرطبیعی خواهد بود. چیزی که اصلا در آرایش روزانه به دنبالش نیستید.

برای تکنیک کانتورینگ، سه رنگ کرم پودر، پودر کانتور یا پالت کانتور احتیاج دارید. یکی رنگ اصلی، دیگری رنگ سایه و در نهایت رنگ روشن. انتخاب رنگ سایه اهمیت زیادی دارد. برای رنگ سایه باید رنگی انتخاب کنید که یکی دو پرده تیره تر از رنگ پوست یا رنگ کرم پودر اصلی باشد. البته با ترکیب کردن رنگ های مختلف هم می توانید رنگ مورد نظر خود را بسازید. به همین علت بسیاری از افراد، پالت های چندرنگ را ترجیح می دهند.

2. توجه به ته رنگ پوست

رنگ پوست افراد با هم بسیار فرق دارد. پالتی که برای یک نفر مناسب بوده، لزوما برای شما هم مناسب نیست. غیر از رنگ پالت باید به ته رنگ پوست خود و ته رنگ پالت هم توجه کنید. پوست ما ممکن است ته رنگ گرم، سرد یا خنثی داشته باشد و هر سه مورد روی رنگی پالتی که انتخاب می کنیم تاثیرگذار است. اگر ته رنگ پوست شما گرم است باید پالتی با رنگ های گرم خریداری کنید و اگر سرد است باید پالت هایی با ته رنگ سرد انتخاب کنید.

اگر پوست شما ختثی است می توانید رنگ های خنثی و مایل به سرد را انتخاب کنید. اگر ته رنگ پوست شما گرم است رنگ هایی که کمی مایل به طلایی هستند، به صورتتان می آیند.

یکی از ساده ترین روش ها برای امتحان کردن رنگ پالت ها، استفاده از آن روی قسمت داخلی بازو است. اگر نمی توانید یک محصول را مستقیما روی پوست صورت امتحان کنید، معمولا تست کردن آن روی پوست داخل بازو، نتیجه ای مشابه صورت دارد.

3. استفاده از ابزار مناسب

برای ترکیب کردن رنگ ها و پخش کردن آن روی پوست، ابزارهای مختلفی وجود دارد. انواع اسفنج های آرایشی و براش ها یا قلموها را می توانید برای این کار خریداری کنید. نوع ابزاری که انتخاب می کنید روی ظاهر نهایی کار تاثیر می گذارد. قلموهای بی کیفیت و سفت باعث می شوند که محصولات آرایشی به خوبی روی صورت پخش نشوند. اسفنج های نرم و قلموهای نرم و باکیفیت انتخاب بهتری هستند.

اگر اسفننج هایی خریداری کنید که یک طرف آن ها تیزتر است، بهتر می توانید محصولات آرایشی را در جاهایی که فرورفتگی دارد، پهش کنید. مثلا برای زیر چشم و کناره های بینی باید از اسفنج های نوک تیز بهره ببرید. موقع استفاده از این ابزارها و برای ترکیب رنگ ها، باید به جهت تابش نور به صورت خود توجه کنید.

فکر کنید که موقع تابش آفتاب به صورت، کدام قسمت های صورت روشن تر و کجا تیره تر می گردد؟ از این راهنما می توانید برای پیدا کردن قسمت های تیره چهره و همین طور برای انتخاب کردن رنگ سایه، بهره ببرید.

4. پالت کانتور پودری یا کرم پودر

محصولات آرایشی کرمی و پودری، بافت بسیار متفاوتی دارند. به همین علت باید با هر دو مدل آشنا باشید تا بتوانید پالت کانتور مناسب خود را پیدا کنید.

پودرهای کانتور برای کسانی مناسب است که پوست چرب دارند. محصولات پودری، چربی طبیعی پوست را بهتر جذب می نمایند و ظاهری مات و زیبا به صورت می دهند. محصولات کرمی برای کسانی مناسب است که پوست خشک دارند. اگر از محصولات پودری روی پوست های خیلی خشک بهره ببرید، احتمال پوسته پوسته شدن آن بیشتر می گردد. اما محصولات کرمی معمولا رطوبت و چربی زیادی دارند که برای پوست خشک ضروری است.

اگر نمی خواهید پودر و پالت کانتور را جداگانه خریداری کنید و فقط می خواهید برای یک بار کانتور کردن را امتحان کنید، می توانید از پودرهای برنزر که از قبل در کیف آرایش خود دارید بهره ببرید. البته بهتر است که این برنزرها براق نباشند و رنگ آن ها بیش از حد تیره نباشد.

بسیاری از محصولات کرمی را می توانید بدون احتیاج به هیچ وسیله ای و فقط با انگشت روی صورت پخش کنید. این محصولات برای زمانی مناسب است که فضای کافی برای همراه داشتن اندازه زیادی وسیله آرایشی ندارید.

5. ترکیب رنگ ها

گاهی اوقات نمی توانیم رنگ مناسب پوستمان را پیدا کنیم. یا اینکه ممکن است امکان امتحان کردن محصول روی پوست وجود نداشته باشد. به همین علت بیشتر اوقات انتخاب پالت کانتور یک کار تقریبا شانسی است. اما اگر نتوانستید رنگ مناسب را پیدا کنید، نگران نباشید. می توانید پالتی با رنگ های بیشتر و متنوع تر خریداری کنید و خودتان ترکیب رنگ موردنظر را بسازید.

اگر اهل هنر و نقاشی باشید احتمالا با تکنیک های ترکیب رنگ ها و به دست آوردن رنگ مورد نظر خود آشنایی دارید. حتی اگر آشنایی نداشته باشید، با کمی تمرین و تجربه می توانید رنگ مورد نظر خود را با پالتی که در اختیار دارید بسازید. تمام رنگ ها را با اضافه کردن رنگ های تیره تر یا روشن تر می توانید تغییر دهید و روشن تر یا تیره تر کنید.

6. توجه به رنگ های طبیعی

برای انتخاب رنگ پالت کانتور باید به رنگ های طبیعی چهره خودتان توجه کنید و رنگ هایی مشابه یا دقیقا مثل آن خریداری کنید. رنگ اصلی باید دقیقا شبیه رنگ پوست خودتان باشد. رنگ سایه باید شبیه رنگ سایه هایی باشد که وقتی در نور قرار می گیرید روی صورت تان می افتد. رنگ روشن هم باید یکی دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست باشد.

اندازه روشنی رنگ پوست هم روی انتخاب برنزر و هایلایتر یا رنگ های تیره و روشن پالت کانتور تاثیرگذار است.

  • اگر پوست روشن تا میانه دارید، رنگ های خنثی را انتخاب کنید.
  • اگر پوست شما کمی سبزه است می توانید از رنگ هایی که ته مایه طلایی دارند بهره ببرید.
  • اگر پوست شما سبزه بسیار تیره است باید رنگ هایی انتخاب کنید که بسیار گرم و تیره هستند تا رنگ کانتور روی صورت شما، طوسی به نظر نرسد.

7. داشتن رژگونه

انواع پالت کانتور در بازار وجود دارد و برخی از مدل های آن، غیر از سه رنگ اصلی رنگ های دیگری به عنوان رژگونه، برنزر و هایلایتر هم دارند. اگر بتوانید از پالت ها را خریداری کنید بهتر است. چون رژگونه می تواند جذابیت خاصی به کانتورینگ بدهد و تقریبا کامل نماینده آن است. اگر پالت شما یکی دو رنگ رژگونه مناسب هم داشته باشد، بد نیست. البته این مورد ضروری نیست، چون معمولا رژگونه در کیف آرایش بیشتر خانم ها پیدا می گردد.

اما کنار هم داشتن سه رنگ کانتور و یک رنگ رژگونه باعث می گردد که مجبور نباشید لوازم آرایشی متعدد را داخل کیف خود به همه جا ببرید. ضمن اینکه رنگ های داخل پالت کانتور معمولا از یک طیف و دارای یک ته رنگ هستند که باعث می گردد هماهنگی بسیار مناسبی با هم داشته باشند.

  • چگونه بر اساس رنگ پوست لباس و آرایش خود را انتخاب کنید؟

8. پالت های تصحیح رنگ

شاید دیده باشید که برخی از پالت های کانتور، غیر از سه رنگ اصلی کانتور و رژگونه، رنگ های دیگری مثل سبز پاستلی و صورتی روشن، آبی روشن و زرد دارند. این رنگ ها برای تصحیح رنگ چهره است. گاهی اوقات زیر چشم و بخش هایی از صورت دچار تغییر رنگ یا کبودی می گردد. با استفاده از رنگ مکمل، می توانید آن قسمت از صورت را تصحیح رنگ کنید. مثلا اگر زیر چشم شما کبود است و ته رنگ آبی دارد، با رنگ زرد می توانید کمی آن را متعادل کنید تا بعد از اضافه کردن رنگ اصلی پوست، اثری از تیرگی زیر آن دیده نگردد.

در مجموع برای اینکه برترین پالت کانتور را انتخاب کنید باید رنگ پوست خود را به خوبی بشناسید. بهتر است آن را روی صورت و اگر امکانش نیست در قسمت داخلی بازو امتحان کنید. هرچه قدر پالت متنوع تری خریداری کنید، دست شما برای ترکیب رنگ ها بازتر است.

منبع: Byrdie

منبع: دیجی استایل
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2158

به "8 نکته برای انتخاب برترین پالت کانتور که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته برای انتخاب برترین پالت کانتور که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید