5 کاربرد سئو در ارزش آفرینی کسب و کارهای کوچک

به گزارش مجله وتورلد، خبرگزاری خبرنگاران- زیبایی خدمات سئو برای صاحبان مشاغل کوچک این است که کاملاً ارزان است. به لطف سئو شما برای به دست آوردن برترین نتایج در دراز مدت، نیازی ندارید که اندازه زیادی پول سرمایه گذاری کنید.

5 کاربرد سئو در ارزش آفرینی کسب و کارهای کوچک

این موضوع به نفع مشاغل کوچکی است که در پی راه هایی ارزان برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت خود و کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو هستند.

اما ارزان بودن تنها مزیت سئو برای شما به حساب نمی آید. بیایید دیگر مزایای این روش را بررسی کنیم و ببینیم که کاربرد سئو در ارزش آفرینی کسب و کار شما به چه صورت اتفاق می افتد.

چرا کسب و کارهای کوچک باید در سئو سایتشان سرمایه گذاری نمایند؟

توجه به کاربرد سئو در تمام کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ اهمیت زیادی دارد؛ اما می توانیم بگوییم که برای کسب و کارهای کوچک یک مزیت بسیار بزرگ و مهم محسوب می گردد.

شما اگر تازه کسب و کار خود را راه انداخته باشید قطعا برای معرفی برند، محصول یا خدماتتان به بازاریابی احتیاج دارید و از طرفی همه ما می دانیم که درصد بالایی از صاحبان مشاغل کوچک، معمولاً بودجه بازاریابی زیادی ندارند!

این جا جایی است که کاربرد سئو را می توانیم به خوبی درک کنیم. شما می توانید با هزینه ای بسیار کمتر از دیگر روش های بازاریابی، کسب و کار خودتان را به پیروزیت خوب و ماندگاری در فضای آنلاین برسانید.

در نتیجه سرمایه گذاری در خدمات سئو برای کسب و کارهای کوچک به عنوان آغاز برنامه بازاریابی آنها، کار بسیار عاقلانه ای خواهد بود. این یک استراتژی موثر برای بهبود دید آنلاین شما و افزایش سودتان است.

آیا خدمات سئو برای هر نوع کسب و کار کوچکی لازم است؟

اگر همچین سوالی در فکر شما نقش بسته است یعنی در جهت درستی هستید. همانطور که همه ما می دانیم دنیای دیجیتال امروز فرصت رشد و دیده شدن را از کسب و کارهای سنتی گرفته است و شما در هر زمینه و صنعتی که مشغول به کار هستید برای دیده شدن بیشتر و پیروزیت، ناچار به ورود به دنیای آنلاین هستید. در حقیقت تبدیل کسب و کار سنتی به کسب و کار آنلاین برای شما یک مزیت رقابتی محسوب می گردد.

از مهم ترین قدم ها برای ورود به دنیای آنلاین ساخت یک وبسایت است، اما ساخت سایت به تنهایی نمی تواند باعث دیده شدن و افزایش مشتری شما گردد. برای دیده شدن احتیاج به خدمات سئو یا بهینه سازی موتور جستجو دارید. در واقع می توان گفت سئو یکی از اصلی ترین، بهینه ترین و مالی ترین راه ها برای دیده شدن برند و خدماتتان در محیط آنلاین است.

شما ممکن است در صنعتی کسب و کار داشته باشید که در آن رقابت کمی وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد، بنابراین احتمالا در حال حاضر رتبه اول را به خودتان اختصاص داده اید و فکر می کنید احتیاجی به سئو ندارید.

اما باید بدانید که مهم نیست در چه شرایطی هستید، اگر یک وب سایت برای کسب و کارتان دارید، به سئو احتیاج دارید. چه کسب و کار شما نو باشد چه قدیمی، در حال رقابت و کوشش، یا پیروز، کوچک یا بزرگ، سئو برای پیروزیت آنلاین شما بسیار لازم است. در واقع، حتی اگر شما تنها کسب و کار موجود در صنعت خودتان باشید، سئو همچنان مهم است. چون هیچ وقت نمی توانید پیش بینی کنید که در آینده چه پیش میاید، چند نفر به رقبایتان اضافه می شوند و از شما جلو می زنند و … ، برای همین شما باید همواره آماده باشید.

کاربرد سئو در کسب و کارهای کوچک

برای آنکه بتوانید درک درستی از کاربرد سئو در ارزش آفرینی کسب و کار کوچکتان داشته باشید کافی است این موارد را به خوبی مطالعه کنید. مطمئنا بعد از خواندن این موارد یک دقیقه هم برای سرمایه گذاری بر روی بخش سئو کسب و کارتان از دست نمی دهید!

  • افزایش بازدیدنمایندگان و مشتریان ارگانیک به وسیله گوگل

53.3٪ از کل ترافیک وب از جستجوی ارگانیک است و تعداد بالایی از افراد متخصص حوزه مارکتینگ اعلام کردند که بالاترین کیفیت لیدها مربوط به افرادی است که به وسیله سرچ ارگانیک گوگل وارد سایت آنها شده اند.

این موضوع نشان می دهد که چقدر مشتریان ارگانیک اهمیت بالایی در افزایش فروش آنلاین شما دارند. زیرا آنها در سرچ خود در پی جوابی برای احتیاجشان هستند و شما اگر بتوانید آن احتیاج را به خوبی در سایتتان پاسخ دهید به احتمال زیاد آن فرد تبدیل به مشتری شما خواهد شد و یا حداقل با برند شما آشنایی پیدا می نماید.

یکی از اصلی ترین مزایای کاربرد سئو در کسب و کار شما هم همین است. اگر سئو اصولی انجام گردد بازدیدنمایندگان ارگانیک شما از بین مخاطبان هدفتان به اندازه زیادی افزایش پیدا می نماید.

  • کاربرد سئو در افزایش اعتماد مشتریان به شما

اگر کسب و کار کوچکی دارید که تازه راه اندازی نموده اید، به سختی می توانید در اول راه اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید.

یکی از راه هایی که می تواند به اعتماد سازی و سرعت بخشیدن به این فرایند یاری کند سئو است. ممکن است بپرسید این دو چه ارتباطی می توانند با هم داشته باشند؟ جوابش خیلی ساده است:

سایتی که بتواند در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری را به خود اختصاص دهد قطعا از نظر گوگل سایت باکیفیت تر و قابل اعتمادتری است و این موضوع بر روی اعتماد مشتریان شما نیز تاثیر می گذارد.

گوگل در اعتبار دادن به یک سایت توجه بالایی به رضایت کاربر دارد. در نتیجه می توان تا حد زیادی به گوگل اعتماد کرد.

این موضوع که مشتریان خودشان بدون هیچ تبلیغی و به وسیله سرچ و به صورت طبیعی وارد سایتتان شده اند نیز خودش موجب اعتماد سازی بیشتر می گردد.

  • بهبود تجربه کاربری

سئو فقط به رضایت گوگل از سایت توجه نمی نماید و به بهینه سازی سایت شما برای جلب رضایت کاربر نیز اهمیت می دهد. مواردی مثل یوزر فرندلی بودن سایت و راحتی کار با آن و فراوری محتوای با کیفیت جزو مواردی است که تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

  • افزایش آگاهی از برند

خب یکی از مجذوب نماینده ترین و مهمترین کاربردهای سئو در ارزش آفرینی کسب و کار شما همین مورد افزایش آگاهی از برند است.

اگر جزو نتایج برتر گوگل باشید و حتی مخاطب روی سایت شما کلیک هم نکند، دیده شدنتان به تنهایی باعث افزایش آگاهی از برند می گردد. به خصوص اینکه برند شما را در کنار کلمه کلیدی ای که سرچ نموده است می بیند و ناخودآگاه فکرش این دو را با هم مرتبط می بیند و این بسیار اتفاق خوبی برای برند شما است.

البته حواستان باشد که باید با یک سئو اصولی سایتتان را روی کلماتی بالا بیاورید که به شما و کسب و کارتان ارتباط دارند و منجر به فروش بیشترتان می شوند.

  • پیشی گرفتن از رقبا

به یاری سئو شما همواره از جهت کسب و کار خودتان و رقبایتان در فضای آنلاین آگاهی خواهید داشت و این به شما یاری بزرگی برای رشد کسب و کارتان می نماید.

بررسی رقبا همواره یکی از موارد اصلی است که باید در تدوین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و سئو در نظر گرفته گردد. به یاری سئو شما خیلی راحت می توانید دیتاهای خوبی از رقبا به دست آورید و با تحلیل درست آنها و جایگاه و شرایط بیزینس خودتان، به یک استراتژی بهینه دست پیدا کنید.

کاربرد سئو در کسب و کار موضوع گسترده و مفصلی است که اگر به آگاهی بیشتر از آن علاقه دارید، می توانید مقاله لینک زیر را مطالعه کنید:

https://www.azim.media/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1/

شاید فکر کنید که می توانید با اندکی آموزش خودتان مسئولیت سئوی سایتتان را به دست بگیرید و به نتیجه دلخواه برسید. اما این تفکر اشتباه و بسیار خطرناک است. بهبود سئوی سایت یک تخصص محسوب می گردد و هر کسی از عهده آن بر نمی آید. سپردن کار به دست افراد غیر حرفه ای ممکن است کسب و کار شما را به نابودی برساند.

اطلاعاتی که درباره سئو به دست می آورید به این معنا نیست که خودتان از عهده آن بر می آیید، بلکه این اطلاعات برای آن است که آگاهانه به انتخاب آژانس خدمات بپردازید. شما باید بتوانید آژانس های خدمات سئو را پیش از انتخاب به خوبی بررسی و سبک سنگین کنید.آژانس دیجیتال مارکتینگ بزرگ مدیا می تواند گزینه خوبی برای بررسی باشد. به سایت آنها سر بزنید و تمامی جوانب را پیش از انتخاب به خوبی بررسی کنید.

آژانس توسعه آنلاین کسب و کار بزرگ مدیا علاوه بر خدمات سئو، در برگزاری کمپین های دیجیتال مارکتینگ، بررسی تکنیکالی رقبا و طراحی سایت سئو محور کسب و کار شما را همراهی می نماید. خدمات سئو بزرگ مدیا شامل سئو آن پیج (on page)، سئو آف پیج (off page) و سئو تکنیکال می گردد.

شبکه های اجتماعی بزرگ مدیا هم می تواند برای بررسی نحوه فعالیت و مشتریان آنها به شما یاری خوبی بکند:

Instagram: https://www.instagram.com/azim.media.agency

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/azim-media

Aparat: https://www.aparat.com/Azim.Media

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCdc13wsKcZ-OrdNyfFb27tQ

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2020

به "5 کاربرد سئو در ارزش آفرینی کسب و کارهای کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کاربرد سئو در ارزش آفرینی کسب و کارهای کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید