گوگل برقراری ارتباط برای افراد با اختلالات گفتاری را آسان می نماید

به گزارش مجله وتورلد، گوگل خاطرنشان کرد اپ اندرویدی به نام Project Relate توسعه داده که به افراد مبتلا به اختلالات گفتاری یاری می نماید تا راحت تر با افراد دیگر و بعلاوه دستیار صوتی ارتباط برقرار نمایند.

گوگل برقراری ارتباط برای افراد با اختلالات گفتاری را آسان می نماید

افرادی که دچار اختلالات گفتاری هستند برای درک افراد دیگر و بعلاوه ارتباط با فناوری های مبتنی بر صوت با چالش روبرو بوده اند. هر چند بعضی شرکت ها سعی دارند محصولاتشان را برای استفاده افرادی با این مشکل ارتقا دهند، اما بیشتر سرویس های مرتبط صدای آنها را به خوبی درک نمی نماید.

گوگل هم اکنون در جستجوی افرادی است تا این اپ را آزمایش کند و ارتقا دهد.

به گفته جولی ساتیائو مدیر فراوری گوگل ریسرچ، فناوری شناسایی گفتار استاندارد برای افرادی که دچار اختلال هستند، همواره کارآمد نیست زیرا الگوریتم ها براساس نمونه های گفتار آنان آموزش ندیده است.

اما در پروژه نو از مدل های خاصی استفاده می گردد که براساس الگوهای صحبت کردن افراد آموزش دریافت می نماید. هنگامیکه فرد اپ را باز می نماید، از وی خواسته می گردد تا چند جمله را تکرار کند تا یک مدل پایه ایجاد گردد و اپ بتواند شیوه حرف زدن کاربر را درک کند.

Project Relate می تواند 3 فعالیت انجام دهد. نخست آنکه گفتار کاربر را به متنی تبدیل کند. کاربر می تواند این متن را کپی پیست کند یا در نمایشگر به افراد دیگر نشان دهد. بعلاوه این اپ می تواند آنچه کاربر گفته را با صدای بلند بخواند و با دستیار گوگل ارتباط برقرار کند.

این اپ هم اکنون در مرحله آزمایش است و گوگل اعلام نموده با متقاضیان شرکت در برنامه تست آن طی ماه های آینده تماس می گیرد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1933

به "گوگل برقراری ارتباط برای افراد با اختلالات گفتاری را آسان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل برقراری ارتباط برای افراد با اختلالات گفتاری را آسان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید