کمیته ملی گردشگری روستایی و کشاورزی تشکیل می شود

به گزارش مجله وتورلد، کمیته ملی گردشگری روستایی و کشاورزی با هدف برنامه ریزی و اقدام برای شکوفایی ظرفیت های گردشگری در حوزه های روستایی و کشاورزی توسط معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل می شود.

کمیته ملی گردشگری روستایی و کشاورزی تشکیل می شود

پیرو ابلاغ کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی برای تشکیل کمیته ملی گردشگری کشاورزی و روستایی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نشستی با حضور ولی تیموری معاون گردشگری این وزارتخانه و نیز مقامات دستگاه های فرابخشی از سوی دفتر توافق های ملی گردشگری در محل معاونت گردشگری برگزار شد و موضوعات تشکیل کمیته ملی گردشگری روستایی و کشاورزی، تهیه ضوابط انتخاب روستاهای هدف گردشگری و نیز آماده سازی شیوه نامه بهره برداری از واحدهای گردشگری کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر این اساس مقرر شد دستگاه های حاضر در جلسه، نسبت به معرفی کننده رسمی برای عضویت در کمیته ملی گردشگری روستایی و کشاورزی به منظور تشکیل این کمیته اقدام کنند و جلسات به طور مرتب و ماهانه برگزار شود.

پیرو تشکیل کمیته ملی گردشگری روستایی و کشاورزی، تصمیم بر آن شد تا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به ارسال شاخص های انتخاب روستاهای هدف گردشگری به اعضای این کمیته ملی اقدام کنند و اعضای حاضر نیز پیشنهادات مربوطه خود را اعلام کنند تا پس از این اقدام، جمع بندی و معین نهایی شاخص ها، ضوابط روستاهای هدف گردشگری برای ابلاغ و معین سازوکار اجرایی، در کمیته ملی گردشگری روستایی و کشاورزی مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه با توجه به دستور کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی به منظور ایجاد ساز و کار و کاهش تعدد مراجع صدور مجوز و استعلام راه اندازی گردشگری روستایی و رساندن زمان استعلام به حداکثر 15 روز، تصمیم بر آن شد تا فرایند اجرایی این موضوع نیز بررسی و در جلسه آینده مطرح شود.

همچنین با توجه به این که معاونت گردشگری در حال راه اندازی ساز و کار مربوط به کسب و کار مرتبط با گردشگری کشاورزی است، مقرر شد اعضای کمیته نسبت به ارائه پیشنهادات برای تهیه پیش نویس اولیه شیوه نامه و ضوابط فنی گردشگری کشاورزی اقدام کنند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 625

به "کمیته ملی گردشگری روستایی و کشاورزی تشکیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته ملی گردشگری روستایی و کشاورزی تشکیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید