کسب مقام نخست مسابقه ملی طراحی سردر دانشگاه کردستان از سوی دانشگاه صنعتی شاهرود

به گزارش مجله وتورلد، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، به همراه چند تن از دانشجویان این دانشگاه پیروز به کسب مقام نخست در مسابقه ملی طراحی سردر ورودی دانشگاه کردستان شدند.

کسب مقام نخست مسابقه ملی طراحی سردر دانشگاه کردستان از سوی دانشگاه صنعتی شاهرود

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، اسلام کرمی استادیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه صنعتی شاهرود، به همراه چند تن از دانشجویان این دانشگاه پیروز به کسب مقام نخست در مسابقه ملی طراحی سردر ورودی دانشگاه کردستان شدند.

اسلام کرمی استادیار دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی و سرپرست تیم طراحی، به همراه قاسم رفیعی، محمدرضا غفاریان و احسان عباسیه از دانشجویان رشته معماری دانشگاه توانستند مقام نخست مسابقه ملی طراحی سردر ورودی دانشگاه کردستان را آن خود کنند.

اسلام کرمی سرپرست تیم طراحی این المان گفت: مسابقه طراحی سر در دانشگاه کردستان در آبان سال 1400 برگزار گردید و ملاک ارزیابی داوری طرحها؛ اندازه خلاقیت در ایده و طرح، کیفیت ارائه طرح ها، قابلیت اجرائی طرح ها و از همه مهمتر پایبندی طرح به ملزومات طراحی و رویکرد های اصول کلی و نزدیک شدن به شاخه های نماد شهری سنندج بود. بر این مبنا داوری طرح های رسیده به این مسابقه در دی ماه سال 1400 برگزار و تیم طراحی دانشکده معماری دانشکده توانست رتبه نخست این مسابقه را کسب نماید

کرمی اضافه کرد: طراحی مورد نظر، نخست براساس الگویی از شکل کتاب که مظهر علم، دانش و محیط های آموزشی است بنا شده است. منطق عملکردی مفهوم اولیه؛ طراحی را به سمت مکعبی پیش برد که سعی داشت با متانت خود و استواری اش، مظهری از تفکر منطقی به عنوان اساس دانش بشری باشد. مکعب می خواست با گشاده رویی خود را باز کند تا برای همه؛ محلی برای دعوت به اندیشه و تفکر فراهم نماید؛ بنابراین میل به چرخش داشت تا ضمن چرخش، محیطی آکنده از تقارن و عدم تقارن، شفافیت و صلبیت، رنگ و بی رنگی، تعادل و عدم تعادل را رقم بزند. قاب مستطیلی طراحی همانند چارچوب های منطقی سعی دارد تا صفحه سفید چرخیده را به عنوان نماد فکر و خیال که عامل زایش علم، اندیشه و تفکر است به چارچوب کشیده و اندیشه علم را صورتی زمینی ببخشد.

در این فضای حس، خیال، منطق و تفکر است که طرح شکل گرفته استت. بار دیگر، مکعب در زمینه خود می نشیند و نمادی می¬گردد برای شهری که کل تاریخش نمادی از فرهنگ است و تمدنی کهن و اندیشه مدار دارد. به پاسداشت تولیدات صنایع دستی و نقوش سنتی، طرح چیزی می گردد مثل دیگر تولیدات بومی شهر سنندج مانند فرش و صنایع دستی که آمیخته به لوزی ها است. حالت قوس های موجود در طرح، نمادی از قوس زیبای بنای پل قشلاق است که زیبایی آن را به رخ می کشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1998

به "کسب مقام نخست مسابقه ملی طراحی سردر دانشگاه کردستان از سوی دانشگاه صنعتی شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب مقام نخست مسابقه ملی طراحی سردر دانشگاه کردستان از سوی دانشگاه صنعتی شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید