چین راه اندازی اردوگاه کار اجباری برای مسلمانان را تکذیب کرد

به گزارش مجله وتورلد، پکن- خبرنگاران- چین همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان در این کشور، ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر راه اندازی اردوگاه های کار اجباری برای مسلمانان اویغور منطقه سین کیانگ، را تکذیب کرد و این اتهامات را غیر واقعی خواند.

چین راه اندازی اردوگاه کار اجباری برای مسلمانان را تکذیب کرد

به گزارش خبرنگاران گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در نشست خبری گفت: اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص راه اندازی اردوگاه های کار اجباری در منطقه مسلمان نشین سین کیانگ نه تنها با حقایق مطابقت ندارد بلکه کذب محض است.

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا بتازگی گفته بود چین علاوه بر بازداشت دسته جمعی مسلمانان اویغور، بیش از یک میلیون نفر از آنها را در اردوگاه های کار اجباری نگهداری می نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اضافه نمود: اتهامات مقام های آمریکایی در خصوص چین، مداخله در امور داخلی پکن است که با سیاست روابط مبتنی بر احترام متقابل منافات دارد.

وی از این مقام آمریکایی خواست به جای مداخله در امور داخلی چین، به حقایق احترام بگذارد و تعصب را کنار بگذارد.

پیش از این نیز دولت چین اتهامات سازمان های مدافع حقوق بشر مبنی بر استفاده دولت از خشونت و سخت گیری علیه مسلمانان اویغور در سین کیانگ را رد و بیان کرد تنها کسانی را مجازات می نماید که علیه امنیت کشور اقدام نموده باشند.

چین در خصوص اتهام راه اندازی اردوگاه های کار اجباری برای مسلمانان می گوید مراکز بازآموزی عقیدتی بخشی از کوشش های دولت برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در سین کیانگ است و هرگونه کار اجباری در این اردوگاه ها را تکذیب می نماید.

پکن به منظور شفاف سازی و مقابله با ادعاهای دولت های غربی هرساله در چندین نوبت اقدام به اعزام روزنامه نگاران و دیپلمات های مقیم پکن به این مناطق می نماید تا از نزدیک در جریان خدمات دهی دولت به اویغورها قرار بگیرند.

از سفر با تور چین حتما لذت خواهی برد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 170

به "چین راه اندازی اردوگاه کار اجباری برای مسلمانان را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین راه اندازی اردوگاه کار اجباری برای مسلمانان را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید