چین در صنعت ریلی کرمان سرمایه گذاری کند

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران: استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان به جابه جایی حدود 7 میلیون تن مواد معدنی در شش سال آینده احتیاج دارد، گفت: صنعت ریلی این استان احتیاجمند توسعه است و چین می تواند در زمینه صنعت ریلی در کرمان سرمایه گذاری کند.

چین در صنعت ریلی کرمان سرمایه گذاری کند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از کرمان، علیرضا رزم حسینی در دیدار با سفیر چین در ایران و هیئت همراه، اظهار کرد: چین برای پیگیری های بازرگانی باید یک دفتر در کرمان راه اندازی کند تا شرکت های ایرانی آسان تر بتوانند با شرکت های چینی ارتباط برقرار نمایند.

وی از وجود ستاد سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان اطلاع داد و اضافه نمود: این ستاد برای تسریع در امر سرمایه گذاری خارجی راه اندازی شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در ماه های اخیر روابط مناسب تری بین ایران و شرکت های چینی و اروپایی شروع شده است،توضیح داد: با توجه به روابط حسنه دولت چین با نظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه فعالیت گسترده میان دو کشور وجود دارد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه روابط ایران و چین پیشینه بسیار طولانی دارد و قدمت آن به زمان احداث جاده ابریشم بازمی گردد، بیان نمود: در دهه اخیر با شروع تحریم ها، دامنه فعالیت اروپایی ها با ایران محدودتر شد و این امر فرصت طلایی برای چین به منظور شرکت در بازار ایران، ایجاد کرد.

تشکیل اتاق مشترک ایران و چین از 10 سال قبل

وی با اشاره به تشکیل اتاق مشترک ایران و چین از 10 سال قبل، گفت: چینی ها بعضی از پروژه های صنعتی و معدنی استان کرمان را مطالعه نموده و با شرکت های ایرانی در کرمان همکاری دارند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه این استان دارای ظرفیت های مالی فراوانی است، گفت: شش میلیون تن فولاد در کرمان در حال فراوری است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

رزم حسینی با اشاره به وجود دو معدن بزرگ کرومیت در استان کرمان، اعلام نمود: در طرح های توسعه مس در کرمان، سه معدن بزرگ به غیر از معادن سرچشمه و شهربابک وجود دارد که در آستانه اکتشاف هستند.

بزرگترین معدن تیتان در شهرستان کهنوج واقع شده است

وی با تاکید بر وجود بزرگترین معدن تیتان در شهرستان کهنوج از توابع استان کرمان، گفت: چین در این معدن می تواند با ایران به ویژه استان کرمان همکاری کند.

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های بی نظیر کرمان از قبیل معادن متعدد، پروژه فراوری آلومینیوم، سه پروژه انتقال آب به استان، ظرفیت سنگ آهن و غیره، توضیح داد: فرصت های سرمایه گذاری کرمان با چین رقمی برابر 10 میلیارد دلار است.

رزم حسینی با بیان اینکه در بخش صنعت کرمان امکان فعالیت با چین به میزان دو میلیارد دلار وجود دارد، اضافه نمود: یک میلیارد دلار آن در بخش خودرو اتفاق می افتد.

چینی ها می توانند جای اروپایی ها را در ایران بگیرند

وی با اشاره به اینکه پروژه های مالی کرمان را می توان به شرکت های چینی ارائه داد، اضافه نمود:با وجود این فرصت خوب، چینی ها می توانند جای اروپایی ها را در ایران بگیرند.

استاندار کرمان از راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان در هفته آینده اطلاع داد و اعلام نمود: این دفتر برای تسریع و تسهیل در صدور ویزا و خدمات کنسولگری برای سرمایه گذاران خارجی در کرمان ایجاد می گردد.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 452

به "چین در صنعت ریلی کرمان سرمایه گذاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در صنعت ریلی کرمان سرمایه گذاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید