چهره دوگانه سنگاپور

به گزارش مجله وتورلد، تتقابل سنت و مدرنیته در ظاهر سنگاپور

سنگاپور دارای مساحتی حدود کمی بیشتر از 719 کیلومتر مربع بوده و علی رغم ابعاد بسیار کوچک، در این جزیره ترکیبی جذاب از دیدنی های مختلف مانند یک سمفونی هنری در برابر شما قرار خواهد گرفت. برای مسافران تقابل سنت و مدرنیته در این شهر شگفتی آفرین است. با خبرنگاران همراه باشید:

چهره دوگانه سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

  • تقابل معماری مدرن آسمان خراش ها و معماری سازه های سنتی

تضاد بین معماری پیشرفته و مدرن آسمان خراش های شهر و بخش تاریخی و قدیمی آن، بسیار دیدنی و فراموش نشدنی است. برای تجربه و مشاهده معماری مدرن و امروزی؛ گشتی در محله (Raffles) زده و از ترکیب آسمان خراش هایی که در هر سمت مشاهده می کنید، لذت ببرید. ساختمان 43 طبقه (Ocean Financial Centre) و همچنین بلندترین سازه موجود در سنگاپور یعنی (hotel Swissotel The Stamford) دو نمونه از مشهورترین آسمان خراش های سنگاپور محسوب می شوند.

کمی آن سوتر در محله تاریخی شهر، معماری تاریخی و سنتی آن شما را به کتاب های تاریخی و گذشته باشکوه این سرزمین برده و فرصتی ایده آل برای عکاسی و تصویربرداری از خانه ها و مغازه هایی که حداکثر در دو طبقه ساخته شده اند، فراهم می نماید. مناطقی مانند محله (Joo Chiat)، جایی که معماری خاص چینی های موسوم به (Peranakan) نگه داری و محافظت می گردد یا گردش در منطقه (Tiong Bahru) فرصت ایده آلی برای دین معماری سنتی و آثار پیش از دوران جنگ را در برابر چشمان شما قرار داده و حتی در این محل می توانید وسایل نقلیه مربوط به سال 1920 میلادی را پیدا کنید. در این محل، بخش تاریخی و ویژه نیروی هوایی و نیروی دریایی در کنار خیابان بندی تمیز و زیبا، هر بیننده ای را مسحور می نماید.

  • تقابل طبیعت و سازه های مصنوعی

علی رغم توسعه و رشد بیش از حد و روند مدرنیزه شدن سنگاپور، هنوز مناطق زیبای طبیعی و بکر در این کشور وجود دارد که می تواند جوابگوی علائق عاشقان طبیعت باشد. در سفر به سنگاپور می توانید به تالاب کرانجی (Kranji Marshes) که بزرگ ترین تالاب این کشور محسوب می گردد رفته و از این محیط زیبا که نماسازی و تدارک دیدن آن برای یک محیط گردشگری طبیعی در سال 1970 میلادی طراحی شده لذت ببرید. در این محل یک مرکز نگهداری و پناهگاه پرندگان وجود دارد که در آن بیش از 170 گونه مختلف از پرندگان و حشرات زندگی می نمایند. یکی دیگر از گزینه های مناسب برای طبیعت گردی در سنگاپور، سفر با قایق های سنتی به جزیره (Pulau Ubin) است که یکی از دو روستای سنتی سنگاپور در آن قرار گرفته است. در سنگاپور همچنین تعداد زیادی باغ های زیبا و متنوع وجود دارد و به همین دلیل به این شهر، شهر باغ ها گفته می گردد. در سنگاپور شما می توانید ضمن حضور در باغ های زیبا و دارای آب نماهای فوق العاده، از پس زمینه حیرت آور آسمان خراش ها و معماری مدرن لذت برده و شاهد باغ داری و پرورش گل و گیاه در بین جنگلی از آسمانخراش ها باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 363

به "چهره دوگانه سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره دوگانه سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید