تور ارزان یونان: مجلس یونان معاهده دفاعی، نظامی مشترک با فرانسه را تصویب کرد

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نمایندگان مجلس یونان در رأی گیری و کسب آرای موافق قابل توجه، معاهده دفاعی با فرانسه را به تصویب رساندند.

تور ارزان یونان: مجلس یونان معاهده دفاعی، نظامی مشترک با فرانسه را تصویب کرد

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

این معاهده مرتبط با همکاری دفاعی و نظامی یونان و فرانسه در مواردی است که دو کشور با کشور دیگری روبرو شوند.

بخشی از این معاهده پیشتر میان مقامات یونانی و فرانسوی به تائید و امضا رسیده بود و براساس آن فرانسه سه کشتی جنگی به یونان فروخته و واگذار نموده بود.

نخست وزیر یونان هنگام رأی گیری درباره این معاهده و پیش از تصویب آن بدون اشاره به نام کشورهای دیگر در منطقه خاطرنشان کرد که همه ما می دانیم چه کسی دیگران را در مدیترانه به جنگ تهدید می نماید.

یونان و ترکیه در مدیترانه رقابت پرتنشی را بر سر مسئله قبرس و قلمروهای آبی دریای اژه و شرق مدیترانه دنبال می نمایند. این تنش ها اتفاق تازه ای نیست و دهه ها ادامه داشته است اما دور تازه این تشنج ها بیشتر با شروع حفاری های ترکیه در آب های سرزمینی یونان شروع شد. مقامات ترکیه گفتند گرچه جزایری مانند جزیره کرت و رودوس دارای آب های سرزمینی هستند، اما منطقه مالی انحصاری ندارند.

یونان کوشش می نماید از اهرم اتحادیه اروپا برای فشار بیشتر به ترکیه استفاده کند، هرچند در میان کشورهای اروپایی، فرانسه بیشترین همراهی را با یونان در مقابل ترکیه داشته است. رهبران فرانسه اعتقاد دارند که اروپا باید برای رویارویی با سیاست تهاجمی ترکیه، بطور مشترک حرکت کند و نقض حوزه دریانوردی یک دولت عضو اتحادیه اروپا به وسیله ترکیه، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1854

به "تور ارزان یونان: مجلس یونان معاهده دفاعی، نظامی مشترک با فرانسه را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: مجلس یونان معاهده دفاعی، نظامی مشترک با فرانسه را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید