ویلاهای مولر، هتلی تاریخی در قلب شانگهای

به گزارش مجله وتورلد، یکی از مهمترین انگیزه های گردشگران برای انتخاب تور چین برای گذراندن تعطیلات، بازدید از دیدنی های تاریخی و بناهای با ارزش معماری این کشور پهناور می باشد، حال تصور کنید تجربه بازدید از یک بنای ارزشمند تاریخی با اقامت شما ترکیب گردد، یعنی اقامت در یک بنای تاریخی. ویلای مولر یک قلعه زیبا در مرکز شهر شانگهای است که در خیابان شانکسی و در منطقه جینگ آ قراردارد. این ویلا بیش از 70 سال قدمت دارد و معماری آن به سبک گوتیک است. این ویلا اقامتگاه شخصی اریک مولر بوده است. اریک مولر یک تاجر انگلیسی بود که در سال 1919 به شانگهای آمد و از اسب های مسابقه، تجارت کشتی و املاک سود فراوان بدست آورد و به یکی از ثروتمند ترین تجار شانگهای تبدیل شد. گفته می گردد که دخترش در خصوص یک قلعه افسانه ای مشابه آنچه که در داستان هانس کریستین آندرسن وجود دارد به رویا پردازی پرداخت و وقتی طرحی از این قلعه به پدرش نشان داد، وی در صدد بر آوردن خواسته دخترش و همچنین فراهم کردن منزلی بزرگ برای خانواده پرجمعیتش برآمد.

ویلاهای مولر، هتلی تاریخی در قلب شانگهای

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

این بنا در سال 1927 احداث و در سال 1936 کامل شد. این بنا یک شاهکار معماری است که سبک غربی و شرقی را یکجا گرد هم آورده است. سقف های برج مانند و نوک تیز، لبه بام شیبدار، دیوارهای ناصاف و آجرهای رنگی، به شکوه هرچه بیشتر این بنا افزوده است. این ویلا حدود 500 متر مربع وسعت دارد که از این مساحت، حدود 2000 متر مربع آن با باغ پوشیده شده است. که مجسمه برنزی از یک اسب مسابقه در باغ وجود دارد که در زیر آن اسبی که مولر به واسطه آن ثروتمند شد خاک شده است. در سر در این ویلا یک چراغ دریایی وجود دارد که نمادی از تجارت کشتی است. دو شیر ساخته شده به سبک چینی که در سر در عمارت نشسته اند، بخوبی تلفیق معماری شرق و غرب را نشان می دهد. خانواده مولر تا سال 1950 در این مکان اقامت داشتند و بعد از این عمارت بعنوان مرکزی برای شاخه ای از اتحادیه جوانان کمونیست استفاده شد. این ساختمان در سال 2001 با حفظ سبک معماری، بازسازی شد و اکنون یکی از بهترین هتل های شانگهای می باشد که تحت عنوان هنگشان مولر ویلا به میهمانان خدمات ارائه می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 718

به "ویلاهای مولر، هتلی تاریخی در قلب شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویلاهای مولر، هتلی تاریخی در قلب شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید