واکنش قانونگذار ارشد انگلیس به رزمایش ایران، روسیه و چین

به گزارش مجله وتورلد، رئیس کمیته امور خارجی مجلس انگلیس روز آدینه از شروع رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین ابراز نگرانی کرد.

واکنش قانونگذار ارشد انگلیس به رزمایش ایران، روسیه و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک قانونگذار ارشد انگلیس روز آدینه به شروع رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه واکنش نشان داده است.

تام تاگندهات، رئیس کمیته امور خارجی مجلس انگلیس در توئیتر از این رزمایش که از امروز آدینه از شمال اقیانوس هند شروع شده ابراز نگرانی کرد.

تاگندهات این رزمایش را هشداری برای انگلیس خوانده و از دموکراسی ها خواسته دفاع از منافع مشترک را شروع نمایند.

او در واکنش به خبر شروع این رزمایش مرکب نوشته است: این دنیای جدیدی است که باید در آن فعالیت کنیم. باید با دموکراسی هایِ در اندازه متوسط همراه شویم و از منافعی که در آن مشترک هستیم دفاع کنیم.

تاگندهات در توئیتی دیگر نوشته است: اگر خودمان را به اقدامات در سطح منطقه محدود کنیم قادر نخواهیم بود از نفوذ دنیای دیگران جلوگیری کنیم. ائتلاف ما باید هند، ژاپن، کره جنوبی، کانادا و استرالیا و شریکان منطقه ای را شامل گردد.

رزمایش دریایی مشترک و بزرگ ایران، روسیه و چین از صبح امروز (آدینه، ششم آذر) در آب های شمالی اقیانوس هند و دریای عمان شروع شد و قرار است چهار روز ادامه داشته باشد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام خبر شروع این رزمایش، با بیان اینکه نخستین بار است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران رزمایش مرکبی با دو قدرت دریایی بزرگ دنیا و در چنین سطحی برگزار می نماید، شرح داد: تمرینات تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته، تیراندازی علیه اهداف معین و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 629

به "واکنش قانونگذار ارشد انگلیس به رزمایش ایران، روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش قانونگذار ارشد انگلیس به رزمایش ایران، روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید