مقاله: مهمترین منابع آلوده کننده دریاها و دریاچه ها

به گزارش مجله وتورلد، کشاورزان از این مواد به جهت محافظت از محصولات خود در برابر حشرات و باکتری ها استفاده می نمایند. این قبیل مواد شیمیایی برای رشد گیاهان مفید هستند، ولی در صورت ترکیب با آب خطراتی را برای گیاهان و حیوانات به وجود می آورند. همچنین باید به یاد داشت که در زمان بارندگی، مواد شیمیایی مزبور با آب باران ترکیب شده و به رودخانه ها و کانال های آبی ریخته می شوند که این خود آسیب های جدی به جانداران آبزی وارد می نماید.

مقاله: مهمترین منابع آلوده کننده دریاها و دریاچه ها

شاید در نظر دریافت پسماندهای حیوانی به عنوان یکی از منابع آلوده نماینده آب دریاها و دریاچه ها کمی عجیب به نظر برسد، اما باید بدانید که لاشه حیوانات بر آلودگی آب های آزاد تاثیرگذار هستند. پسماند های حیوانی که در هنگام بارندگی به درون رودخانه ها و دریاها شسته می شوند با دیگر مواد شیمیایی مضر ترکیب شده و موجب پیدایش بیماری هایی از قبیل وبا، اسهال، طب زرد، اسهال خونی و تیفوئید می شوند.

آلودگی آب مسئله ای جدی و هولناک است و پتانسیل کافی برای سوق دادن کره زمین به سوی نابودی را دارد. آب به سادگی با دیگر مواد حل می گردد و این امر اغلب آلوده نماینده ها را قادر می سازد تا به سادگی در آن حل شده و آن را آلوده نمایند. اولین تأثیر مستقیم آلودگی آب توسط جانداران و پوشش گیاهی درون آن از جمله دوزیستان حس می گردد. در سطح انسانی نیز، روزانه افراد فراوانی به دلیل مصرف آب آلوده و ناخالص جان خود را از دست می دهند.

منبع مقاله: مهمترین منابع آلوده کننده دریاها و دریاچه ها

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1890

به "مقاله: مهمترین منابع آلوده کننده دریاها و دریاچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: مهمترین منابع آلوده کننده دریاها و دریاچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید