معرفی فرودگاه پیزا در ایتالیا

به گزارش مجله وتورلد، فرودگاه پیزا | Pisa Airport در ایتالیا

شهر پیزا در ایتالیا، همه ما را یاد برج کج معروف پیزا می اندازد، برجی که تبدیل به نماد شهر شده و از معروف ترین جاذبه های دنیاست. پیزا در ناحیه توسکانی ایتالیا جاذبه های تماشایی زیادی دارد و خیلی از گردشگران برای ورود به این شهر از فرودگاه پیزا (Pisa Airport) استفاده می نمایند، فرودگاهی که در فاصله 1 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است و از جمله فرودگاه های مهم ایتالیا به شمار می رود. می خواهیم درباره فرودگاه پیزا حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

معرفی فرودگاه پیزا در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

درباه فرودگاه

فرودگاه بین المللی پیزا که به نام گالیلئو گالیلئی هم شناخته می گردد در شهر پیزا ایتالیا واقع شده است و از فرودگاه های مهم توسکانی به حساب می آید به طوری که از نظر تعداد مسافران دهمین فرودگاه مهم ایتالیاست. این فرودگاه به نام گالیه، دانشمند معروف پیزا نامگذاری شده و هر سال مسافران زیادی به وسیله آن به شهر پیزا رفت و آمد می نمایند. فرودگاه بین المللی پیزا اولین فرودگاه ناحیه توسکانی در مرکز ایتالیاست و ایرلاین های داخلی و بین المللی زیادی در آن فعال هستند. این فرودگاه با جابجایی 5 میلیون مسافر در سال از شلوغ ترین قطب های هوایی توسکانی ست.

امروز این فرودگاه دو باند آسفالته و یک ترمینال دارد و ایرلاین های ارزان قیمتی مثل ایزی جت و رایان ایر بازار پروازهای آن را در دست گفته اند. بیشتر پروازهای این فرودگاه توسط رایان ایر به سمت مقاصدی مثل بوداپست، دوبلین، لندن، مادرید و … انجام می گردد. اگر پرواز شما صبح خیلی زود است باید بدانید که خوابیدن شبانه در این فرودگاه ممنوع است اما در نزدیکی فرودگاه هتل هایی مثل هتل گالیه (Hotel Galilei) هست که می توانید برای خوابیدن به آنجا بروید.

تاریخچه فرودگاه

فرودگاه پیزا در دهه 1930 و 1940 برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار می گرفت اما بعدها فرودگاهی همگانی شد به طوری که تعداد مسافران آن در سال 2017 بیش از 5 میلیون نفر بوده است. فرودگاه پیزا در سال های 2006 و 2007 در مقایسه با 15 فرودگاه برتر ایتالیا، بیشترین رشد را از نظر تعداد مسافران داشته به طوری که تعداد مسافران آن در این سال ها به ترتیب 30 و 24 درصد افزایش داشته است. فرودگاه پیزا در سال 2008 با جابجایی حدود 4 میلیون مسافر، یازدهمین فرودگاه پرتردد ایتالیا شد. امروز نیروی هوایی ایتالیا هم از این فرودگاه استفاده های نظامی می نماید.

اطلاعات کلی درباره فرودگاه

  • نام فرودگاه: Pisa International Airport
  • کد یاتا: PSA
  • کد ایکائو: LIRP
  • ارتفاع از سطح دریا: 2 متر
  • نوع فرودگاه: همگانی، نظامی
  • ترمینال ها: 1
  • وب سایت رسمی فرودگاه: pisa-airport.com

ترمینال های فرودگاه

فرودگاه پیزا یک ترمینال بزرگ دارد که ایرلاین های مهم بین المللی مثل ایر فرانس، ایر وان، دلتا ایر، ایزی جت، رایان ایر، ویز ایر، لوفت هانزا و … در آن فعال هستند. در این ترمینال امکانات خوبی ارائه می گردد که در ادامه درباره آن ها حرف می زنیم.

امکانات فرودگاه

  • وای فای رایگان: به مدت 60 دقیقه می توانید از وای فای رایگان فرودگاه بهره ببرید.
  • دستگاه خودپرداز: برای استفاده از عابر بانک به طبقه اول و نزدیکی پله برقی طبقه همکف بروید.
  • خدمات بانکی: بانک Cassa di Risparmio di Pisa در طبقه اول واقع شده است و معمولا هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 4:30 عصر باز است.
  • تعویض ارز
  • رستوران و کافه: به غیر از رستوران های طبقه همکف، در طبقه اول هم سه رستوران هست که یکی از آن ها سلف سرویس می باشد.
  • سلمانی
  • مرکز اطلاعات: مرکز اطلاعات در سالن ورودی واقع شده است و هر روز از ساعت 7 صبح تا 11 شب فعال است. در این مرکز می توانید اطلاعاتی درباره پروازها و گردشگری به دست بیاورید و همینطور بلیط های اتوبوس و قطار تهیه کنید.
  • لاندری
  • نگهداری از چمدان
  • خدمات پزشکی: در این مرکز، خدمات یاری های اولیه ارائه می گردد.
  • داروخانه: داروخانه در طبقه همکف واقع شده است و هر روز از ساعت 8 صبح تا 8 شب باز است.
  • فروشگاه: در مرکز خرید فرودگاه می توانید بیش از 20 فروشگاه پیدا کنید.
  • اتاق جلسه: فرودگاه یک اتاق جلسه با گنجایش 50 نفر را دارد که مجهز به امکاناتی مثل میکروفن، پرژکتور و … می باشد.
  • کرایه اتومبیل: در فرودگاه شرکت های معتبری مثل هرتز و آویس فعال هستند که ماشین های با کیفیتی کرایه می دهند.

دسترسی به فرودگاه

اتوبوس: اگر تنها هستید و می خواهید سفر کم هزینه ای داشته باشید بدون شک اتوبوس بهترین گزینه است. اتوبوس ها هر 15 دقیقه یک بار از جلوی فرودگاه راه می افتند و در عرض 10 تا 15 دقیقه به مرکز شهر می رسند. برای رفتن به ایستگاه مرکزی شهر می توانید سوار اتوبوس های خط قرمز شوید. در ایستگاه های اتوبوس دستگاه های تهیه بلیط هست اما اگر زبان ایتالیایی بلد هستید می توانید بلیط های خود را از مرکز اطلاعات فرودگاه تهیه کنید. قیمت بلیط یک طرفه 1.1 یورو است و بهتره که قبل از سوار شدن به اتوبوس آن را تهیه کنید چون بعد از سوار شدن به اتوبوس، قیمت بلیط ها دو برابر می گردد.

تاکسی: بدون شک آسان ترین راه رسیدن به مرکز شهر استفاده از تاکسی است و با آن در عرض 5 دقیقه به مرکز شهر می رسید. تاکسی ها در بیرون ترمینال ورودی قرار دارند و کرایه آن ها تا مرکز شهر معمولا بین 6 تا 8 یورو است البته در روزهای یکشنبه و تعطیلات عمومی کرایه ها 2.3 یورو بیشتر می گردد. به ازای هر چمدان باید 6 سنت بیشتر پرداخت کنید و بهتر است قبل از سوار شدن به تاکسی درباره کرایه با راننده حرف بزنید تا در هنگام پیاده شدن غافلگیر نشوید.

قطار: یکی از خوبی های فرودگاه پیزا این است که برای خودش ایستگاه قطار دارد و با آن می توانید به ایستگاه مرکزی قطار پیزا و دیگر مقاصد توسکانی بروید. ایستگاه قطار در فاصله 40 متری ترمینال فرودگاه واقع شده است، قطارها هر نیم ساعت یکبار به سمت ایستگاه مرکزی راه می افتند و تا اوایل شب فعال هستند. بلیط قطار را می توانید از مرکز اطلاعات فرودگاه به قیمت حدود 1.4 یورو تهیه کنید و با سوار شدن در قطارها در عرض 5 دقیقه به ایستگاه قطار مرکزی پیزا برسید.

کرایه اتومبیل: موقعیت خوب فرودگاه پیزا یعنی برای رسیدن به دیگر نقاط توسکانی راهی آسان در پیش رو دارید پس کرایه اتومبیل می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

ترانسفر: می توانید یک ترانسفر خصوصی به صورت آنلاین بگیرید و مطمئن باشید که راننده در فرودگاه منتظر شما می ماند و به راحتی شما را به مقصد می رساند. حتما از شرکت های معتبر ماشین بگیرید تا راننده به موقع به فرودگاه بیاید و کرایه اضافی از شما نگیرد.

پیاده: حتی می توانید فاصله فرودگاه تا مرکز شهر را با پای پیاده طی کنید! هر چند گزینه راحتی نیست اما اگر چمدان زیادی ندارید این پیاده روی لذتبخش و 20 دقیقه ای را امتحان کنید.

منبع: worldtravelguide.net

منبع: الی گشت
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 689

به "معرفی فرودگاه پیزا در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه پیزا در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید