فیس بوک 550 میلیون دلار غرامت می دهد

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورتایمز، روز گذشته اعلام شد فیس بوک درباره شکایت گروهی مربوط به جمع آوری و ذخیره بی اجازه اطلاعات بیومتریک کاربران در ایالت ایلینوی را خارج دادگاه تسویه نموده است.

فیس بوک 550 میلیون دلار غرامت می دهد

براساس این توافق، فیس بوک 550 میلیون دلار به کاربران ایلینویزی غرامت پرداخت می نماید و علاوه بر آن باید هزینه های قانونی شاکیان را نیز بپردازد. این شرکت فناوری در بخشی از گزارش اقتصادی سه ماهانه خود این تسویه را فاش نموده است.

این توافق در ایالت ایلینویز آمریکا صورت گرفته و به این ترتیب گروه های حفاظت از حریم شخصی کاربران به پیروزی بزرگی در برابر فیس بوک دست یافتند.

شکایت گروهی مذکور مربوط به سال 2015 میلادی است. سرویس برچسب زنی عکس های فیس بوک(Tag Suggestion) که از فناوری شناسایی صورت استفاده می کرد، نام افراد در عکس را پیشنهاد کرد.

در این شکایت گروهی ذکر شده فیس بوک اطلاعات مربوط به شناسایی صورت افراد را بدون اجازه آنها جمع آوری و ذخیره نموده است.

این اطلاعات در ویژگی Tag Suggestion فیس بوک استفاده شده اند و قوانین حفاظت از اطلاعات بیومتریک ایالت ایلینویز را زیر پا گذاشته است. همچنین این شرکت به کاربران اعلام ننموده اطلاعات برای چه مدتی ذخیره می شوند. از سوی دیگر فیس بوک نیز اعلام نموده بود این اتهامات بی پایه و اساس هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 815

به "فیس بوک 550 میلیون دلار غرامت می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک 550 میلیون دلار غرامت می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید