زیپ لاین راس الخیمه، گردشگری ماجراجویانه را به چالش کشید

به گزارش مجله وتورلد، زیپ لاین کوه جیص در رأس الخیمه توجه خیلی ها را به خود جلب نموده است. این زیپ لاین ویژگی های مجذوب کننده زیادی دارد و به تازگی در گینس به ثبت رسیده است.

زیپ لاین راس الخیمه، گردشگری ماجراجویانه را به چالش کشید

پرواز کوه جیص که در 1680 متری بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است، به تازگی و بعد از طی یک سال برنامه ریزی، ساخت و آزمایش، در دامنه های کوه های الحجر در امارات متحده عربی افتتاح شد. این زیپ لاین طولی برابر با 2.83 کیلومتر - معادل 28 زمین فوتبال و با گستره ای به وسعت کل شکاف قله ای کوه جیص - دارد و وزن کابل های آن بیش از 6 تن است. شیخ سعود بن صقر القاسمی، حاکم و عضو شورای عالی راس الخیمه، مدرک طولانی ترین زیپ لاین دنیا را از هدی خاکاب (Hoda Khachab)، داور رسمی رکوردهای دنیای گینس، دریافت کرد.

مدیر رکوردهای دنیای گینس در بخش کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، طلال عمر، از رکوردشکنی اجرا شده به وسیله اداره توسعه گردشگری راس الخیمه (RAKTDA) تجلیل کرد. وی گفت:

ما شاهد دستاوردهای بی شماری در خاورمیانه بوده ایم و به عنوان یک قدرت دنیای در عرصه رکوردشکنی، همواره مفتخریم که هر روز در چنین مراسم هایی شرکت کنیم. رویداد صدور گواهینامه برای ایستگاه پرواز کوه جیص، بیانگر جذابیت های فوق العاده راس الخیمه است که باعث می گردد این جاذبه گردشگری و امارات متحده عربی، به عنوان مقصد مهمی در سطح دنیا معرفی شوند.

هیثم متار، مدیر عامل شرکت RAKTDA، گفت:

این یک دستاورد بزرگ برای جاه طلبی های بین المللی گردشگری راس الخیمه است. ما اکنون پذیرای بیشترین بازدیدنمایندگان هستیم و انتظار داریم که تعداد بیشتری از گردشگران ماجراجو از هر نقطه از دنیا به این جا وارد شوند و این کار هیجان انگیز را تجربه نمایند.

پرواز کوه جیص از اقدامات لازم برای حفظ امنیت ماجراجویان استفاده می نماید. استفاده نمایندگان از زیپ لاین ها باید لباس های ویژه به تن نمایند و تجهیزات لازم را قبل از بالا رفتن و پرواز مستقیم مثل یک سوپرمن، روی بدن خود نصب نمایند. تقریبا سه دقیقه طول می کشد تا به پلت فرم فرود معلقی برسند که منحصرا برای کوه جیص طراحی شده است. از این جا به بعد، آن ها با استفاده از خط دوم که طولی برابر با 1 کیلومتر دارد، به زمین مسطح می رسند. محدودیت های سنی در این زیپ لاین اعمال نمی گردد، اما سواران باید حداقل 120 سانتی متر قد و بین 45 تا 150 کیلوگرم وزن داشته باشند.

کسانی که در پی افزایش آدرنالین خون خود هستند، حتما از دانستن این موضوع هیجان زده خواهند شد که عملیات پرواز در کوه جیص به وسیله تورو ورده (Toro Verde)، مسئول بین المللی خط مشی زیپ لاین ها، اداره می گردد. مدیرعامل تورو ورده، ریکاردو لیزانو، می گوید:

تورو ورده، از تجربه های مدیریتی خود برای تامین امنیت زیپ لاین راس الخیمه استفاده می نماید که این تجارب را طی اجرای پروژه های قبلی خود در آمریکای مرکزی و جنوبی، مثل تورو ورده پورتو ریکو به دست آورده است. تورو ورده پورتو ریکو، هیولایی به طول 2.2 کیلومتر است که در گذشته، رکوردی را در اختیار داشت که اکنون، به وسیله امارات بلندپرواز تصاحب شده است.

هیثم متار، مدیر عامل سازمان توسعه گردشگری راس الخیمه می گوید:

پرواز کوه جیص، این کوه را به عنوان قطب گردشگری ماجراجویی در خاورمیانه معرفی نموده است.

جورج جورج، مدیر عامل شرکت تورو ورده راس الخیمه، گفت:

این زیپ لاین در واقع شامل دو کابل اصلی است که باعث می گردد به هیجان این تفریح افزوده شده و دوستان و اعضای یک خانواده در کنار هم به بازی و رقابت بپردازند. در حالی که زمان و سرعت پرواز بستگی به وزن افراد و شرایط آب و هوایی دارد، انتظار می رود که کل هر تجربه با حداکثر سرعتی بین 120 تا 150 کیلومتر در ساعت، حدود دو تا سه دقیقه طول بکشد.

چگونه راس الخیمه برای جبران سرمایه گذاری های صورت گرفته در پرواز کوه جیص برنامه ریزی می نماید، در صورتی که قیمت خدمات آن فقط در حدود 6 دلار آمریکا است. جورج می گوید:

هزینه تمام این تجربه برابر با 650 دینار امارات متحده عربی (تقریبا برابر با 177 دلار آمریکا) برای هر نفر است. پیش بینی می کنیم که حضور هر نفر در هر کدام از زیپ لاین ها در حدود پنج دقیقه طول بکشد که یعنی حضور تقریبا 200 نفر در روز و حدود 100٬000 نفر در سال. بعلاوه معتقدیم که در ماه های تابستان هم می توانیم برنامه اجرا کنیم، چرا که کوه جیص معمولا 10 درجه خنک تر از میانگین دمای امارات متحده عربی است.

شیخ نشین راس الخیمه که از کوه های ناهموار الحجر در قلمروی خود بهره می برد، به سختی کوشش می نماید تا کوه جیص را به عنوان یک محصول گردشگری فعال و به عنوان پرچم دار گردشگری خود معرفی کند. RAKTDA، در راستای منظره مقصد استراتژی گردشگری 2019 خود تصمیم گرفته است که پرواز کوه جیص را با تور ماجراجویی ویا فراتای کوه جیص (مسیرهای آهنکوب) که در اواخر سال 2017 به روی پیاده نوردان، کوه نوردان و دوچرخه سواران گگردده شده است، ادغام کند.

منبع: کجارو / traveldailymedia.com
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2084

به "زیپ لاین راس الخیمه، گردشگری ماجراجویانه را به چالش کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیپ لاین راس الخیمه، گردشگری ماجراجویانه را به چالش کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید